Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Formell godkjenning foreligger bare i Norge, Spania og Tyskland. I og med at det er planlagt 31 sites i Europa, kan man anta 9 sites er planlagt i USA, men formell godkjenning er ikke på plass i USA enda.

Totalt 13/40 av antatt sites og 64/186 av antatt pasienter.

7 Likes

Strålende, @Investor. Da er snart halvparten av de europeiske klinikkene på plass. Og som @Snoeffelen peker på; store deler av den kliniske utprøvingen fram til nå har nettopp skjedd ved tyske klinikker. At mange av de ti allerede har vært med i doseeskaleringsstudien og/eller den utvida studien, virker derfor svært sannsynlig.

Eneste “skår i gleden” med denne nyheten måtte være at det gjør det litt mindre sannsynlig at første behandla pasient vil være norsk. Men det kan vi leve med :blush:

15 Likes

Gjelder å følge ballen (fundamentale nyheter) og ikke mannen (aksjekursen ) ellers blir du fintet ut i pølsebua.

Og for å bruke et forslitt uttrykk, det er mørkest før soloppgang, meaning that de som kjøpte Algeta-aksjer i perioden oppstart ALSYMPCA (pivotal-studien til Xofigo), dvs sommer og høst 2008 fikk grisebillig aksjer, og hele fase-3-tog-reisen fra 6-8 kroner til 362 kroner, om de holdt hele veien.
De aller største og feteste prosentene kom i 15-måneders perioden fra juli 2008 til oktober 2009, mener jeg å huske.

21 Likes

Artig at noen selger på 25,7 i en sådan tid…

1 Like

Hvem blir neste CBDO?

1 Like

Ingen pølsebod her i gården!

Lothian

2 Likes

Jeg liker virkelig denne liknelsen! :soccer::soccer::soccer::soccer::soccer:

13 Likes

Absolutt, den der bør nesten printes ut og henges på veggen!

4 Likes

Algeta2008-2013
Jeg fant bare en graf fra februar 2008 til februar 2013 (i en gammel Carnegie analyse). Som du ser var bunnen i aksjen ved nyttår 08/09. De hadde jo da en kriseemisjon på 10-12 kroner (som jeg ikke var med på dessverre, men markedet var jo helt beksvart med høye renter, lav kronekurs og et aksjemarked i fritt fall).
Legg ellers merke til at aksjen falt fra over 210 og ned igjen til 135 i forbindelse med en emisjon på 143,- som i utgangspunktet var satt langt under markedskurs. Så lærdommen er å være forberedt på mye volatilitet og at belønningen kommer for de som er tålmodige (og er investert i riktig selskap).

7 Likes

Interessant graf Boms, selv om høsten 2008 ble preget av finanskrisa samt at Algeta trengte penger og hentet de på 11 kroner i feb 2009.

Men også etter kapitaliseringen på 11 kroner gikk kursen godt over 300% før partneravtalen med Bayer.

5 Likes

Pengene ble hentet i mars (rettet emisjon) og april (tegningsretter). Før det ble omsatt aksjer også under dette nivået, bl.a. noen få aksjer helt nede på 6,50 som det ofte referes til når man skal regne på profitten i Algeta caset. Men det var ikke mange aksjene som ble omsatt der nede.

Det er riktig at den gikk flere 100 % fra tidlig 2009, men man skal vel ikke glemme at IPO kursen var på rundt 40,- kroner. Så de færreste traff bunnen i denne aksjen og oppgangen før Bayer avtalen kom vel på bakgrunn av informasjon om fremgang i de kliniske forsøkene, en ny CEO og ikke minst en smitteeffekt av at det generelle markedet steg mye.

4 Likes

PCIB har mye likt med Algeta. PCIB IPO og kursen gikk tilnærmet rett i 65kr.

PCIB tar en Algeta kopi🙏.

Interessant å høre Einarsson i podcast. God podcast. Lytt og lær.

4 Likes

Brikkene faller på plass en etter en. Den som har tålmodighet og lar ledelsen gjøre jobben, vil bli rikelig belønnet når tiden er moden. I dette caset tror jeg der kan bli kostbart, veldig kostnbart å være utålmodig og gi opp i disse dager.

Jeg tror det vil komme en eller flere kursdrivende meldinger innen rimelig kort tid. Ja, faktisk er vel tiden allerede på overtid. Og det er vel dette som gjør at enkelte allerede har gitt opp og andre er i ferd med å gi opp. Jeg frykter at mannta vil komme til å angre bittert. Jeg var inne i Algeta og ville fått med meg himmelferden dersom jeg hadde utvist en smule mer tålmodighet. Det gav meg en lærepenge jeg ikke skal glemme. Og nå kan jeg formelig kjenne lukten av PCIB suksess.

6 Likes

Akkurat naa er det Fisketoget du kjenner lukta av!

1 Like

Men nå går det unna, gitt. Snart omsatt 2 500 aksjer og ennå er mesteparten av børsdagen igjen. Hu og hei som det går :skier::skier::skier:

6 Likes

Ja, eneste trøst nå for kursen er at absolutt ingen selger.

3 Likes

25.50 ser ut som en god rock bottom akkurat nå.

2 Likes

Da kom det heller ikkje noe nytt fra PCIB ifm Bio-Europe i Wien. Da får vi vente på april/mai.

Positivt at “ingen” selger på nivåene vi har nå.

Vinterdvalen fortsetter…

Lothian

2 Likes

Dagens “find” fra @Investor viser vel at PCIB slett ikke er i vinterdvale, selv om det kan føles slik til tider. Rent faktisk så skjer det saker og ting. Nyhetene vi venter på tårner seg nærmest opp inn mot Q2, og det er ikke sikkert at det er så dumt :slight_smile:

8 Likes

Det er i disse tider man kan skille “klinten fra hveten” og man får se hvem som virkelig tror at PCIB har lykkes. Noen garanti har vi vel ikke ennå, men vi har gode indikasjoner på at dette går veien. Kurasen kommer nok når tyngre markedsaktører, såsom fondene, er blitt overbevist om at risikoen er akseptabel. Det skjer vel neppe før selskapet kommer med børsmeldinger som bekrefter sulsess. Men da tror jeg man skal være rimelig tidlig for å få PCIB aksjer på dagens kursnivå.

3 Likes