Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene du gir Lotian.

Kanskje en burde skille det økonomiske og det forskningsmessige?

Trenger ikke være revisor for å ta inn over seg at PCIB på lik linje med annen norsk biotek ikke har kastet av seg men derimot falt.
Når det derimot kommer til det å drive frem selskap og produkter så har det skjedd veldig mye.

Av det som betyr noe så har selskapet bare meldt positive resultater så langt.
Så lenge selskapets kursfall ikke er forårsaket av noe klandreverdig på drift og produkter så er det hele en solskinnshistorie.

Hvordan du klarer å synes at dette selskapet er “kjedelig” som leverer medisin med lys , forsterker kjemo , løser delivery gåten og godt mulig blir helt sentral innen mRNA og vaksine , imunologi er meg en gåte.

8 Likes

Vi kan ikkje skille det økonomiske og det forskningsmessige, i alle fall ikke på mellomlang og lang sikt.

Når “alle” her inne er enig om at PCIB har levert gode forskningsresultater det siste året etter emisjonen på 30 (stor rabatt, men satt på det nivået markedet var “villig til å gi”), men prisingen har stort sett ligget under emisjonsprisen siden den gang…så er det noe som sier meg at det PCIB har levert ikkje er godt nok.

Markedet tar hele tiden mer eller mindre feil, men dette skal i teorien rette seg opp over tid.

De fleste her inne trodde at meldingen den 20. desember 2017 var bare begynnelsen på noe stort, men tiden etter des 2017-aug 2018 har jo bare vært et eneste stort antiklimaks, kursmessig.

Vi har trøstet oss nok med at “PCIB har levert mye siden desember 2017…”

Det eneste vi vet kommer snart er FPD i USA, kommersielle avtaler for fimaVACC og fimaNAc må gudene vite når vi kan forvente…

FimaVACC og koblingen til guruen i Nederland ligner mest på en parodi…snakk om å skru forventningene opp fra PCIB sin side…

5 Likes

Er det kursutviklingen du er misfornøyd med? Det er i og for seg helt fair.

Men det betyr ikke at ledelsen (i alle biotechselskapene, -i følge deg) gjør en dårlig jobb. Du har i all fall ikke argumentert hvorfor du mener de gjør en dårlig jobb.

Kanskje du undervurderer tiden det tar?

4 Likes

I dag er utvikling 3 år på +213%. Den 29 november for 3 år siden var kursen oppunder 30 kr. Vil tirsdagens fremtreden fra skyggene holde 3 års statistikken i pluss. Kursen falt rett etter igjen men det behøver vel ikke skje nå?

4 Likes

Jeg har ikke lagt merke til dette tidligere. De har lagt ut hva de skal delta med. De har poster på ESMO. Det utelukker selvfølgelig ikke andre presentasjoner.

23 Likes

Det med poster på ESMO er nytt ja! Betyr nok at de har fått akseptert et abstract der!

Må være fimaVacc, kan ikke være så mye annet.

Det er en vitenskapelig konferanse, med ny forskning som presenteres, ikke generelle selskapspresentasjoner.

12/12 blir en merkedag for selskapet.

Og alle som har lurt og tvilt på når fimaVacc blir presentert trenger ikke lure mer.

Vi er snart i november, så folk som vil inn før ESMO må alvorlig begynne å tenke på saken nå…

15 Likes

Fra ESMO sin nettside.

" Poster – Display session for review, discussion and questions. Presenting authors must be available for Q&A for 45 minutes to represent their work."

https://www.esmo.org/Conferences/ESMO-Immuno-Oncology-Congress-2019/Abstracts

11 Likes

Usikker på om de velger å melde dette nå eller om de venter til Abstract release som ikke er før 5/12.

4 Likes

De har enda ikke presentert en skikkelig (High-Impact presentation) dybdeanalyse av fimaVacc-resultatene, så dette har kanskje ikke noe å si? :

Late-breaking abstracts (LBA)

«The work must not have been previously published in any publication in a peer review setting or presented at a meeting of any other scientific organisation prior to the ESMO Immuno-Oncology Congress 2019.»

Spennende!!!

5 Likes

ESMO lå på “where to meet us” allerede i starten av sept. Men da uten informasjon om at det er poster.

6 Likes

Jeg har forøvrig sendt inn en lang liste med spørsmål (12-13) til xtrainvestor, og fikk tilbakemelding at det var gode spørsmål som ville bli oversendt til Falck og Walday i forkant. Sikker på at det blir en interressant seanse på tirsdag.

