Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Der var ingen underliggende agenda fra min side; beklager hvis dette fremstod tilsigtet. Det eneste jeg forsøgte at pointere var, at TRVX fremstår underpriset vs. potentiale og pipeline vs. PCIB. Aktien stod i 33,00 i 2017 alene på værdien af TG (nu 10,50).

Det er klart at PCIB fremstår finansielt stærkere, men vel også med en mindre pipeline, der statistisk set kan reducere sandsynligheden for succes. Jeg synes ikke denne tråd skal kapres på dette emne, så jeg vil bilægge debatten.

Hvad angår Susanne Stuffers, så skal jeg undlade at dele min ærlige mening om det bestillingsarbejde, der blev præsenteret. Der forventes med rette friske kursmål fra specielt ARC efter TG har genvundet fuld opbakning.

PCIB ser spændende ud og jeg er aktuelt (igen) på vej ind i aktien som lang aktionær. Mine brødre er allerede aktionærer.

5 Likes

Tror ikke du burde nevne det navnet for trvx alsjonærer… :upside_down_face:

1 Like

Oppdatering om pasient rekrutteringstakten vil vel bli gitt gjennom å si at studien er “on track” eller noe lignende, evnt endring av forventet tidspunkt for siste pasient inkludert…
Som nevnt av andre har ikke jeg heller vært borti noe oppdatering av antalle pasienter inkludert i andre selskaper uten at jeg vet om det er nor formelt som hindrer dette…
Det er vel mer begrunnet med konkurransehensyn og at markedet kan feiltolke (de lave) tallene tidlig ettersom inkluderingshastighet som regel tar seg veldig opp etterhvert som flere sites åpner, av det jeg kan huske…

1 Like

Vi vil få en grei indikasjon når IDMC melder status etter 8 pasienter har passert safety vinduet. Dette punktet er meldepliktig.

5 Likes

Mindre pipeline…? vet ikke om jeg er helt enig i det selv om ikke det er åpnet opp kliniske forsøk i så mye ennå… (skal i piv fase 2 for fimachem i gallegang og ferdig fase 1 for fimavacc) Men fimachem, fimavacc og fimanac har potensiale i veeeeldig mange indikasjoner.
Og man må heller ikke glemme at selskaper oftest verdsettes på spydspissen og hvor langt denne er kommet og der er pcib betydelig nærmere mål med gallegangsstudien (forventet read-out og søknad om approval i 2022) enn targo ser ut til å være for meg… Synes i det hele tatt du bommer med din vurdering her…

2 Likes

Ja, det stemmer – 1 mnd etter andre gangs fimachem behandling for 8. pasient (som mottar begge fimachem-behandlingene) vil vi få den – så man kan jo beregne litt ift den mld.

2 Likes

La oss nå værsåsnill diskutere bare det selskapet topicen gjelder please… Jeg sitter i begge men å sammenligne dem gir ingen mening.

2 Likes

Men kjære deg, Aborum, at TRVX var priset høyt i 2017, kan du jo ikke bruke som argument for at PCIB er høyt priset nå…

Veldig uenig her. Hvilke sannsynligheter benytter du?
Har man har 3 studier i fase 1, hver med LOA på 16%, har du aggregert en sansynlighet på 48%.

I PCIBs tilfelle har man fimaChem i pivotal fase, av Arctic estimert til 51% LOA. Altså alene langt mer de 3 studiene tilsammen i fase 1. og igjen har vi ikke tillagt noen verdi på fimaVacc (eller Nac).

Enig, @Sjog, men nå var det @aborum som startet…og påstanden gjentas i hans neste innlegg. Så synes det må være lov å arrestere folk, når de kommer med påstander de ikke har belegg for. Men nok TRVX nå.

6 Likes

Det er riktig, men den meldinga kommer tidligst i september og mer sannsynlig i oktober (i verste fall seinere). Hvor mange som på dette tidspunktet har mottatt første gangs behandling, skulle vi gjerne visst for å kunne ha noen begreper hvordan inklusjonen akselererer utover våren, sommeren og høsten.

