Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Det var vel gitt på forhånd? PW har tidligere uttalt at konferansen ikke var egnet for presentasjon for å presentere detaljene fra FimaVacc studiet. De ønsket å presentere det på en større konferanse innfor immun-onkologi. Der er jo ESMO en fantastisk match og i tillegg får de presentere selv om resultatene ikke er direkte tilknyttet onkologi. Det i seg selv er imponerende.

Det er nettopp dette jeg mener de gjør! De har svært gode resultater over hele linja, de er godt i gang med RELEASE, har finansiering i orden, øker staben og de er synlige på konferanser.

I tillegg kommer det sites i Asia i FimaChem studiet, FimaVacc presenteres snart og top-10 samarbeidet innen FimaNac har en tydelig retning og avklaring for veien videre er tidsfestet.

At de prioriterer dette over en visuell make-over av hjemmesiden har jeg full forståelse for.

At det langsiktige er innertier er langt viktigere enn daglig kursbevegelser.

Tommel opp fra meg!

22 Likes

Mange “nye” har i fra 10-30% gev på få uker. Vi var på 21,50 for mindre enn 3 mnd siden og derfor får vi slike utslag. Ikke alle gidder å vente i opp mot 3 år for en mulig supergev når dem kan ta solid gev på få uker. Jeg trodde også at vi nå var ferdig med 20-tallet men det skal altså mer til.
Markedet ( inkl meg selv) hadde nok forventa noe mer i fra Barcelona og det er nok mye av forklaringen på dagens kurs. Vi kan jo ikke klage på Per og gårsdagen - den var perfekt og skulle betydd mye mer enn seansen i fra Høgseth i går.

4 Likes

Jeg så seansen med Per Walday nå. Det sm err sikkert er at han aldri sier for mye.Min personlige mening etat i løpet av 1-2 år vil Pcibs laserbehandling bli standard innenfor hele kreftomsorgen. Problemet somaksjonær er ventetiden.

4 Likes

Glemmer du ikke FimaNac (Topp-10) til sommeren ?

1 Like

Forstår dere ikke at en liten prat i stua på norsk sier ingenting. Hvilket seg selv respekterende selskap gir informasjon på Norsk? Også kommer de med en copypaste om og om igjen. Fatique kaller jeg det hele.

Tullprat, PCIB gir vanligvis solide presentasjoner på engelsk. Denne gangen var målgruppen norske aksjesparere. De som hadde overdrevne forventninger og nå er “skuffet” og snakker om copy-paste osv bør finne seg en annen bransje. De fleste som surver er vel ikke aksjonærer her heller da forresten :wink:

7 Likes

bamse
Er vi sikker på avtale da?

Hadde vi vært sikre på avtale hadde kursen vært mye høyere. The name of the game…

Jeg syntes dette er vildt godt. ESMO er jo en ren canser kongress og at Pcib bliver inviteret til å komme på denne med et fase I studie i friske frivillige er lidt af en milepæl, og dette lover veldig godt for fimaVacc.

Jeg er megt enig med @Snoeffelen at fimaChem for GG fort kan bli en blockbuster. Men det som er helt sikkert er at fimaVacc og fimaNac har et MYE og jeg vil gerne understreke MYE større potensiale.

Jeg vil også gjentage en påstand jeg har kommet med lenge og det er at vi får markedsadgang for RELEASE studien i sluttningen av 2021. IMDC kommiteen kommer til å anbefale en stopp av kontrol armen senest i Q1 2021. Og da FDA er igang med å implementer nye retningslinjer og rasker markedsadgang vil dette gå fort.

I mellomtiden vil vi ha landet flere interssante fimaVacc og fimaNac avtaler. Ventetiden er ikke over endnu, men vi nærmer oss med raske skritt, og de neste 2 år blir særdeles interesante og indbringende for oss som sitter pal. :smiley:

33 Likes

Vi er ikke sikre på release heller.
Men når PW terminerer kontrakten med Topp10 fordi resultatene er så gode og sier at de skal forhandle i 6 måneder hva de gjør videre,kan man bli sikrere på børs ?

(Ment som svar til Arve)

2 Likes

Enig bamse, jeg er nokså trygg på at det blir avtale. Derfor sitter jeg trygt og tålmodig mens mange andre plages med utålmodighet :slight_smile:

6 Likes

Jeg må si jeg begynner å bli en smule lei av både haussingen og sytingen i denne tråden.

Det var for all del lov å håpe på noen nyheter i går på forhånd, men:

Folk må prøve å gå litt i seg selv.

Ja, kursen gikk noen prosent i går, men på så godt som INGEN omsetning. Selskapet har market cap på over en milliard, i går ble det omsatt for 3,5 millioner kroner i totalt 167 handler. Wake up.

Kursbevegelser uten omsetning er i all hovedsak helt uvesentlige.

15 Likes

Mye enig Savepig. Men var det virkelig mange som forventet nyheter? Gikk meg hus forbi.

