Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

AstraZeneca har satt PCI BIOTECH på verdenskartet! Blanding av facts&figures og psykologi. Slik er ofte dynamitt for kursøkning.

4 Likes

Lurer på HVEM som kjøper jeg? Går jo store poster som vi ikke har sett maken til før. 20k på 58,50 liksom.
Skal ikke klage men tydelig at flere tolker det Per sa som 99,999% sikkert at det blir en solid avtale og da er jo dagens kurs en fis så det er bare å nyte. Mine “dystre” spådommer/uttalelser om RSI blir jo ukens spøk?

9 Likes

Må innrømme at eg tror knapt det eg ser…men for en mandag!

2 Likes

Lurer også fælt på hvem som kjøper, derfor denne poll. Har du nettokjøpt, nettosolgt, eller ikke endret din beholdning i dag?

• Nettokjøpt
  • Nettosolgt
  • Uendret

0 stemmegivere

1 Like

Så mao ny aksjonærer/ny kapital inn i PCIB…her danner vi et sterkt gulv på høyt 50-tall skulle en tro?

2 Likes

Vi kan allerede fastslå at TI-brukerne ikke forklarer dagens oppgang.

Utrolig synd vi ikke har megler-ID lengre.

Utlendinger?

En teori:

Moderna har en sterk link til AZ. Klart amerikanskje aksjonærer følger med på hva som skjer med sine partnere. Kanskje PCIB har blitt “oppdaget” av en eller flere amerikanske investorer/fond?

12 Likes

Jeg kjøpte 3K ved åpning

2 Likes

Kjøpte også en post ved åpning, men ikke i en størrelsesorden som skulle tilsi en slik oppgang… :grin:

5 Likes

Kan det tenkes at de store amerikanske husa kjøper på vegne av AZ?

3 Likes

VIlle nok være lite smart av dem hvis de ønsker å kjøpe opp. Så lite likvid den er ville de dra kursen veldig langt opp for da dere intensjoner ville bli kjent.

1 Like

Må neste være nye (utenlandske) penge som kommer inn. Hele den norske bio-sektor stiger jo i disse dage. Vanligvis flyttes pengene mellom Pcib, nano, targ, pho og bbio.

3 Likes

Ikke på langt nær sikkert dette er noe annet enn småsparere og tradere. Morsomt uansett

1 Like

Morgan Stanley og JP Morgan er vel ikke bare småsparere :slight_smile:

Det er mye trading her i dag. Dette er normalt i PCIB om dere går tilbake til de to forrige store oppgangene.

Det er lange penger inn, er mitt beste tips.

Er jo litt penger, men 16 mill er jo ikke noe som skremmer vannet av noen…

Sjekk pollen, da Geiran. Ser ut som om TI-brukerne går omtrent ut i null idag, mao de 20 millionene kommer fra andre kilder enn brukerne her.

5 Likes

Hele biotech-sektoren har vært tragisk i lang tid bortsett fra de siste ukene. Kan det være short-inndekning? Kushoppene er så voldsomme at det er noe som kjennetegner shortinndekning.

2 Likes

Det blir som i PHO, ingen som har flagga der heller…

1 Like

Store tradere bruker MSI og JPM tett og ofte, for å skape effekt, for så å selge seg ut… Så, stol heller på fundamentals.