Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Belgia, Frankrike og Sverige, når skal dere godkjenne pf2 sites for oss?

128 pasienter i EEA, resten i US. 64 av dem “tilhører” de 3 land som allerede har godkjent pf2 sites. Resten skal tas fra Belgia, Frankrike og Sverige. Hvorfor går det så tregt med disse landene?

https://www.clinicaltrialsregister.eu/ctr-search/trial/2018-002647-29/ES

1 Like

Det synes å være en vel etablert oppfatning på denne strengen at fimaWacc-resultatene enten må komme som en presentasjon fra Van der Burg på en høyprofilert konferanse eller som en artikkel i et ennå høyere profilert medisinsk tidsskrift.
Hva er grunnlaget for denne felles antakelsen?

Jeg spør fordi fimaWacc-metoden er PCIB sin eiendel = PCIB-aksjonærenes eiendel, og som sådann skal endringer i verdiendringer av denne eiendelen av betydning for verdsettingen av PCIB-aksjene gjøres kjent for aksjemarkedet i form av børsmelding(er).

Markedet fikk en smakebit av det som er i vente på siste kvartalspresentasjon.
Antakelig det som da var status for analysen hos Van der Burg.

Når analysen er ferdig, og det kan ikke være mange dager unna, venter jeg at PCIB børsmelder kjernepunktene i analysen med et ordvalg som markedet forstår.
Så kan de fagmedisinske detaljene og den fagmedisikske diskusjonen tas der det passer, være seg en konferanse eller et tidsskrift.

2 Likes

Nja, det har vært diskutert før.

Det er ikke slik at med en gang resultatene for FimaVacc foreligger så børsmeldes dette.

Det blir presentert på en hensiktsmessig måte (konferanse/publikasjon), -innen 1H19 som er guidet. Børsmelding kommer i den sammenhengen.

1 Like

Da Walday ved Q3-presentasjonen den 13. november uttalte “in the near future”, tror jeg han undervurderte omfanget av finanalysen og/eller prosessen med å finne den riktige konferansen alternativt tidsskriftet (eller begge deler).

Så skal vi være klar over at universitetet i Leiden (NL) gjør denne jobben pro bono og at det derfor kan være avtalt at dette er det opp til SvdB å finne ut av. Jo bedre fimaVACC-resultatene er, jo høyere profilering ønsker uten tvil også SvdB.

Smakebiten vi fikk i februar var nok valgt på den måten at man ikke måtte slippe ut mer informasjon enn at en med god margin gikk klar av “jomfrukravet” - både ved de mest prestisjefylte konferansene og fra ditto vitenskapelige tidsskrift.

10 Likes

Det er meget klart presisert fra ledelsen i PCIB at en oppsummering av studieresultatene fra fimaVacc kommer først som en børsmelding. Så vil den detaljerte dybdeanalysen bli publisert på en konferanse og/eller i et vitenskapelig tidsskrift.
Det kan nå se ut til at det ikke blir publisering på en konferanse men i et vitenskapelig tidsskrift.

3 Likes

Det har du nok rett i, @Senior. Dette er vel omtrent det Skuggedal har svart på et par eposthenvendelser fra “forumister” her.

Det siste avsnittet er din spekulasjon, ikke sant? Godt mulig det også. In the near future we’ll know :blush:

3 Likes

Ja min spekulasjon. Det er basert på publisering 1H 2019, agendaen ved de aktuelle konferansene, og uttalelser fra ledelsen om hva som ikke er aktuelt.

Blir uansett spennende selv om vi vet at det kommer meget gode resultater.

4 Likes

Erna

Da er det i det minste to av oss som har samme oppfatning av ledelsens informasjon og børsreglementet, men jeg skjønner fortsatt ikke hvordan majoriteten av strengens mestskrivende skribenter kunne samles om en feiloppfatning som muligens ledet til et mini forventningsrally de siste dagene før påske.

2 Likes

Slik det ligger an nå med FPD og fimaVacc like rundt hjørnet så synes jeg det ikke er rart det blir slike rally. Umulig å vite hva rallyet kom av…

2 Likes

Var det ikke slik at det var en “hemmlig” kjøper disse dagene? topp50 listene denne uken blir spennende.

1 Like

Ned til 25 kroner igjen imorgen, vil nok krype oppover mot 30 før 8mai.

Ned til 25 tviler jeg på da det vil være nesten 10% ned, men at noen truseskvettere selger ser jeg ikke bort fra :joy::joy::joy:

1 Like

Så hvorfor er ikke CIMTs agenda relevant mener du?
FOr the record mente jeg før ASCO at agendaen der ikke var relevant for fimaVacc, men jeg mener derimot at CIMT er svært relevant:

CIMT Abstract Categories

Therapeutic Vaccination
 New Targets & New Leads
 Improving Immunity
 Cellular Therapy
 Immunomonitoring
 Tumor Biology and Interaction with the Immune System
6 Likes

Mulige triggere og nyheter nærmeste 2 mnd:

8 Likes

Hvorfor ned til 25 igjen i morgen ?

1 Like

Typisk det etter siste dagers opptur. Siste handle dag før påske så utgjorde ett kjøp av 1 stk aksje 2% økning i sluttaksjonen. De siste handledagene var også på forventninger ang fremleggelse av Vacc data på ASCO.

Men data skal vel være rett rundt hjørnet nå uansett

1 Like

Dette tror du vel ikke på selv, eller kan du ikke regne?
Siste omsatt før sluttauksjonen var 28,25. Det er ikke 2% opp til 28,40.

Tror du er ute etter billige aksjer.

3 Likes

Men 28,40 er jo megabillig. Bare ikke alle som skjønner det :joy::joy::joy:

1 Like

Biotech i statene trynet skikkelig hardt etter vi påskestengte midt på dagen sist onsdag…