Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Kursen i morgen betyr ikke en dritt.

7 Likes

Vi får bare glede oss

Hva er deres kursmål innen slutten av Mai?

1 Like

Kjedelige greier for oss som hadde håpet på litt data å tygge på. Regner med det kommer mer etter hvert.

Rart de ikke nevner noe om når dette kan forventes.

1 Like

Helt ærlig tror jeg våre venner i hedgefondene kommer til å gjøre alt for å tvinge frem en sell on news i morgen, det blir mer spennende å se hvordan dette omtales på Q1 og vi kommer jo garantert til å høre Per på Podcasten innen rimelig tid.

2 Likes

Kunne ikke vært mer enig :slight_smile: Kursen er helt urelevant. Nå har selskapet en teknologi som er klar for utlisensiering. Nå som analysen er ferdig så er det neste beste konferanse/tidskrift dette kommer på. Nå er det ikke snakk om tid, men om hvilken plass de ønsker å presentere dataene på.

Fantastisk.

12 Likes

Veldig hyggelig melding å få. Jeg antar at vi får mer detaljer etterhvert, og da vil det være lettere å avgjøre om vi skal være bare forsiktige optimister eller om vi etterhvert kan slå hæla i taket. Kursen på kort sikt får andre konsentrere seg om, jeg er mest opptatt av om dette resulterer i noe positivt på lang sikt :slight_smile:

5 Likes

Du forstod ikkje poenget mitt. Hvis meldingen er SÅ positiv som du mener, så bør det bli en voldsom interesse i morgen og fremover…

Meldingen er jo på noen få linjer og ingen antydning til at partnere er på vei inn.

Lothian

1 Like

Må si jeg er imponert over at du finner så mye å tolke at du kan fastslå “enda bedre resultater enn det jeg forventet” Columna :slight_smile:

3 Likes

Jubeldag! PCIB fortsetter, leverer igjen. Gratulerer til ansatte, ledelse, styret og advisory board! Lukter at ikke minst pasienter for nyte godt av teknologien.

Se beskrivelsen om Vacc teknologien i årsrapport og kvartalrapporter: virkelig imponerende hva som er oppnådd!!

About immunotherapy with the fimaVACC technology
The pharmaceutical industry has long recognised the potential of therapeutic cancer vaccination, i.e. vaccines that treat cancer by inducing or strengthening an immune response. Several companies have reported failed clinical studies in the past years, but the potential of combining vaccination with checkpoint inhibitors has triggered a renewed interest in therapeutic cancer vaccines. However, here are still important unsolved issues and improving the immunogenicity of vaccine candidates is a main priority in immunotherapy. PCI Biotech believes the fimaVacc technology may play an important role in solving this challenge.
Effective induction of cytotoxic T-cells is key to realise the huge potential of therapeutic cancer vaccination, but vaccines often fail to generate such responses. One of the most important reasons is probably insufficient delivery of vaccine antigens to the appropriate presentation pathway in immune cells. The fimaVacc technology may solve this challenge by effectively enhancing the vaccine presentation through this pathway.

Børsmelding i dag sier blant annet: provide proof of concept.

Well done PCIB!

5 Likes

Supert!

Det er ikke meningen å disse den gode nyheten men blir det nå ikke den store frontingen av denne nyheten i et rennomert tidsskrift eller på en konferanse?

1 Like

http://pcibiotech.no/vaccination/

Therapeutic vaccination and CTL induction
There are currently more than 250 therapeutic vaccines in development against various types of cancers. Therapeutic vaccination is a potentially effective and powerful immunotherapeutic approach with many advantages:

Powerful: attacks cancer systemically
Specific: attacks only cancer cells expressing the tumour antigen – hence fewer side effects
Durability of action: chemotherapy has a limited action in time but vaccines continue to protect by teaching the immune system
Indications: potentially all cancers
Safety: contrary to traditional cancer treatments – immunotherapy has the potential to be extremely safe

Det er jo helt villt å få bekreftelse på positiv fase 1 studie i fimaVACC.

