Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

@Quadruple

Om det er slik du oppfatter situasjonen, hadde det vært interessant å høre hvilke andre biotekselskap på Oslo Børs som din karakteristikk IKKE passer på. Er det NANO, BGBIO, TRVX, ULTIMO eller kanskje BIOTEC?

1 Like

Beklager at jeg bryter idyllen og gir deg pusteproblemer, Savepig.

Du får se det som stemningsrapporter fra markedet utenfor tekinvestor.

Men jeg har notert meg din reaksjon og tar den til etterretning.

Det kunne vært en interessant diskusjon, abacus. Men tror ikke den ville blitt populær her.

@Quadruple

Om du synes den diskusjonen kunne være interessant, kan vi gjerne for meg flytte den til nøytral grunn; altså til tråden “Biotekaksjer”. Der kan jeg garantere at du får brei respons.

Jeg kan skyte inn fra siden, jeg ville satt veldig stor pris på det, og du tar nok feil når du skriver at det ikke hadde blitt populært her.

Så kjør på!

2 Likes

Billigsalg i dag :smiley:
2.2k så langt
Fisker litt til :+1:

3 Likes

Hei
Jeg er helt enig med det Gunnersaurus sa igår.

Hvis de er på randen av et revolusjonerende gjennombrudd innen kreft-behandling, så forventer jeg mer enn copy paste fra forrige konferanse.

Jeg er ikke helt sikker på om jeg takler denne skuffelsen, da jeg har 0 i avkastning på litt over ett år.
Jeg er heller ikke veldig overbevist om at neste 12 mnd vil bli særlig mye bedre.
Beklager, men det blir for mye snakk og hypoteser.
Så vises det til 3-5mnd lengre levetid for pasienter. Det er sikkert kjærkomment for pasientene det gjelder, men ikke spesielt kursdrivende!

1 Like

De kan ikke publisere mer enn de har presentert, da får de ikke presentere.

5 Likes

Sjekk Algeta sin historikk for hvor mange måneder overlevelse ble meldt økt i starten, og deretter kursutvikling. Kanskje du får en aha-opplevelse.

Her er det ekstremt lett å blande epler og pærer.

" Mens de som fikk placebobehandling under utprøvningen levde 11,2 måneder (median), overlevde Alpharadin-brukerne i 14 måneder. Midlet skulle altså forlenge medianlevetiden med knappe tre måneder. Det kan virke beskjedent, men for pasientene kan hver dag telle. Mesteparten av fremgangen i medisinsk forskning foregår jo på denne måten – med små skritt som til sammen og over år gir større effekter. Dessuten forsikret forskerne at resultatene kan forbedres på «mange måter»: Ved å identifisere pasienter som er bedre egnet for behandlingen, komme inn tidligere i sykdomsforløpet og ved å kombinere Alpharadin med andre medikamenter (1)"

8 Likes

Takk, det hjalp litt på humøret.

EDIT: Jeg er nok litt som Sophie D. Fosså «Jeg er fremdeles litt skeptisk til disse resultatene. Jeg vil ikke gjøre medikamentet urett, men jeg skjønner det bare ikke,»

4 Likes

Det sitatet gjaldt vel Algeta og det gikk jo greit med dem :slight_smile:

4 Likes

Langsiktige og kortsiktige aksjonærer er på to helt forskjellige planeter.

Mener pr idag er kursen alt for lav. Men en får ikke gjort noe med det. Bortsett fra å kjøpe om en har midler.

Venter på godkjente medisiner og lukrative avtaler og er svært fornøyd med hva selskapet har fått til foreløpig mht sannsynligheten for at det blir resultatet.

3 Likes

Må legges til at økt Qol var et viktig element ifbm Alpharidin…

2 Likes

Veldig godt poeng, og det vektlegges stort i forhold til FDA/EMA sin vurdering, samtidig påvirker det også prisoppnåelse i markedet.

Og her kan jo FimaChem score godt, spesielt i GGK. Fordi den lokale effekten på svulstene i gallegangen kan økes.

Det er jo som regel blokkasjen/mangelfull drenasje av gallegangen som fører til ubehag og død for pasientene. Derfor er det jo sannsynlig at ved å bruke fimaporfin, vil også QoL øke for pasientene. Fordi lokaleffekten på svulstene i gallegangen altså kan økes.

8 Likes

Tja, tenker det mer går på at effekten av behandlingen blir bedre som er pcib sin force - all den tid man bruker denne teknologien sammen med SoC så vil man oppleve bivirkningene som følger SoC… Men altså, selvfølgelig vil det gi økt Qol når man får behandlet kreftsvulstene bedre og dermed at de ikke påvirker gallegangssystemet i samme grad med de ubehageligheter det medfører. Men jeg ser vel heller på ORR/Dor/OS (forlenget levetid) som de parameterne som kan påvirkes i størst grad her…
Ser at det kan være et poeng, men da må det også påpekes at behandlingen gir tilleggsbivirkninger utover det Soc gir mtp økt lyssensivitet/fare for brannsår og man må tildekke hud og øyne…
(Synes Qol-argumentet er mye mer dekkende i Nanos tilfelle)

2 Likes
4 Likes

Travle dager så rekker ikke så mye, men støttet litt nå på kjøp.

2 Likes

Øker vel ikke akkurat QoL det her…?

1 Like

Det er ganske røft mens det står på. Men jeg ville nok orket å ta på meg en hette en periode om det hjelper meg å leve 5 år istedet for 1.

4 Likes

Hmm ja. Hvis data blir så gode ja. Ser vel heller ut til at det blir rundt maks 6 mnd bedre enn SOC, og det holder i massevis (selv om jeg ønsker det høyere).

1 Like