Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Svært fornøyd hvis eg står for tidenes skivebom på nedsiden!

Men husk at Susanne Stuffers i sin analyse fra februar 2018 la til grunn en verdi på null for fimaNAc…i sitt kursmål på 78 NOK (med ca 25 millioner aksjer).

For å være helt ærlig, så har eg ikkje så stor peiling på verdivurdering av fimaNAc…

Men om en skulle spurt om Per om fimaNAc er verdt en milliard eller to, så hadde vi mest sannsynlig ikkje fått noe svar.

Det er rett og slett for mange ukjente faktorer, og som eg allerede har kommentert slet til og med biotek-eksperten Susanne Stuffers med å sette en verdi på fimaNAc i februar 2018…

2 Likes

Sterkt av PHO! Latterlig at pcib knapt klatrer over 40 i dag.

1 Like

Jeg tror at det er nemlig fordi den spinnville oppgangen til PHO har tatt fokus vekk fra PCIB i dag.

3 Likes

Tror vår gode venn, Pål, kommer med et kraftig oppjustert kursmål så tror vi kan få mer ut av denne framover. Tror han nå må regne med Asia…

3 Likes

PW vet ikke om han vil velge mellom en av de 2 … og er det lov å svare utenfor disse to båsene sier PW :blush: sier oxo at det er ett Enormt potensiale… tolk det slik du vil!

hvis du mener dette er ytterpunktene @Lothian så måtte du iallefall satt beløpene i dollar og ikke kr

1 Like

Da må man ta hensyn til hva markedet visste om resultatene fra fimaNAc-samarbeidene for 21 måneder siden.

Derfor sleit både Stuffers og alle vi andre.

1 Like

Korrekt.

At AZ etter 4 år er interessert og vil utvide og se på flere ting på tampen av utgangen av avtalen, må i mine øyne representere en ganske høy verdi…signalet fra meldingen i går kunne vel ikkje vært så mye sterkere (hvis en ser bortifra en konkret avtale med penger på bordet).

4 Likes

Begge “ytterpunktene” var mer som en eksersis med “tenk på et tall” fra min side…poenget mitt var å få Per til å svare noe litt mer konkret enn “stort verdipotensial.”

Nå kan vi nesten sitere han på at fimaNAc er verdt minst 200 millioner NOK :slight_smile:

Det er så enkelt at AstraZeneca. Er avhengig av pcib.
Og da er det tullete å snakke om 200 Mill nok!!!
Ca 7-10 milliarder er ingenting…
Fin oppgang i dag.
Men Herregud det er langt til topps.

8 Likes

Fin dag tross alt. Noen aksjer med 33% fortjeneste fra emisjonen skal nok ut. Det må vi regne med. Ellers så ser jeg ikke på noen ukers forsinkelse som en forsinkelse innen Biotech :smile:
Det var rett og slett uflaks at vi bikker litt over på nyåret.

Oppturen har startet mine damer og herrer :+1::bank:

5 Likes

Vel, hvis andre (i markedet) også mener at verdien av fimaNAc er i området 7-10 milliarder, så var oppgangen i dag LATTERLIG liten…

Blir overrasket hvis vi må vente til juni 2020 før vi får noe nytt om “neste steg” i samarbeidet med AZ…

Spennende om vi åpner på 38 eller 44 imorgen da… :slight_smile:

hva er fordelingen idag? noe slik?

Chem 55kr - LOA51% - ODD innvilget og ett meget beskjedent konkurransebilde ref. Per&Pål
Vacc 5kr
NAc 0kr
kursmål 60 kr

Chem 75kr - LOA51% med sør korea og Taiwan
Vacc 15kr - PCI Biotech oversatte vaksinasjonsteknologien suksessfullt til mennesker
gjennom ett fase I-studie
NAc 30kr - AZ Målet med dagens utvidelse er å evaluere om synergier etablert i onkologi
in vivo-modeller kan overføres til flere sykdomsområder

Nytt kursmål 120kr (Mcap ca 4 milliarder)

Hva tenker dere!?

5 Likes

Svaret er nok veldig enkelt:

Resultatene innen fimaNAc er nok spektakulære og uten sidestykke.
AC har nok oppdaget dette litt for sent (sjefene i toppetasjen) og “panikk-angsten” for at de ikke skal klare å lure fimaNAc forretningsområdet fra PCIB fører til fullt trykk på “andre indikasjoner.”

Samme i de to andre leirene , spektakulære resultater i CHEM og VACC.
Ikke så rart i bunn og grunn da det er samme teknologi i alle 3 forretningsområdene og prosessene er ikke biologiske men mekaniske/fysiske.

Andre anvendelser:
Vaksinasjon mot kreft
fikser problemene med resistens
fikser antibiotikaresistens
osv.

Det slemmeste som kan skje dersom dette konseptet er så unikt som det ser ut så langt er at teknologien blir kjøpt opp av BP og låst ned slik at andre selskaper ikke får tilgang til den for å sette turboer på sin medisin.

Du er nå ihvertfall ikke griske lotian :slight_smile:

5 Likes

Jaxi

Jeg tenker at FimaBacc alene er verdt mer enn det der :smile:

4 Likes

Som sagt så gjort:

Oppsummering Q3 – 2019, etterprat og podcast

Her var det mye å ta tak i hvor skal man starte.

