Kan vel bety at vi kan få en fimaVACC-mld. i forkant, dvs i de kommende pr. dager, HVIS fimaVACC-resultater blir presentert der…
Høres egentlig ikke ut som fimaVACC skal inn der.
Hvor det kommer spiller vel ikke så stor rolle. Bare det kommer, og med høye CD8 verdier.
Fint også at FimaChem går fremover. Sakte men sikkert
Ser ikke ut til at salgsinteressen er plagsom stor. Og det er kanskje ikke så rart med tanke på hva vi trolig har i vente. Mer pussig er det at dem som sitter på gjerdet og venter på positivt nytt ikke skjønner at sannsynligheten for gode nyheter, ut fra det ledelsen har uttalt, er større enn dårlig nytt. Og det er nå prisen er virkelig lav. Dette bildet kan bli snudd på hodet i løpet av kort tid.
Men den enkelte får gjøre som han vil.
I sum er det ikke mange salgspostene ute nå nei, og enig i at potensialet for godt nytt er større enn det motsatte. Håper og tror at vi vil få et rykk opp i løpet av de neste 2 - 6 ukene.
Det jeg er spent på er hvor fort det spretter opp, det har alt å si for hvordan utslitte aksjonærer vil agere.
-
Gradvis oppgang vil lokke ut flere slitne aksjonærer tror jeg. Mange sitter og tenker at de i det minste skal få igjen emisjonsprisen eller kanskje til og med få igjen litt av det de har gått glipp av innen andre sektorer. Går det gradvis tror jeg en god bunke aksjer kommer for salg i spennet 30-35.
-
Saftig hopp ved god nyhet tror jeg kan få flere av dem som venter på en mulighet til å komme seg ut med deler eller hele posten til å ombestemme seg. Biotech-gnisten kommer fort tilbake hvis aksjen knekker både 35 og 40 i en fei.
Kanskje får vi svaret før grunnlovsdagen
(Fiffig at norskt flagg ligger inne som “bouvet island” og ikke “norway” )
Fine betrakninger
Personlig tror jeg de som sitter igjen er harde som flint.
Pcib er en aksje som plutselig kan bli «utsolgt». Har sett det ved et par anledninger.
Noen få aksjer må dog ut for dem som sitter giret fra Netfonds. Men det dreier seg nok ikke om allverdens. Kanskje 150K.
Majoriteten som har «overvintret» vil nok ikke nøye seg med småpenger når oppgangen starter.
Når jeg så nedgangen i dag tenkte jeg at det hadde kommet en god nyhet. Det har liksom blitt trenden i det siste det.
Jeg tror ikke giring fra Netfonds vil utgjøre noe problem.
Netfonds tilbyr 30% belåning på PCIB.
Har det kommet noen signaler fra Nordnet om at dette vil bli endret når de overtar i juni?
Dersom det blir vanskeligheter er det mulig å flytte beholdningen over til DnB, som også tilbyr 30%, eller til Sbanken som tilbyr 50% eller Nordea som tilbyr hele 60%.
Off topic but interestingly disappointing for the fight against cancer
Spania-Pensjonisten skrev følgende på en annen tråd som omhandler at Nordnet kjøper NetFonds:
————————————————
Spania-Pensjonisten
5d
Nordnet har bekreftet at vi får beholde samme grad.
Durable reacted with
1
Spania-Pensjonisten
5d
Vi får beholde belåningsgraden vi har hos netfonds.
Eg har spurt når skiftet ble kjent. Alternativ er å finne annen megler med like mye lån grad på PHO / pcib.
Ja, jeg er klar over det, men jeg har ennå ikke sett det bekreftet direkte fra Nordnet.
Slik de uttaler seg i info-mailen de sendte ut for noen dager siden vil jeg påstå de formulerer seg noe garderende.
«Vi har ambisjoner om å tilby tilsvarende betingelser som de nåværende i Netfonds».
Ambisjoner. Ingen lovnader, altså.
Hmm… Da får vi vente til noen får noe skriftlig svar fra NetFonds om dette.
Jeg har nå sendt mail til både Nordnet og Netfonds, så da håper jeg på en endelig bekreftelse snarlig.
Poster her når/hvis jeg får svar.
Ja ser faktisk ikke bort i fra det, syntes volatiliteten i dag var litt overdrevet, så da er det ofte rekyl igjen etterpå.
XBI og IBB måtte til slutt reagere opp etter en så ekstrem washout som de har hatt;
https://www.ipaboston2019.org/ipa-board-of-directors-1
https://www.ous-research.no/berg/
Kristian Berg deltar ihvertfall her.
Nå har vel ledelsen ved flere anledning sagt at IPA ikke er en passende konferanse for å publisere fimaVacc.
Snart blir det vel at de sier at de ikkje vet noe som helst om publisering og at det er Burgeren som styrer dette…
Hvis det ikkje er noen patenter eller breaking news inne i bildet her, så forstår eg ingenting av denne tidsbruken.
Lothian
Jeg har slaatt meg til ro med at nyhetene kommer paa CITIM den 2. mai. Hvorfor ikke gjöre det samme?
Enig med deg der. Men jeg har lenge trodd at PCIB har truffet gullåren og trenger tid for å sikre at dette både blir presentert rett og at alle nødvendige patenter er på plass.
For dersom det hadde vært fiasko eller helt ordinære resultater så ville dette vært kjent for oss for lengst.