Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Her:

8 Likes

Jubel, det er ikkje korrekt at Arctic ikkje har tillagt fimaVACC verdi.

Stuffers la inn en verdi på ca. 150 MNOK for fimaVACC og null for fimaNAc, og eg såvidt eg vet har ikkje Pål F oppdatert analysen rundt dette.

Men det er snart 2 år siden Stuffers kom med denne analysen, og uten noen kommersielle avtaler for fimaVACC er det nærmest umulig å verdisette dette området…så et sted mellom 0 og 150 MNOK er kanskje korrekt per i dag?

3 Likes

Jeg tror forventningene til PCIB er så sterke at når motstanden på 30 ryker går det fort til 40, selv uten nyheter. Spørsmålet er om det skjer før eller etter 12 desember. Jeg tipper før.

6 Likes

Arctic Sec har kursmål per nu 60kr. Uttalt konservativt. Hvorfor skal ikke PCIB over 60kr og all time high?

8 Likes

Planned»

betyr for meg at PCIB er kommet forbi fasen med strategivurderinger, eksempelvis om inkluderingen av Asia skal være i egen regi eller med asiatisk(e) partner(e).

Ettersom PCIB ikke har børsmeldt noen partneravtaler oppfatter jeg at PCIB går for samme opplegg i Asia som i Europa og USA.

6 Likes

Hadde en fascinerende observasjon av meg selv nå nettopp, etter at det gikk noen skarve aksjer på 30,80NOK… Og det var; Wooow, nå eksploderer kursen!! Og det etter en oppgang på 2,67%. Det sier kanskje mest av alt hvor fed up og lite tiltro man har til kursutviklingen i selskapet. For oppgangen er strengt tatt et piss i havet, både ift volumøkning og temperatur.

Vel, det skal NOE til for at vi over 60…vi har slitt i over et år å holde oss over 30 :slight_smile:

Arctic har vel også sagt at de vil endre (oppjustere kursmål?) når Asia-sites kommer på plass og kommersielle avtaler på fimaVACC kommer (én eller flere avtaler her KAN jo både skuffe og overraske positivt både Arctic og markedet generelt).

Asia sites ser svært sannsynlig ut (2020), og når en ser presentasjonen av fimaVACC så er det nesten utrolig at PCIB enda ikkje har klart å få på plass én eller flere avtaler…

Det er bare å håpe.

3 Likes

Ja, mange mener kursen henger langt bak etter gode resultater og «fundamentals». Tror få aksjonærer blunker om kursen er i 100 kr. Arctic sec var inne på det i PW og Arctic presentasjon med konservativt kursmål og hva som enda ikke var tillagt verdier (eks Asia som vil gjøre stort hopp grunnet inklusjonshastighet studie og langt større marked).

4 Likes

Norwegian Tech Award :

@Legemiddelindustrien:
Vi gratulerer PCI Biotech som kandidat til hovedprisen Norwegian Tech Awards 2019! "PCI Biotechs teknologi har et potensial til å gi et vesentlig bidrag til fremtidens kreftbehandling»

Hvis det er ett norsk farma selskap som har mulighet til å bli virkelig stort, så er det PCIB.

11 Likes

Presentasjon BIO-Europe:

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2019/11/PCI-Biotech-BIO_Europe-Nov-2019.pdf

10 Likes

@radforsk
https://mobile.twitter.com/radforsk

“Snakk om storeslem! 2 av 6 selskaper nominert til Norwegian Tech Awards er i vår portefølje: Vaccibody og PCI Biotech. Gå inn og stem på én av dem - vi kan ikke velge mellom “barna” våre ;)”

11 Likes

Siste side fra dagens presentasjon i Tyskland:

GOOD PROGRESS AND EXCITING OUTLOOKS

fimaCHEM
Progressing development in bile duct cancer towards marketing authorisation application

  • Encouraging tumour response and survival data from Phase I
  • Orphan drug status granted in EU and USA
  • Fastest way to market determined through regulatory interactions with authorities
  • Pivotal RELEASE study with interim read for accelerated approval enrolled first patient in May 2019

fimaVACC

Successful clinical PoC with enhanced immune responses – two-pronged strategy

  • Vaccination technology available for licensing
  • Plan for clinical proof of concept in a disease setting

fimaNAC

Collaborative strategy

  • Strong preclinical data on intracellular delivery of nucleic acid therapeutics
  • Research collaborations with key players in the field

Ser under fimaVACC at det er plan for klinisk i sykdomsetting?? Partner kommer inn?? Bavarian Nordic??

