Gjentar svaret fra PCIB på fimaVACC.
Spørsmål til PCIB Sendt: 23. september 2019 11:12
"Hei
Hva er grunn til at det tar slik lang tid før resultatene fra studien innen fimaVACC blir publisert og er der nytt i det som blir presantert eller er det det samme som allerede er frigjordt?"
Svaret fra PCIB
" Takk for din interesse for PCI Biotech. fima Vacc fase I resultatene ble rapportert til markedet umiddelbart, på overordnet nivå, for å utligne innside informasjon knyttet til resultatene. Vitenskapelig publisering av de samme resultatene vil generelt være på et mer detaljert nivå. Publikasjon i vitenskapelig tidsskrift er en tidkrevende prosess med kvalitetssikring av data internt og ekstern ‘peer-review’ av internasjonale fageksperter. Tid, sted og format for den vitenskapelige presentasjon må tilpasses relevante fora.
Mvh
Ronny Skuggedal
CFO"
Min komentar
Nå svarer PCIB på noe jeg ikke spør om …
Utdrag av svaret fra RS
"Publikasjon i vitenskapelig tidsskrift er en tidkrevende prosess med kvalitetssikring av data internt og ekstern ‘peer-review’ av internasjonale fageksperter. "
Hvorfor bringer RS opp dette med publisering av fimaVACC inn i et egnet tidsskrift og hvordan skal vi tolke dette?
Jeg synes det tydelig skinner gjennom at det kommer en publikasjon av resultatene i et videnskapelig tidsskrift (TheLancet kanskje?) og det er bare å håpe at media slår dette stort opp.
For det er jo litt av en historie…Leverer medisin med lys…makalaust.
lykke til