Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Umulig å si.

Det er mye som tyder på at det KAN være enorme verdier som er skapt.

er et enormt marked (7,5 milliarder USD)

Patentert device som gjør dette enkelt for lege og pasient.

Mulig løsning for flere vaksinasjonsprogram

Etterspurt

Stabil produkt

http://www.vaccibody.com/wp-content/uploads/2018/04/180403VaccibodyCapitalMarketsDay.pdf

På side 7 av 35 så er det en oversikt på avtaler de siste par årene.svært mange avtaler skjer i pre-klinisk, og noen få i fase 1. Likevel så er up-frontene svært solide med et gjennomsnitt ikke langt unna 100 millioner dollar.

2 Likes

Sier ikke at det vil skje men erfaringsmessig har slike nyheter en tendens til å fyre en aksje opp fra start og så faller den tilbake utover dagen eller de neste dagene. Derfor jeg mener edruelighet er en fin ting, så blir man heller positivt overrasket.

For all del, dersom det nå er snakk om utlisensiering så er det jo litt mer krutt her enn “bare fase I” som jeg så fint sa det :wink:

2 Likes

Forventer vel ingen kurseksplosjon av det her. Først of fremst markerer det sluttstrek for fimavacc fase I og startskuddet for kommersialiseringen.

Men inntil vi har fått analysen fra Leiden, blir det jo uansett litt vagt ift resultat. Forventer vel ingen umiddelbare avtaler på fimaVaccc heller, så kjapt går det bare ikke i denne businessen.

men det vil forhåpentligvis øke interessen frem mot Q1 presentasjonen og fimaVacc-presentasjonen som vi håper å få ila H1. Antar vi får en oppdatert guiding på dette hvis H1 ryker.

7 Likes

Dette er et sentralt spørsmål som vi har diskutert før, InVivo. Hvis vi tar utgangspunkt i at fimaVacc nå har passert det som tradisjonelt er fase 1 (safety) og fase 2 (efficiacy) og benytter at sjansen for å gå hele veien fra discovery til fase 3 omtrent 10%, skulle det tilsi at man burde minst 10-doble innsatsen, basert på at risikokapital i biotech har et ganske høyt avkastningskrav.

Så at fimaVacc er verdt minst dagens market cap (1 mrd) er ikke å ta hardt i.

Blir interessant om Arctic nå vil oppdatere analysen sin feks ved å øke LOA’en. LOA’en skulle vel i prinsippet nå kunne settes til 100%, da den kliniske nytten er bevist.

14 Likes

Ved at nå Vacc fase1 fungerer, og fungerer så bra som Per antyder, viser igjen at PCI teknologien ikke er noe tull. Gi teknologien og selskapet tid så blir dette gull så lenge data er sterke.

2 Likes

Ved verdisetting av PCIB så var det fimaCHEM som skulle danne underlaget for selskapet.
FimaVACC var nesten ikke med på å danne verdi for selskapet.
Da blir det litt rart å påstå selloff fordi markedet forventet det.
Ettersom fimaVACC knapt var med med hensyn til å være del av verdigrunnlaget så mener jeg at morgendagen bør prise inn hele forretningsområdet fimaVACC og det er vel i prinsippet en umulig oppgave å sette en pris på denne teknologien.
Potensialet lar seg vel ikke regne på.

Alltid morro med blå tall og røde er pyton.
Men det er ikke det det dreier seg om fremover.

Jeg har fått bekreftelse på at fremtidens medisin-teknologi som PCIB har utviklet innen fimaVACC virker in man.
Teknologiområdet (VACC) som vel er tilnærmet hermetisk lukket når det kommer til patentbeskyttelse…her stemmer alt.
lykke til

6 Likes

De har brukt “ny og bedre” ordlyd som “clear enhancement”, “substantial increase”, “inreased functionality” og robuste CD8-responser.

Min magefølelse tilsier at dette er bra, så er de numeriske verdiene av disse ordene sikkert forbeholdt publikasjoner og konferanser.

Og igjen, selskapet har sagt at translasjonen til et clinical assett er et kjempeviktig steg mot kommersialisering, og nå er altså det steget suksessfullt gjennomført. Vi har nå noe å selge med potensielt kjempestor verdi.

Vi er nå i kommersialiseringsfasen med fimaVACC, for dette skal utlisensieres, og man kan inngå masse med avtaler, ikke bare en.

37 Likes

Fallende oljepriser kan få nye investorer inn i Biotech igjen.
En overskrift i en avis/nettavis hadde heller ikke vært å forakte.

Bavarian Nordic står nok klar for å få effekt på sin vaccine (var det prostata?)

8 Likes

Husker jeg korrekt at PW nevnte i en Q at det var bra interesse utad etter de slapp musedataene tilbake i tid? Kan isåfall tenke meg at flere har fulgt med på sidelinjen og ventet på videre bekreftelser i mennesker. Er ikke sikkert det tar så altfor lang tid før en eller annen utlisensiering kan være på plass?

6 Likes

Kjør på en gang til! Perfekt match

9 Likes

Ca. 150 mill var verdien av fimaVACC i Arctic-analysen.

Men det er nok altfor lavt hvis Per får mange partnere (mer enn 10) på plass.

Lothian

3 Likes

Han sa på Q4 at det allerede da var interesse fra BP…

7 Likes

Den interessen er neppe blitt mindre etter dagens melding…

4 Likes

Begynner nesten å bli overbevist om at vacc vil bli lisensiert ut til slutt. Dette kan bli gedigent. Men hva aksjemarkedet sier om denne meldingen i morgen er uvisst. Tipper rundt 30.

2 Likes

Bryr meg ikke så mye om kursen de kommende dagene, fordi jeg tror dette kan bli meget stort på sikt…

5 Likes

«Markedet» forstår garantert ikke betydningen av dette. Så i morgen får man bare håpe at kursen holder seg lav, samt laste enda litt mer :metal:

Kursen kommer når den kommer

Men det er meget mulig større fisker har ligget i sivet i påvente av dette. Så holdt hardt på aksjene!

5 Likes

Enig i det. Biotek bransjen får garantert med seg PCIB sin nyhet.

2 Likes

Minner om innvilget patent fra januar.
Fy faen gutta :grin:

https://patents.justia.com/assignee/pci-biotech-as

9 Likes

Vel, selv om vi ikke har mottatt alle detaljene enda, er alt fortsatt paa G i PCIB. Sett bort fra noen forsinkelser underveis, styrer fortsatt alle tre forretningsomraadene mot lyset. Hvor alle tre fortsatt er blockbuster materiale. Det er sjelden kost, og vi er veldig heldige. For min del holder jeg den sterkeste blockbuster knappen paa fimaVacc.

5 Likes

Tror neppe markedet er så bedøvet at vi får se noe handel på 20-tallet i morgen . Dét løpet er nok kjørt. Litt irritert over at jeg ikke brukte det siste tørre kruttet i april. Men klarer allikevel å glede meg

5 Likes