Et par veldig interessante take aways til Q3 i slutten av denne måned! Ser ut til god utvikling i planer med både Asia sites og at fimaVacc også er kommet nærmere klare planer/samarbeid?

Et løp som bør prioriteres: tegne avtaler av økonomisk betydning / partner avtaler geografiske områder fimachem / og lisensavtaler fimavacc som gjør mulig at fimavacc studie i klinisk sykdomsetting skal bli finansiert over egen drift! Det mener jeg ledelsen i PCIB og styret er enig i og har kommunisert.

En fin presentasjon i dag hvor brikker for teknologien ser ut til å falle på plass!

17 Likes

Jeg kan ikke forstå noe annet en at vi får en hyggelig Jul og Nytt år vi som har aksjer i Pcib.Nå brister snart demnigen og flodbølgen slippes løs.Hold på aksjene,og hatten.

11 Likes

Om vi idag lister opp alle norske biotekselskaper i utviklingsfasen - på og utenfor børs - og tenker oss f.eks. tre år fram i tid, hadde ikke jeg våget å inngå noe veddemål (med seriøs innsats) om hvilke som blir vinnerne og hvilke som blir taperne.

Med stor sannsynlighet må selskapene som idag ikke er på børs før eller seinere over dit for å sikre tilstrekkelige midler til å fullføre sine kliniske forsøk. Sjølsagt kan noen bli kjøpt opp før den tid. I så fall har Big Pharma sett et stort potensial for en billig penge. Det kan skje.

Imidlertid tror jeg mer på at norske investorer som idag står utenfor sektoren, kommer til å bli veldig interesserte i biotekaksjer (grådige) den dagen den første kommersielle suksessen blir meldt. Det være seg hvilket som helst av selskapene, på eller utenfor børs.

Før vi er der, tror jeg de fleste, som meg, er prisgitt sine egne amatørstudier og magefølelsen i valget mellom biotekselskaper. Særlig annerledes er det neppe for de virkelig store heller. Hele sektoren er underanalysert, vurdering av klinisk og regulatorisk risiko og potensielle markedsutsikter er notorisk krevende.

Oppsummert for så vidt gjelder mine egne investeringer: Jeg blir sittende der jeg sitter - godt tilbakelent.

20 Likes

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2019/11/PCI-Biotech-BIO_Europe-Nov-2019.pdf

Side 16 til 20.

Der var NAc’n i boks også gitt.
Samarbeidet med selskapene innen fimaNAc har vel foregått innen in vivo så resultatene fra fimaNAc samarbeidet tilsvarer vel langt på vei i snitt resultatene på side 18 og 19.
Stor sjanse for at 10top BP prøver å sikre seg dette området som er godt patentbeskyttet og resultatene har de jo selv stått for.

Dette er historisk.
Etter flere 10-år med intens forskning til store kostnader for BP kan endelig løsningen på DELIVERY gåten ha funnet sin løsning.
Og det i det kommende området innen RNA mm , altså det nyeste som kommer snart.

Ikke noen dårlig kandidat til Nobelspris om jeg må si.

Helt ufattelig , alle 3 forretningsområdene som PCI-teknologien omfatter er nå av selskapet definert som suksesser.
Og investorene sover videre.
Alle med litt sundt bondevett bør klare å resonere seg frem til at dette kan bli helt giga-stort.

*studer side 18 og 19 for fimaNAc
“50 ganger forsterkning av effekten”

18 Likes

Hehe,nesten så jeg tar korken på champagnen nå.:champagne:

10 Likes

Da er bare spørsmålet - når kommer pengene ?
Dristig å sitte utenfor nå !

8 Likes

Penga kommer som lyn fra klar himmel. Men den første Vacc-avtalen vil sette en viss presedens, så det er ingen vits å selge seg billig. :chart_with_upwards_trend:

9 Likes

Hvorfor siger kursen ned da igjen utover dagen? Markedet som tar feil igjen?

“Markedet” har ikke oppdaget aksjen (eller sektoren for den del) :wink:

5 Likes