Jeg går stort sett ikke ut fra noe som helst før en melding faktisk er her. Kunne kanskje like gjerne kommet en melding som ikke. Det er ventet flere meldinger fra selskapet framover. Seansen med PCIB og Arctic var meget god og faktisk risikoreduserende nyheter. Fritt valg til å mene noe annet selvsagt.

I forhold til omsetning se dagens FA s 36. Der ser du at PCIB hadde en unormal høy omsetning, 8 plass med ca 280%

(Dette var under gårsdagens oppgang. )

4 Likes

“8 plass med ca 280%”. Det er jo tall som ikke har noen materiell betydning eller sammenheng med noe som helst?..

Unormalt høy omsetning i forhold til så godt som ingenting per dag… Det har ikke noe å si.

Gårsdagens og dagens omsetning er topp ATTEN OG TJUESEKS year to date.

Den største dagen med omsetning i år er 6. mai, hvor det ble omsatt for 20 millioner kroner. Også det er bortimot marginalt av verdien på selskapet, som den dagen closet med market cap 1,3 mrd.

5 Likes

Den benyttes hver dag i FA. Så noen mener antakelig det betyr noe.

Men de data du kommer med ville jeg også benyttet. I det hele tatt er TA en gåte for meg, men ser flere benytter det. Det finnes sikkert flere veier til Rom🥳

2 Likes

Et søylediagram over omsetningsvolum langs aksen “tid” på den horisontale linjen kan vel ikke være en gåte?

image

1 Like

Hvis du sier det så😜. Det jeg siktet til er at jeg ikke kan Teknisk Analyse😊

3 Likes

Joda, her sitter de fleste og er kjempefornøyde med det som kommer fra PCIB, og snakker mest om potensialet noen år frem.

Fasiten er at disse nyhetene vi har hatt de siste 12 månedene ikkje er i nærheten av å rette opp det raset en relativt vel mottatt emisjon klarte å utløse på ca. 1 mnd i 2018…det bør være et tankekors for alle aksjonærer.

Seansen med Per og Pål var positiv og hadde i alle fall 2 gode nyheter; fimaVACC på ESMO i desember og at klinikker i Asia helt sikkert kommer (ukjent tidspunkt).

Vi kunne vel ikkje forvente noen nyheter fra Høgsets presentasjon, men den var vel en grei gjennomgang av fimaVACC?

Klarer ikkje helt se at fimaVACC på ESMO skal føre til en reprising isolert sett (VI vet vel hovedpunktene som blir presentert), men hvis ESMO kan bidra til en partneravtale for fimaVACC så må vi vel stige noen 10-talls prosenter?

PCIB har tilgode å levere på det kommersielle, og det er bare partneravtaler med penger på bordet som kan få oss opp på et vesentlig høyere kursnivå (før vi om 2-3 år eventuelt får en suksessfull PF2 på fimaCHEM).

FPD i USA blir vel det sedvanlige 1-2 kroner opp den dagen og så 1-2 kroner ned igjen få dager etter.

3 Likes

For å svare @Lothian med litt med positive briller, basert på nøyaktig samme tallmateriale:

Det omsetningssvikten i PCIB aksjen i år indikerer er at det meste som kan ligne et vesentlig salgspress er forbi, og en kan se at så godt som ALLE dagene med mest omsetning på regnearket er på kurser over 25.

Det er positiv volumbalanse i en lovende konsolideringsperiode etter en emisjon som var veldig stor ift prisingen av selskapet.

6 Likes

@Lothian

Jeg er faktisk enig i mye av det du skriver her, men ikke alt. Annet hadde du neppe venta heller.

Når du fortsatt, tross alle frustrasjoner, har valgt å bli sittende med PCIB-aksjene dine, tolker jeg det slik at du også mener at aksjekursen (altfor) lenge har vært frikopla en konservativ verdivurdering basert på klinisk og regulatorisk status. Den vurderingen deler du i så fall med svært mange langsiktige aksjonærer.

Og så er jeg enig med deg i at en realitetsorientering fra markedets side i hovedsak er avhengig av kommersielle prestasjoner.

I lys av hva Walday sa igår med hensyn til å få med klinikker i Det fjerne østen, utelukker jeg slett ikke at vi allerede ved Q3 vil kunne få en full bekreftelse på at dette er på plass. Hva dette kan bety både for rekrutteringstakten i RELEASE og for å få en fot innafor et gigamarked, skal vi ikke undervurdere.

Gløm nå heller ikke at vi om fire uker vil få en oppdatering på antall aktiverte klinikker og at IDMC vil rapportere når åtte pasienter i “PCI-armen” har passert sikkerhetsklareringen. Det kan skje noen måneder ute i neste år. Tidspunktet dette skjer vil gi oss en sterk indikasjon på rekrutteringstakten. For min del tror jeg dette kan skje før første kvartal er omme. I så fall kan vi ligge an til interimsavlesning vesentlig før ledelsens estimat. Dette blir spennende.

Like spennende blir resultatet av drøftingene / forhandlingene med “Den store ukjente kjempen”. Dette vet vi om seks - åtte måneder.

8 Likes