28 Likes

Hyggelig nytt @Dovregubben !

Submission methods and deadlines
All abstracts for the ESMO Immuno-Oncology Congress 2019, including preliminary versions of those intended for late-breaking abstract status, must be submitted by the deadline of 21:00hrs Central European Summer Time (local Swiss time) on Wednesday, 2 October 2019.
The deadline for the submission of finalised late-breaking abstracts is 21:00hrs Central European Time (local Swiss time) on Wednesday, 6 November 2019.

Publication schedule for accepted abstracts

  1. Abstracts accepted for presentation at the ESMO Immuno-Oncology Congress 2019 as Proffered Paper (oral presentation), Mini Oral and Poster will be published online on the ESMO website at 12:00 CET on Thursday, 5 December 2019.
  2. Late-breaking abstracts will be made public at the start of the official Congress session during which they are presented.
  3. The Publication schedule of abstracts and Late-breaking abstracts selected for inclusion in the ESMO Press programme will be available 10 days before the Congress.

Submission categories
• Biomarker development
• Cell therapy
• Clinical practice
• Therapeutic development
• Tumour microenvironment
• Tumour metabolism
• Miscellaneous

PW og co fortsetter å levere🙌

13 Likes

Blir forøvrig interessant å se hvem PCIB sender til hhv Geneve og DNB-konferansen. Per Walday kan jo ikke være begge steder. Så hvem presenterer i Geneve? Holder en knapp på Anders Høgset eller Sjoerd Van Der Burg.

11 Likes

5/12 kan bli en spennende dag:

Publication schedule for accepted abstracts

  1. Abstracts accepted for presentation at the ESMO Immuno-Oncology Congress 2019 as Proffered Paper (oral presentation), Mini Oral and Poster will be published online on the ESMO website at 12:00 CET on Thursday, 5 December 2019.
4 Likes

Ja det er jo det vi må håpe på. En vitenskapelig poster-session er vel også noe man ikke får bekreftet før 5. desember. Så dette er nok faktisk kun en “company presentation” foreløpig.

2 Likes

Det er det som står at det er en firmapresentasjon, så det er riktig observert det. Regner med at de vil sende ut en melding hvis det kommer noe mer spennende.

3 Likes

Uenig polygon. Du kommer ikke inn på ESMO med en company presentasjon.

Poster=vitenskapelig presentasjon.

16 Likes

Ingen grunn til ikke å ha forventninger til ESMO-konferansen i desember. Skal ledelsens guiding holde, må nødvendigvis “the nitty-gritty and scientifically details” fra fase 1 i vaksinestudien (fimaVACC) bli presentert der og da.

Samtidig tror jeg ikke vi skal legge for stor vekt på denne presentasjonen. Jeg har tidligere kalt en slik presentasjon mer som et slags “akademisk diplom”.

Desto mer tror jeg at vi før denne ESMO-konferansen om halvannen måned, vil få melding om at den første fimaVACC-avtalen er signert. Skjer det, er proppen ute og flere av alle interessentene som Walday lenge har snakka om, vil følge etter i månedene som følger.

For øvrig er jeg veldig sikker på at såvel styret som ledelsen er seg svært bevisst om hvilke verdier fimaVACC potensielt representerer. PCI-teknologien anvendt innenfor immunonkologi (terapeutiske protein-/peptidbaserte kreftvaksiner) har et megapotensial så lenge det gjennomgående problemet innenfor området er levering.

Så her må kortene spilles riktig. For fortsatt “sliter” man høyst sannsynlig med tunge problemstillinger knytta både til eksklusivitetsgrad, økonomisk ambisjonsnivå og avtaleprofil. Dette er rett og slett krevende.

Men til uka har PCIB sittet med det komplette datasettet fra fase 1 i et halvt år, og første kommersielle avtale er “imminent”. Tror jeg.

25 Likes

Folkens, vi må ha det litt gøy. Jeg vet hvor mange aksjer ABN Amro har, men tenkte å ha det litt gøy med dere, derfor denne avstemningen :slight_smile: Det er jo helg snart :slight_smile:

Avslører svaret i løpet av en time eller to :slight_smile:

  • 50000-100000 aksjer
  • 30000-50 000 aksjer
  • 10000- 30000 aksjer
  • 100-29999 aksjer
  • 1-99 aksjer
  • Ingen aksjer

0 stemmegivere

4 Likes

Dere er dårlige til å tippe :slight_smile: