Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

En slik ansettelse (hans kompetanse) viser i alle fall at ledelsen i PCIB forventer avtaler fremover. Det betyr penger i kassa og kursoppgang :slight_smile:

13 Likes

Enig -og - den ansettelsen kom som en børsmelding. Det bekrefter hvor viktig den er - og har de børsmeldt ansettelser før - eller må det gjøres?

5 Likes

Er det bare jeg som synes at ansettelsen er litt i “seneste” laget for å gjelde primært mot AZ? Det er snakk om 1-2 måneder for en nyansatt og sette seg inn i.

2 Likes

ja, de har børsmeldt nyansatte tidligere.

Seneste: Amir Snapir

2 Likes

Tidligere ansettelser relativt sjeldent børsmeldt…Amir og akkurat Denne ( forhandler ) er viktig. Puslespillet går mot slutten. Jeg har tidligere påpekt at TAKEDA er nesten “avglemt” , gjett om de er spesielt interessert i fimaChem

5 Likes

Enig i det nisseladden, jfr mitt innlegg litt lenger opp.

3 Likes

Det kan vel tyde at de ikke er helt on track siden ansettelsen av en så viktig nøkkelperson kommer så sent?

En AZ avtale blir ikke den siste.
For alt vi vet lurer Roche som gjedda i sivet.

4 Likes

Timing av ansettelser kommer jo helt an på når folk er tilgjengelig i markedet det. Bedre å utsette ansettelse heller enn å ansette feil person, og spesielt for et så lite selskap.

27 Likes

Helt enig, og dersom han skal inn i AZ forhandlinger kan jo dette indikere at de ikke er så langt i forhandlingene som man skulle tro/håpe.

Altså, tror Bøhn, PW og Ronny klarer å lage en avtale selv.

Vi kunne jo meislet ut en deal selv her på TI på 45 min;)

15 Likes

Feil. PW har hele veien kommunisert at businesss development oppgavene håndteres av han og Ronny. Er ikke sånn at de er avhengig av en ny CBO for å forhandle med AZ.

16 Likes

Tror det er mer snakk om Fimachem partner i Asia han først og fremst skal jobbe med, men selvsagt og vacc og nac forhandlinger.

2 Likes

Jeg tror nok ikke det har noen påvirkning for AZ-avtalen. Jeg bare tror at denne ansettelsen ikke er så key som flere her antyder ifht meldingen som er lagt.

jeg tror Per og co har god kontroll på AZ avtalen selv og tror denne ansettelsen handler mer om fremtidige avtaler.

7 Likes

Det er jeg overbevist om, men nå var det snakk om spekulasjoner rundt hans rolle i AZ-forhandlinger. Blir litt som å komme inn med innbytterpuls når det er 1 minutt igjen av ekstraomgangene.

1 Like

Denne ansettelsen har ingenting med AZ-samtalene å gjøre! Hva skulle liksom en nyansatte tilføre i sine første dager i en ny stilling, i en ny bedrift, i et nytt land når AZ-samtalene med høy sannsynlighet er inne i de siste avgjørende diskusjoner? Hvis vi skal basere oss på tidsplanen de har gitt oss (Jan-Jun2020).

PCIB er langt mer enn AZ-samtaler, og jeg tror det er mye mer sannsynlig at vår nye mann er kommet med på laget for å utvikle nye samarbeid og partnerskap innen Chem og Vacc (og flere NAc-avtaler om ikke AZ velger full eksklusivitet).

13 Likes

Leie inn kompetanse i forhandlingsfasen - er jo heller ikke uvanlig. Ansettelse betyr tvert imot - at prosessen er kommet langt og at en potensiell avtale krever mer permanent kapasitet i selskapet.

7 Likes

Eller det betyr at man forventer forhandlinger i fremtiden og vil ruste opp kapasiteten til dette inntreffer.

4 Likes

fimaChem er gefundenes Fressen for nettopp TAKEDA , bare å glede seg. Vår nye mann kjenner extremt godt til TAKEDA. Dette var flotte nyheter. Artics kursmål på 86 er stort sett bygd på fimaChem

7 Likes

Nei, tror ingen av disse har ekspertkompetanse på dette nivået.
Her er det innleid ekspertise på høyt plan innen avtalejuss.

Men trioen Bøhn,PW, og Ronny har nok litt å si med tanke på en endelig avtalegodkjenning.

3 Likes