250 vaksiner under utarbeidelse samt et stort antall ferdigutviklede.

Dette skriver selskapet selv på sin hjemmeside

Indications: potentially all cancers

Jeg lurer på hva vi er vitne til.
Dette kan bli utrolig stort og kursen i morgen tørker jeg meg bak med.

Går det riktig til videre så har vi alle vunnet i lotto i kveld.

Når løperen legges ut til fremtidig svimlende fortjeneste og høy risiko lykkes så er det dette selskapet som skal betale alle tidligere feilslåtte investeringer innen biotek samt fortjeneste.
Tenk dere to ganger om før dere selger ( et vennelig og vellment råd).
Når en har tatt så mange slag underveis som vi trofaste aksjonærer har tatt så ville det være trist om andre får høste godene av slitet det har vært å holde ut.
For ikke å snakke om risikoen.

Lykke til

18 Likes

Dette er neppe en erstatning av tidskrift/konferanse presentasjon om det er det du tenker på? De utelater jo detalj dataene her fra meldingen fordi det skal nok spares til konferanse/tidskriv. Jeg er ikke bekymra over det :slight_smile:

6 Likes

Håper Sørlendingen griller Per om hva denne meldingen betyr i neste uke…

Lothian

3 Likes

Jo, det blir det. Derav en generelt formulert melding. Data kommer senere.

3 Likes

Svarer deg her @InVivo Selskapet har sagt at det først kommer børsmelding, og deretter presentasjon i dertil egnet forum, enten det blir tidsskrift eller konferanse.
Det kommer altså mer som vi kan gå nærmere inn på etter hvert.
Veldig kjekk melding på en torsdags ettermiddag. :slight_smile:
Blir spennende dager fremover både mtp. kurs og hvor/hvordan de presenterer studien for et større publikum.

11 Likes

Ja, notert meg at melding var veldig generelt formulert. Positiv ordlyd uten å avsløre detaljer.

Da vet vi at analysen er i boks, blir spennende å se analysen/presentasjonen til SVDB.

10 Likes

Per skriver indikerer en klar oekning av baade CD* og CD4 T-cell respons og forbedret CD8 T-cell funksjon. Og etter dette kommer; The interim clinical results previously reported that fima_Vacc_ may enhance overall T-cell responses. May, betyr ikke det kanskje??

Jeg maa innroemme at jeg ikke forstaar hvor gode resultatene er, bortsett fra at fimaVacc gir en klar oekt effekt, noe vi visste allerede etter hva Per sa paa Q4 rapporteringen. Men hvor stor er effekten sammenlignet med eventuelle konkurenters. Takker for god nyhet, men foeler meg nesten like groenn;-)) Er dette nok til at BP biter paa?

3 Likes

Veldig bra at PCIB kommer med denne meldingen til selskapets aksjonærer fri for kompliserte betraktninger og annet som helt sikkert ville ført til full forvirring og panikk-kursfall.
Dette må ses på som en gest til aksjonærene.

Langt de fleste ville ikke hatt en sjanse til å tolke komplisert fagspråk og data.

Hatten av for en meget god måte å formidle budskapet på.

Enkelt språk slik at budskapet ikke drukner “i støy” og frigitt etter stengetid slik at der er god tid til å "tygge " på budskapet.

10 poeng (av 10 oppnåelige) :smile:

11 Likes

Fantastisk å endelig få meldingen om suksess sort på hvitt. Dette lovet godt for de kommende årene!

2 Likes

Meldingen er vel egentlig i hovedsak en bekreftelse på at analysen er ferdig, og ikke minst at konklusjonen er at det funker :+1: Det bør gjøre at selskaper for øyenene opp. Så blir sikkert ekstra mange som ser frem til å få den fullstendige analysen lagt frem :slight_smile:

7 Likes