Jeg tok en tur i arkivet og fant årsrapport 2018, for å lese meg opp litt mer før den nye årsrapporten kommer til uka.
Fant en interessant formulering i avsnittet om FimaNAc, som jeg ikke har lagt merke til før:
«PCI Biotech’s fimaNAC strategy is two-pronged: collaborate with biotech or pharmaceutical companies having difficulties with their clinical stage product in a rescue-type scenario and develop long-term relationship with companies developing early stage innovative nucleic acid based technology.»
Her er det altså noen som har slitt med levering uten PCI, som vil prøve levering med PCI i en rescue-type scenario. Jeg ser for meg Mitch og jentene komme løpende bortover stranda… 
Det sier seg vel selv at det er i de store samarbeidene at det er aktuelt med «rescue-type scenarios», de har tross alt gjort kliniske forsøk uten PCI som de ikke har vært fornøyd med (eller vil forbedre), det har ikke de små samarbeidspartnerene gjort.
Når vi da vet at PCI har kommet i mål med redningsaksjonen innenfor onkologi ref. børsmelding om utvidelse av samarbeidet i nov-19 (synergies established in oncology), kan det vel ikke herske noen tvil om at det blir avtale med AZ??? 

De har attpåtil levert så gode resultater at noen i AZ-systemet vil se om de kan «redde» flere indikasjoner utenfor onkologi. 

Så spenningsmomentet bør jo ikke være om det blir avtale eller ikke. Men om PCI også har «reddet» de andre indikasjonene utenfor onkologi. 

I så fall, (og uansett) kan PCI ha spart AZ for fryktelig mye penger, og ha sørget for en langt bedre fremtidig inntjening for våre svensk-britiske venner. 

Lurer på hvordan det vil slå ut for Mitch og jentene i røde badedrakter… 

«Some people stand in the darkness
Afraid to step into the light
Some people need to help somebody
When the edge of surrender’s in sight
Don’t you worry
It’s gonna be alright
'Cause I’m always ready
I won’t let you out of my sight
I’ll be ready (I’ll be ready)
Never you fear (no don’t you fear)
I’ll be ready, forever and always
I’m always here»