2 Likes

De må rekruttere minst 16 pasienter, 8 i hver arm, og så få 8 i fimaChem-armen gjennom 2 gang behandling. Noe vil falle fra, så vi må forvente at dette vil ta ganske lang tid. Trolig et stykke ut i 2020. Kommer meldingen feks 1/4-2020, betyr det at de trolig hadde rekruttert 20-25 pasienter per 1/12-2019, noe som nok er litt urealistisk. Kanskje mer sannsynlig at den meldingen kommer i Q2 2020?

4 Likes

Her tror jeg Investor treffer best. (men de blir nok ikke randomisert i annenhver arm, så helt nøyaktig hvor mange er det vanskelig å si, men man kan gjøre en kvalifisert gjetning)

2 Likes

Du har rett - glømte randomiseringen. Men desto mer vil vi “vandre enda lengre i mørket” før vi kan danne oss et inntrykk av hvordan inkluderingsprosessen går fra første pasient er behandla og fram til tidspunktet du antyder.

2 Likes

Når PCIB har enterprice value på 500 mill og LOA på 51% så er unrisked verdi på PCIB Ca 1,0 mrd.
TRVX har EV på 400 mill, og med LOA på 10% gir det en unrisked verdi på 4,0 mrd.

I mitt hodet er prisingen av PCIB 1/4 av TRVX, altså betydelig billigere.
PCIB er også finansiert godt ut i 2022, mens TRVX er finansiert ut 2019, ref Edison.

15 Likes

Ja please. Den absolutt eneste relevansen mellom de to er at de er stuck i den største underperformeren av en sektor oslo børs har sett på lange tider. (Med unntak av oljeservice?)

Som nå omsider dog har satt en dobbeltbunn og kanskje lukter bittelitt optimisme igjen?

9 Likes

Pga av det relatitvt lave antallet pasienter i studien og den lave forventede rekrutteringshastigheten, får vi anta at de bruker såkalt “block randomization”, som sikrer at det ikke blir veldig skjev fordeling. Om man kun hadde brukt simple randomisering, kunne man risikert en veldig skjev fordeling mellom armene i starten av studien. Over tid ville det jevnet seg ut, men ift å få tidlig avdekket forskjell mellom armene, ville det være en ulempe.

9 Likes

Ja og å bruke LOA fra EN gammel analyse i en formel for å sammenligne to helt forskjellige selskaper gir ikke mening. La oss høre på Savepig nå og holde oss til PCIB.

2 Likes

Ja, det er dette som er svært spennende. Husk at en i den utvida studien rekrutterte fire pasienter i tidsrommet fra 10. august - 31. desember 2017 - og det med et svært begrensa antall klinikker og endog til papirrot hos de nasjonale helsemyndighetene i ett av de deltakende landene.

1 Like

smalere inkluderingskriterier var det oxo for extension studiet enn det er for RELEASE studiet.

Professor Jörg Trojan, a key investigator of PCI Biotech’s Phase I dose-escalation study, presented the study results in a poster session at the largest European oncology congress, ESMO, held in Munich, Germany, in October 2018. Dr. Hans Olivecrona, CMO, presented in January 2019 the same results at the U.S. Cholangiocarcinoma Foundation’s annual conference. The conference attracts both bile duct cancer patients and key opinion leading clinicians in hepatobiliary cancers from all over US.

3 Likes

Mener det var løst snakk om hvilke asiatiske land som kunne være aktuelle, mest for å moderere de som brukte gangetabellen på Kinas befolkning.

5 Likes

Valgte å ta ut mine feriepenger i dag.

kan ikke la de stå i firmaet når eg fikk 2100 aksjer i pcib for det .

worst case senario så får eg litt færre strandøl når de selges i juli.

13 Likes