Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Da kan vi konstatere at den kollektive visdommen er ganske stor her på forumet. Som de fleste tippet var heller ikke SITC rett konferanse for fimaVacc. Det er nesten 1000 abstracts der og veldig mye av det er pre-klinisk så at fimaVacc var kvalifisert med god margin er en selvfølge, så PW og co har nok gjort en vurdering på at det ikke var rett publikum.

Det er riktignok en sjanse for Late Breaking, men jeg har mer tro på ESMO i desember.

https://sitc.sitcancer.org/2019/abstracts/titles/

10 Likes

Kommer det ikke noe på late breaking er det bare å selge alt for å gå inn i PHO før Q3 7.November og så selge i PHO før Q3 til pcib som er 27.November.

Tar du 0,3% forvaltningskostnad?

2 Likes

Tror du ikke PHO stiger mer enn 0,3% etter Q3 og pcib vaker fremdeles rundt samme kurs i intervallet 25-28?

Fra revolver til revolver, så er jeg møkka lei av møkka pcib kurs. Det er sjelden slik hopp mellom tuer gir gevinst for meg men nå vurderer jeg det sterkt.

God tur

Takk.

Kan være en god plan dette hvis man har oversikt over hva som kommer av nyheter fra begge selskaper. Bommer man der så bommer man også på gevinsten…

1 Like

Har egentlig ingen forventninger før 1. halvår -20. Kommer breaking news tidligere, er det å ansees, som bonus.

Kun 3 måneder igjen av 2019 nå.

2 Likes

3 års utvikling er nå 504% . Hvis der ikke skjer endring i kursen frem til 30 nov er utviklingen ca 0%.

Så den høsten for 3 år siden var heftig. Håper noe lignende skjer i høst uten etterfølgende fall selvsagt.
Asia sites og kanskje parter i Asia kan være utløsende faktor for at så skal skje?

4 Likes

Merkelig hvordan humøret svinger. q2 humør opp, så dalende . Artikkel i Nordic humør opp, så dalende. Hva blir neste humør opp? Noen som merket seg bemerkningen fra PW på slutten av sist podcast? Da blir det ikke lenge til…Eg tør i hvert fall ikke å gå ut av Pcib på lang, lang tid.

10 Likes

First targeted therapy for cholangiocarcinoma shows clinical benefit in phase III trial

“The ClarIDHy study demonstrates for the first time the feasibility and clinical benefit of targeting a molecularly defined subgroup in cholangiocarcinoma. It shows that targeting mutated IDH1 with ivosidenib significantly improves progression-free survival and gives a favourable trend in overall survival in patients with advanced IDH1-mutated cholangiocarcinoma,”

“The findings mean all patients with cholangiocarcinoma should be tested for IDH-1 mutation. Tumour mutation profiling should be a new standard for the care for patients with this heterogeneous tumour type,”

The study randomised 185 patients with advanced cholangiocarcinoma and IDH1 mutations to ivosidenib or matched placebo. Patients could crossover from placebo to ivosidenib when their disease progressed.

Median progression-free survival was 2.7 months for patients treated with ivosidenib compared to 1.4 months with placebo (hazard ratio [HR] 0.37; 95% confidence interval [CI]: 0.25, 0.54, p<0.001). The median progression-free survival rate at six months was 32.0% with ivosidenib, while no patients randomised to placebo were free from progression at this timepoint.

Results showed a favourable trend in overall survival with ivosidenib. Median overall survival was 10.8 months for ivosidenib and 9.7 months for placebo (HR 0.69, one-sided p=0.06). Adjusting the overall survival results to take account of 57% of placebo patients crossing over to ivosidenib gave an adjusted overall survival of 6 months for placebo, which was significantly shorter than with ivosidenib (HR 0.46, p=0.0008).

Ivosidenib was generally well tolerated, with Grade 3 or higher adverse events reported in 46% of patients on the targeted agent and 36% of those on placebo. There were no treatment-related deaths.

https://www.eurekalert.org/pub_releases/2019-09/esfm-ftt092419.php

Konkurrent?

2 Likes

Hmmm, der treffer man spikeren på hodet…

Gode nyheter etterfulgt av godt humør og så fulgt av dalende humør.

Gode nyheter etterfulgt av økende kurs og så fulgt av dalende kurs. Er det så rart at noen tenker på å endre taktikk selv om man ikke har mistet troen?

En fantastisk fin artikkel som går mer i dybden av VACC vil jeg tro vil bli etterfulgt av akkurat det som beskrives her. Så hva har vi igjen resten av året som VARIG kanskje dra kursen opp?

  • Endelig MoS på extention - > tviler sterkt på at dette hjelper.
  • ASIA sites inkluderes i pf2 - > denne kan føre til en endring av kursmål og kurs, men fra Q2 fikk ikke jeg inntrykk av at dette lå i nær framtid.
  • Gode oppdateringer på Q3 - > eventuell oppgang vil være kortvarig, tror jeg.
  • fimaVACC avtaler kan komme når som helst - > dette vil gi klingende mynt i kassa og mest sannsynlig gi et mer varig løft for kursen men en avtale kan la vente på seg.
  • Avtale på NAC - > dette kommer mest sannsynlig i H1-2020, hvis det i det hele tatt kommer.

Alt i alt gode utsikter sett ut mot Q2-2020 men ikke har jeg store forventninger ut året 2019.

5 Likes

https://www.agios.com/

4 Likes

Dette er den største triggeren foruten lisensavtaler. Det kommer på Q3, så ikke lenge til. Vi vet at minst 2 land blir inkludert, hvorav Sør-korea høyst sannsynlig er en av disse og kanskje blir det 3-5 land. Er Japan med er det jo en fantastisk trigger for man åpner da et marked dobbelt så stort som Usa.

Hvordan tror du maredet vil ta at interimavlesning skyves fram med feks 6 mnd pga tilgangen på pasienter fra Asia?

At kursen falt fra stabil 50+ til siste årets 28-ish tilskriver jeg at markedet synes det er for lenge til q2 2022.

For hver dag som går ee vi litt nærmere, men det hjelper jo veldig hvis selskapet sparer inn et halvår på Asia sites.

5 Likes

Hvordan kan du vite dette?

1 Like

PW sa på Q2 at det ville mer enn et land. Altså vet vi at det er minst 2 :slight_smile:

3 Likes

Ja, men hvordan kan du være sikker på at ASIA blir inkludert og at vi får vite de 2 første den 27.November på Q3?

1 Like

Sør-Korea er et av dem, der tror jeg vi kan slå fast. Ref podcast bla. Incidens i SK er 6-8 ganger høyere enn i Vesten. Med en befolkning på 50 mill, utgjør det dermed et marked på størrelse med USA.

4 Likes

Står Pcib for noe nytt, eller ikke?
Hvis Pcib står for noe nytt innen leveringsteknologi/medisin, så får vi bare vente på resultater.
Blir det positive resultaer,medisinsk , så blir det positive resultater for pasienter ( eventuelt oss alle) og selvfølgelig også når det gjelder økomi/aksjeprising.
Det er ikke verre eller vanskeligere enn det.
Hvis, så burde 1000-2000,- være småpenger.

2 Likes