Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

???

Nå må du roe deg ned…

Han bekreftet IKKE emisjonen.

Når du sier det på denne måte kan de som ikke hørte podcasten tro at det var det han sa ordrett, noe han altså ikke sa.

5 Likes

OK. Legger meg flat for den. Jeg oppfatta at det 99% sikkert blir emi men det kan komme BP avtale som gjør at det ikke blir noe av.
Ønsker ikke å skremme noen ut av aksjen men realiteten er jo emi for vider drift i minimum 99 av 100 tilfeller i denne bransjen. Beklager ordvalget.

5 Likes

Jeg synes alle PCIB-aksjonærer skal ta til seg det Per sa om alle mulige spørsmål de må svare på i tide og utide. Jeg mener bestemt at mange er altfor utålmodige og forventer at man til enhver tid skal ha detaljert oversikt over det meste i selskapet. Som aksjonær får man børsmeldinger når det er noe som skal børsmeldes, og forøvrig får man informasjon langt utover det som kan forventes på kvartalspresentasjonene + Radforsk sine “revolverintervjuer”. Det burde holde :slight_smile:

27 Likes

Helt enig, arbeids ro !

3 Likes

Kunne ikke vært mer enig med sjog.
La PCIB få fred til å jobbe med business.
Send heller spørsmålene til Radforsk.

6 Likes

bamse
Ja Einarson bekreftet at han ofte møtte Per i kantina og at dem heller kunne besvare spørsmål via podcasten.

Helt korrekt bamse.

Har fått mange svar fra Einarsson via Radium. Dagens spørsmål var ikkje fra meg.

Ellers er det ventetid og tålmodighet som gjelder nå…utfordrende nok.

1 Like

Mye av støyen fra aksjonærer skyldes nok at selskapet ikke evner å kommunisere godt nok og til avtalt tid! Her har de en jobb å gjøre og bør ikke kaste steiner når de sitter i glasshus. Utålmodigheten er de altså selv med på skape!

RELEASE virker uansett å ha en brukbar progress og det er gledelig :slight_smile:

2 Likes

Hmm. Det har gått en halvtime og aksjekursen og salgshistorikken til PCIB er ikke synlig. Hva skjer?

Edit: synlig igjen. Spesielt.

Godt innspill fra Jonas dette og jeg oppfordrer folk til å la Ronny og Per være i fred, da de tydeligvis har viktigere ting å jobbe med enn å besvare e-poster fra aksjonærer. Det skal vi ta som et godt tegn! Jeg ville vært mer bekymret om de ikke hadde noe annet å gjøre enn å sjekke mailboksen og svare på spørsmål fra aksjonærer!

Har veldig sans for det Per sier til Jonas at de har valgt å ha en tight organisasjon med lav burn rate, slik at de ikke har ressurser til å sitte å besvare tonnevis med mail fra utålmodige aksjonærer.

Vi fikk en veldig flott oppdatering ved Q2, så vi klarer å vente til Q3 før vi får e ny oppdatering. Spar på alle deres spørsmål , så griller vi dem skikkelig på Q3. Jeg stiller der !

Så fikk vi jo en klar oppfordring fra Jonas om å sende inn spørsmål til Radium podcasten, så la oss bruke det som kanalen mellom kvartalsoppdateringene om vi har spørsmål. Det er jo en fantastisk mulighet vi har der, som vi bør benytte.

14 Likes

Ser at selgerne ikke har “høstferie” og at dem serverer billige aksjer til dem som har likvider. Begynner å bli en ( u ) vane.

1 Like

Med bakteppet vi har i PCIB, er kursutviklingen veldig skuffende? Det er nesten saa man begynner og lure paa om man tar feil?

2 Likes

Nei, ingen grunn til å lure på om man tar feil (kun på grunn av kursnedgangen i hvert fall).

Men husk: Ingenting er sikkert i aksjemarkedet, spesielt innenfor biotech. Men risikoen i PCI Biotech virker å være liten hvis man sammenligner med rewarden man får ved suksess. Uansett utfall mener jeg at det er riktig å være investert her nå basert på den informasjonen vi per dags dato sitter med.

10 Likes

Partner BioNTech hentet 150 mill dollar i går og debuterer på børs idag.

8 Likes

Også BioNTech måtte tilby en større rabatt og mindre emisjon enn de hadde forespeilet.

2 Likes

Men PCIB hadde vel ihvertfall ingen mindre emisjon enn det man kunne ha grunn til å tro på forhånd. Den var vel snarere større og innebar dermed også at vi er såpass solid finansiert i tiden fremover som vi er.

4 Likes

Nei, det var den ikke. Sånn hvis vi skal forholde oss til fakta.

3 Likes

Litt på siden.

Har lurt ganske lenge på, hva som vil skje med aksjekursen, dersom både 2019 og 2020 bunner ut uten innbringende avtaler?
Hvor tålmodige er de større aksjonærene? Det er tvilsomt om dette ekkokammeret klarer å holde opp aksjekursen i det uendelige uten drahjelp fra motiverte partnere.
Selv håper jeg noe positivt skjer snart. Det er jo tross alt derfor en investerer.

1 Like

De større aksjonærene er tålmodige. Det er ingen og har ikke vært endringer blant de aller største aksjonærene de siste årene. Ingenting tyder på at dette vil endre seg. Så sent som i gårsdagen Radium podcast snakket Einarsson om langsiktighet.

Når det gjelder “ekkokammeret” her inne, så er det nok de som vil kaste kortene først. Men jeg tror også de fleste er klar over at dette vil ta tid og at FimaChem innen gallegangskreft er spydspissen.

FimaNac og FimaVacc er bonusen. Og vi vet at samarbeidet videre med top 10 BP kan lede til avtaler i 1H2020.

Hvis du mener avtaler som noe positivt, kan man selvfølgelig håpe på at det skjer snart, det gjør jeg også. Men jeg tror ikke det vil komme før mot slutten av 1H2020.

Og selv om det ikke skulle komme noe som helst avtaler innen FimaVacc og FimaNac, og programmene skulle dø. Vil FimaChem alene rettferdiggjøre min investering i PCIB.

6 Likes

PCIB hentet nok til å gjennomføre det som var planlagt. Enkelt og greit. Kommer det nye planer så må det hentes mer penger men pr i dag så er vel ikke bemanningen større enn det som må til for å gjennomføre det som er planlagt. Når det gjeldet topp 20-50 så tviler jeg på at noen kaster korta så nære målet. Jeg er i den gruppen og vil sitte til emi-pengene er brukt og ev vurdere neste emi om noen år.

7 Likes