Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Takk for et godt og presist svar.

Det skrives veldig mye positivt om selskapet, men er det noen som tør å driste seg til å belyse noen negative sider med selskapet?

1 Like

Alle prekommersielle biotech er binære bets som spekulerer på fremtidig gjennombrudd, så sjansen for at caset går i vasken er astronomisk mye høyere enn i et etablert selskap med jevn inntekt.

Så må du selv bestemme om risk/reward profil funker for deg.

9 Likes

Derfor må det nevnes at første kontrakt med penger på bordet trolig vil gi et gigantisk kurshopp, for da er usikkerheten borte.

4 Likes

Blir jo aldri nevnt i tråden her det. :crazy_face:

3 Likes

Jeg syntes det ble feil å beskrive risiko i PCIB som «astronomisk mye høyere» når vi vet at Topp-10 ønsker avtale med PCIB og at effekten av deres produkter forsterkes mange ganger av PCI.
Jeg mener sannsynligheten for 10X er langt større i PCIB enn i Equinor, Telenor eller Yara.

6 Likes

Jeg bidrar jo innimellom da :sweat_smile::

  • Asia-satsing gir behov for påfylll av penger før interim i RELEASE
  • Rekruttering i RELEASE går tregt, og interim blir senere enn mid 2021
  • BP stjeler prinsippet om PCI med en annen PS enn Amphinex (og PCIB klarer ikke å forsvare kun metode i patentene)
4 Likes

Vi “vet” absolutt ikkje om topp10 ønsker å inngå en avtale med PCIB.

Vi kan bare håpe, og at avtalen blir god for PCIB.

6 Likes

Nå blir jeg sikkert «skutt» her, men til tross for alt deres fantastiske arbeid, vil jeg trekke frem som et negativt punkt at ledelsen omtrent alltid, dessverre, bommer på guidingen når det gjelder tid. :sweat_smile:

Det gjenstår å se om first patient dosed i USA kommer i H2-19, men denne gangen håper og tror jeg at man treffer. :crossed_fingers:
Vet ikke helt hvorfor jeg tror dette, og har ikke annet enn magefølelsen min å basere meg på her, så det er et syltynt grunnlag.

Uansett, om Per Walday ikke «forstår» at H2-19 ikke er våren/sommeren 2020, så har det ingenting å si for meg annet enn at det er frustrerende dersom det skaper kursnedgang/unødvendig volatilitet og støy.

Uansett, jeg sitter ‘lell - laaaangsiktig! :blush:

6 Likes

Hehe, det skulle ikke mer til enn et spørsmål fra en nykommer så får folk renset galle og nyrer for alt som har samlet seg opp av negative vibber. Snakker vi abscobal effekt her tro? :wink:

3 Likes

Bare en liten tanke. PCIB innlegg leses av omtrent 400-500 her på Tek. På HO rundt 1000. Forskjellen er at det som skrives her på Tek er med stor substans i motsetning til HO.
Mange potensielle investorer burde få lest innleggene til e-mannen, Snøffelen, FiloD m.f. Hva om noen av de beste innleggene postes der i tillegg (selvsagt om de ønsker det selv)?

Vi hadde da økt nedslagsfeltet kraftig og det hadde garantert ikke vært skadelig for kursen.

2 Likes

Hvis BP stjeler PCI med annet enn Amphinex fungerer hverken patentlovgivningen eller FDA.
Men Per kan jo bli kidnappet av utenomjordiske vesener :blush:

4 Likes

Ja det er jo kosmisk lite sannsynlig at selskaper blir uenige om patenters beskyttelsesomfang :stuck_out_tongue:

FDA må gi dem godkjenning også

3 Likes

Du er hjertelig velkommen til å spre mitt glade budskap på HO.

13 Likes

Om Roche kommer til FDA med en mRNA vaksine som de leverer med en generisk PS, så er det ikke FDA sin oppgave å mene noe om eierskapet til metoden.

1 Like

Roche pleier å forholde seg til patenter. De ville heller kjøpt Fimanac.
De som ville tape mest på å ignorere patenter er BP. De ønsker at andre tar risiko ved å utvikle nye medisiner. Så kjøper de dem opp når risiko er borte.

3 Likes

Vel, her er en ny sak hvor et lite selskap saksøkte Roche for bruk av deres patenter, og tapte:

Jeg bare påpekte et mulig negativt scenario. Så jeg skal ikke forsvare det som en overveiende sannsynlig fremtid for PCIB. Men det er helt innenfor et realistisk utfallsrom. For jeg er helt enig i at det mest sannsynlig vil være mer fornuftig av BP å kjøpe hele sulamitten.

2 Likes

Ja akkurat patent-nevroser bør vi holde oss for gode til å lansere og utbrodere. Vi vet jo også at Anders Høgseth er regnet for å være “en trollmann med patenter”. Den som har den minste frykt for slike scenarier bør holde seg milevis unna denne sektoren !

5 Likes

Samme her, del gerne mine skriverier med alle som kan have interesse.

10 Likes

Hvis patenter ikke lenger gjelder kan vi legge ned hele jorda.
Jeg mener det er usannsynlig.

3 Likes