Litt hulter til bulter mine tanker og observasjoner

FimaChem RELEASE

  • On track – UK/USA bak plan på aktivering. 33 sites aktivert på et halvt år var uansett en svært ambisiøs plan. Catch up kommende måneder, ikke bekymring i mitt hode, selv uten å ta høyde for Asia sites. Likte det som PW kom med i podcasten at USA sites ligger som perler på en snor for aktivering fram mot nyttår og etter. UK utgjør sannsynligvis kun 3 sites, så saksbehandlignsfeilen ødelegger lite av totaltbildet. Innen neste Q, kan de fort ha klart aktiverting av 37/40.

  • Asia- store høydepunkt i presentasjonen, foruten AZ avtale. Fantastisk at de vil aktivere 10-15 sites i Asia. Det var langt mer enn jeg turte håpe på! Jeg tror alle som kan regne forstår at dette vil speede opp rekrutteringstakten mye. Som tidligere beskrevet her på tråden er incidensraten i Sør-Korea ca 8/100 000 for extrahepatic bile duct cancer. Ta bort de operable og man har et betydelig marked. Det ble spurt om andre land og Japan, Thailand og Kina ble nevnt. På spørsmål fra Pål Falck ble det nevnt at Sør-Korea er lette å samarbeide med og betaler bra for produktene. Lover bra.

  • Hode/hals – bekreftet i etterpraten at det er betydelig unmet need innenfor hode/hals. 17% respons på CPI, ble nevnt av PW. Neppe aktuelt å ta opp igjen hode/hals studiet i sin opprinnelige form, men fimaVacc virker å være høyaktuelt, men da sammen med en partner som har en CPI. Mange går mot Big Pharma for å samarbeid med dem så det er ikke lett å få innpass, men de jobber med det. Diskuterte også med Ronny ift benchmarking av pris, og da hode/hals ble stoppet var dette en problemstilling ift differensiering i pris mellom ulike indikasjoner for samme medisin. Forsto det sånn at det nå er enklere å få til differensiering i pris mellom orphan og ikke orphan-sykdommer, som skulle åpne opp mulighet for fimaporfin også i hode/hals, uten at det påvirker pris i gallegangskreft, slik jeg forsto det.

  • Doseeskaleringsstudiet – fortsatt 2 i live, 1 fra cohort IV og 1 fra extension. Det er veldig bra. Ikke bekreftet, men vil anta at mOS nå ender på 15,6 mnd(?). Spesielt oppløftende at det ble spesifikt nevnt at den gjenlevende pasienten har levd i 44 mnd og det var en pasient med avansert sykdom. Virkelig lovende.

    FimaVacc

  • De jobber med ulike scenarier ift proof of concept studie. Vil anta at et scenario er en partnerfinansiert studie med CPI. Som nevnt over kan det være krevende å få innpass hos for eksempel Merck/Keytruda, da alle selskaper vil samarbeide med dem, men jeg forsto det slik at de jobbet med dette.

FimaNac /AZ avtale

. - Selvsagt høydepunktet i går og i dag og jeg tror markedet per nå undervurderer verdien og betydningen av dette. . PCIB kommer til å ansette personer til å følge opp dette framover, som også er et sterkt signal. I dagens podcast uttaler PW at interessen hos AZ blomstret i sommer da det kom gode resultater! Lovende! De skal nå bruke 6 uker på forske og deretter setter man seg ned å forhandler om neste skritt. Men jeg hørte jo PW også si at det AZ følte det å offentliggjøre navnet nå var naturlig fordi man nå hadde tatt neste skritt…Så da er jo spørsmål – tenker både AZ og PCIB at de alt har tatt neste skritt? Nei jeg må si jeg etter dette vil sette LOA for kommersiell avtale med AZ til over 51% - la oss si 70%. Ville vært utrolig rart om utfallet av dette ble null og niks, det har jeg rett og slett ingen tro på.

Bottom line

  • Selv med et lite minus for tregere aktivering av sykehus i UK/USA enn håpet, står dette til en klar 6’er i min bok. AZ-avtalen er virkelig en milepæl for selskapet. De som tror dette bare er en løs samarbeidsavtale mellom noen forskere i AZ og PCIB, bør lytte til podcasten for der sies det at de «fikk avtalen tilbake signert» i går. Dette er en “ordentlig” avtale, og implikasjonene av den må ikke undervurderes.

Aksjekursen

  • Anerkjennelsen og interessen vil komme garantert, for eksempel i form av økt kursmål fra Arctic, men også at investorer internasjonalt etter hvert vil få øynene opp for det lille biotekselskapet i Norge som har signert avtale med AZ. Minner om at kursen økte «bare» 20% 20/12/17, men i løpet av et par uker hadde steget over 100%. Ikke umulig at noe tilsvarende kan skjer her. Fastholder at kurs 70 og ATH kan være innen rekkevidde innen nyttår.
56 Likes

Sist PW sa det ble det åpent 6-7 sites fra q2 til q3. Kan vi håpe på det samme til q4? Da er omtrent alle sites i US åpnet.

Kan man regne med en dobling av pasientgrunnlaget totalt ca?

1 Like

Med oppdatert analyse fra Arctic (kursmål et sted mellom80-120???) så starter vi nærmere 44 enn 38…synes vi bør nærme oss ATH innen noen uker.

2 Likes