Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Asia på egen hånd setter “press” på andre. VACC på egen hånd setter “press” på andre. Jeg vet ikke jeg. Først og fremst spiser det av PCIBs kontantbeholdning. Forventningene her om at Asia summa summarum er gratis og kommer til å skje i løpet av neste halvår, vil få en realitetssjekk kommende onsdag, tror jeg.

2 Likes

Tja, hva er alternativet da?

Jeg synes det er det eneste riktig at de går etter det selv, istedenfor å sitte passivt å vente.

RS sa vel at de ikke viste hvordan kostnadsbildet blir, så det vet vi jo ikke enda. Vi vet dog at det øker markedet og vil kunne føre til raskere interim/studie. Så om det skulle koste litt er det en god investering.

De har jo guidet oppstart i 2020, allikevel er det folk som forventer/tror det skal skje i 1Q, klart de blir skuffet ja :wink:

9 Likes

Jeg er helt enig i at ledelsen gjør ting på den rette måten gitt omstendighetene. Det er folks forventninger som jeg tror må justeres.

Og at man må innse at «på egen hånd» i begge tilfellene er plan B, og ikke en «genistrek».

4 Likes

Jeg forholder meg til hva ledelsen, styret og advisory board velger av strategi og hva de kommuniserer. Resultater og oppnådd samarbeid og teknologiben gir meg 100% tillit til PCI BIOTECH sin konservative kommunikasjon og strategivalg!

4 Likes

Du har tydeligvis ikke så stor tro på fremdriften i dette polygon, vi får se da hva de sier på onsdag. Kanskje du blir positivt overrasket? :slight_smile:

4 Likes

Jeg tror du overvurderer økningen i kostnader her. La oss si de åpner 5 sykehus i Asia. Drøye 10% økning fra de som allerede skal åpnes. La oss si 10% økte kostnader. Da snakker vi ca 30 mill ekstra. I tillegg er det også grunn til å tro at rekruttering går raskere.

Jeg ser ikke de ekstra kronene som noen utfordring på noe nivå her, er vel heller når de kommer i gang som blir spennende, her er jeg enig med deg at dette fort kan ta mer tid enn vi håper på.

4 Likes

Båda diagrammen är nya jämfört med den tidigare presentationen i november. Ökat fokus på NAC? Det vänstra visar optimal tid för belysning med hänsyn till effekt/celldöd där man hittat optimal tid för bästa effekt/låg celldöd. Längsta belysningen gav lägre effekt än näst längsta.

9 Likes

PCIB får partner i FirmaNacc segmentet og kan finansiere en “proof of consept” på syke mennesker i FirmaVacc segmentet av “UP front payment”.

Det står på ønskelisten min for 2020 :slight_smile:

Ikke usannsynlig scenario.

9 Likes

Etter og ha lest e-mannens innlegg for noen dager siden, som loeftet haapet om fimaChem suksess betraktelig, (nesten en slam dunk), og legger til fremtidsutsiktene til fimaVacc og fimaNac, hvor vi kan legge til Pw’s uttalelser om at man snakker med flere interessenter, er det utrolig at man fortsatt faar kjoepe PCIB aksjer paa 30 tallet??? Ingen forventninger er priset inn i aksjen? Hadde det vaert det burde PCIB kursen staatt i kr. 100.

4 Likes

Da kursen var nesten 60 lå det masse forventninger i dette nivået , I dag er vi mange skritt videre mot disse men kursen er fremdeles halvert.
Ikke noen “bombe” om vi beveger oss opp på 50-tallet faktisk uten ytterligere nyheter.

9 Likes

Syns de fint kan ta en kjapp bookbuilding emisjon for å få inn 10% av MCAP til kanskje 10% rabatt. Bruk midlene til å finansiere oppstart av FimaVacc-studier på egenhånd. Ikke vent for lenge på partnere. Tiden og patenter løper.

1 Like

Eller ta en partner🥳?
Uansett vinn vinn konsept med de viste fimavacc resultater. Hinsides bedre effekt enn state of the art!

12 des er datoen for fimavacc PRESENTASJON.

De har tid til å vente og se reaksjonene på ESMO 12 desember :slight_smile:

5 Likes

Gjerne gå et løp med en partner, men bør sette en deadline for hvor lenge man kan vente på en avtale før de går alene.

1 Like

De har allerede uttalt sin strategi for fimavacc. To løp, meget smart!

Tror det er naivt å mene at PCI BIOTECH ikke har fått noen partnere på kroken innen rimelig tid med de gode fimavacc resultater?!

Pharma selskap som i dag har et produkt i markedet som selger godt og hjelper en stor pasientgruppe (hvor patent går ut om 1-3 år) og ser at effekt på deres produkt enkelt kan økes med fimavacc teknologi og få ny patentbeskyttelse tror jeg velger partnersamarbeid eller kjøpe lisens /royalties avtaler med PCI BIOTECH enn se sitt patent løpe ut??

En ting er sikkert og det er at en avtale først må signeres før jubelen kan stå i taket. Foreløpig er det lite i markedsverdien PCIB som tyder på at noen tror på snarlig avtale. Umulig å spå utfall. Spennende

9 Likes

Veldig uenig. Iallfall ikke på disse kursene. Forrige emisjon viste at dagens aksjonærer ikke har den kraften som skal til for å bære en emisjon. Selskapets aksjonærer er primært privatpersoner og de færreste av oss sitter på en pengebinge vi kan øse av ved emisjoner.

10% fullmakten bør evnt benyttes til å sette en rettet emisjon til over børskurs hvis en større aktør ønsker seg inn. Den er jeg evnt med på. Mener at PCIB ikke bør trykke aksjer under 50 kroner dog, så per nå er det neppe aktuelt.

17 Likes

Ser at kursen holder og at det fremdeles kjøpes på dette nivået .Det er første gang så lenge jeg kan huske at vi ikke får en reell nedgang etter den uken med opp vi hadde sist uke. Tyder på at vi er sterkere i troen enn på lange tider og nå ser jeg sluttkurs på 35++ denne uken.

4 Likes

Når det er flere triggere rundt hjørnet er det vel et tegn på at ingen ting feiler :slight_smile:

2 Likes

PW og co fortsetter å levere resultater. Sten for sten. Det trumfer alt. Blir alltid belønnet i biotek og i marked generelt ved resultater levert over tid.

Jobben er å stå løpet helt inn til mål og nå er PCIB på oppløpssiden med blant annet RELEASE. Fortsette å levere resultater. Så enkelt og så vanskelig.

5 Likes

Du får kjøpe Nano, da Soul. Minner om at PCIB er opp 30% i år mens NANO er ned 60%.

For meg er det opplagt hvilken ledelse som driver best, tror markedet er enig også.

9 Likes