Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Same procedure as every time? Kursen stiger kraftig opp mot et event, for deretter å falle tilbake like før den finner sted?

Denne gangen er det HELT feil å snakke om same procedure. Gid det var slik triggerliste hver gang :partying_face:

Mulig Big Pharma avtale for en biotekmygg er ikke HVER gang.

Ei heller hver gang forskningspartnere til biotekmygg som BioNTech blir verdsatt til billions usd.

Moderna som samarbeider med AZ er heller ikke hver gang.

Du må nesten se på triggerliste og resultater til PCIB! Dunker det inn flere positive triggere er dagens kurs fortsatt pølsebod etter alle solemerker i biotekverden.

Kult å se Vaccibody her hjemme er priset 3 ganger høyere enn PCIB.

6 Likes

Mor og datter snart like mye verd.
PHO 72,10
PCIB 69,10

Krysning i morgen?

Edit: Men lik aksjekurs betyr ikke lik verdi :joy:

1 Like

Det er stor forskjell på mcap på selskapene…
Å sammenligne aksjekurs mot aksjekurs er som å blande epler og ballonger :slight_smile:

7 Likes

Skulle ha vært omvent,og det er 100% riktig når Chem snarter er på markedet og det Nac har bevist, er Pcib grisebillig.

5 Likes

Lurer på hvorfor PCI ikke nevnes i finansavisen som en av dagens vinnere :thinking:

4 Likes

“Noe annet” denne gang…
Ja flere vil nok gevinstsikre noe, mens andre store investorer/fond har helt andre spilleregler…
Går PCIB til eks kr200 på melding ifra AZ, så er det startskuddet for flere fond. PCIB klatrer til en annen liga og blir satt på kartet… Og det er bare starten :blush::grin:

22 Likes

Har en fot i begge leirene :wink: Sammenligningen av kursen var mest ment som en fleip. PHO har vært trygg og traust å ha, en Volvo for meg.

5 Likes

Orker ikke å se på kursen og dagens gevinst. Vil ikke bli fristet til å selge. Ikke nå. Det er fullstendig galskap å selge like før tidenes mulighet skal materalisere seg. Man har stort sett kun en sjanse i livet til å bli virkelig velstående. Dette er vår mulighet. Hold på aksjene og ikke bli fristet av stemmen i hodet som sier selg!!!

22 Likes

Da er det bare og gi seg selv en real omgang juling om en skulle høre på den stemmen. :boxing_glove:

12 Likes

Prøvde å kjøpe 10k på 64 i dag men fikk bare 5 men samlet oppe i 65k nå da så dagen ble ganske bra må jeg si.
Usikker på om det er FOMO eller andre årsaker?
(helt greit med reprise i morgen)

10 Likes

Helt enig, @Geoinvestor! For en fantastisk dag å være all-in i PCIB! :star_struck::star_struck::star_struck:

Men jeg har forberedt meg til dette siden jeg begynte å plukke igjen på 26-tallet i mars. FOMOen ville komme, og nå er den her! Fortsatt kan det svinge begge veier, men jeg har bestemt meg for å sitte med beholdningen min til AZ-avklaringen kommer. :sunglasses::muscle: Faller den tilbake til 20-30kr på «no deal», så skal jeg leve med at jeg anså risk/reward som akseptabel. Det er jo dét det handler om. :ok_hand:

Så er det bare å stålsette seg de neste dagene. Hvis ikke vi får noe makro-kaos så kan de neste ukene bli riktig så pene! :rocket::rocket:

16 Likes

Fra 82kr til 83kr?? :sweat_smile:

2 Likes

Det er defor eg tok ut belåning , selv om det var en dag for tidlig :wink:

:joy: Trodde det gamle var på 68 jeg men tok nok feil da :grin:

Han økte til 86kr i november/desember, mener jeg. Og så senket han det til 82kr etter siste kvartalsrapport, pga Corona.

Det er sånn jeg har forstått det, da, men har ikke 100% fasit på dette… :sweat_smile::+1:

6 Likes

Jeg har også lagt på noen aksjer med lånte penger, og sitter og vurderer om de aksjene skal være med hele veien. Har råd til å tape dem så lenge vi holder oss over 17-18kr ved et eventuelt tilbakefall og det regner jeg som ganske safe, men det spiser jo av beholdningen min om jeg «må» realisere dem på 25kr også. :man_shrugging: Og så har jeg sabla lyst til å ha dem med videre opp også… :rocket::rofl:

Foreløpig er de i hvert fall med. Og beholdningen jeg «eier» røres ikke før AZ har kommet med sin avgjørelse. :sunglasses::muscle:

9 Likes

For en munter dag - og for en munter gjeng her på forumet! :grin: Euforien ligger på lur og venter…

Spørsmålet er hvor lang tid det vil ta før speedometeret viser NOK 6910,- ?

I mellomtiden koser jeg meg med gamle rapporter og patenter som ligger i kjølevannet etter Kristian Berg & Co. Helt utrolig hva PCI Biotech sitter på.

14 Likes
7 Likes

mRNA er hot ja :slightly_smiling_face:

5 Likes