Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Ja, store svingninger om en lykkes eller ikke. Einarson mener det er 50 % pluss for avtale med AZ og Artic har 51 % på at pcib for godkjent gallegangskreftsstudiet. Så har en vacc i tillegg.

2 Likes

fullmakt til 10%forhøyelse ja. De kan altså trykke 3.726.589 aksjer uten å spørre aksjonærene. Om de selger disse for 200,- pr stk. så bidrar det altså med 745 millioner til kassa. Ikke en særlig god deal vil jeg mene.

2 Likes

@odin1
Fundamentalt så er ihvertfall risikoen betydelig mindre nå. Det er jo også derfor kursen har gått opp.

2 Likes

Akkurat den 12e vil nok ikke ha den største effekten da dette vil være med en akademsik publikum. De påfølgende dagene og ukene kommer blir desto mer interessante da BP har fått smeltet informasjonen og formert taktikk. Hvis ikke dette vil være gjennom en avtale av noe slag så finnes det en stor sjanse for at JPM og andre hegdefonder blir satt i arbeid av BP å dette vil føre til en veldig god boost.

3 Likes

Tycker denna förklarar ganska bra vad PCI driver med.

2 Likes

Tenkte ikke på Geneva, mer på at folk vil begrense tradingen og at større aktører før eller senere våkner.

2 Likes

Jeg ser på vingård i Frankrike. Dette går bra. Ikke selg på dippene!!:partying_face:

3 Likes

Jeg tenker at 12 des. først og fremst øker trykket på AstraZ. De kan få monopol på PCI hvis de kjøper hele PCIB, men det må skje før Fimavacc avtaler inngås med andre.
Jeg kan derfor ikke utelukke et bud før nyttårsrakettene fyres av.

6 Likes

Ikke store problemet de overtar/trer inn i avtalene. Om det er noen som vil ha eksklusive avtaler på vacc blir det så dyrt at da bryr vi oss ikke noe om den problemstillingen.

Da er de ikke alene om PCI.
Alle ønsker enerett på en revolusjonerende teknologi.
Foreløpig er det PCIB som har eneretten (patentene).
PCIB tvang AZ til å logre (komme frem i lyset), AZ logret.

2 Likes

En lisensavtale på vacc vil gjelde en liten del av totale markedet. Det er vel noen hundre under utvikling.

PCI Biotech har ikke enerett på PCI. Det er hundrevis av andre som har gjort forsøk med PCI uten å komme i konflikt med deres patenter. PCI Biotech har patent på det de mener er den mest effektive/formålstjenelige photosensitizeren og metodene de mener er best.

3 Likes

Man skal være litt obs på at ved økende aksjonærtilfang vil man også få en økende andel tradingvillige aktører. Både profesjonelle og ikke. Dersom mcap øker vil også større aktører kunne kjøre intradag med større beløp. Jeg tror det er mer trading i aksjen enn det man kan få inntrykk av ved å lese forumet her, fordi det er en kultur her for å vektlegge langsiktighet i ressonementene. Når vi hadde nedturen på tirsdag var det på høyeste volum siden emisjonen om jeg ikke tar feil- og noen her nevnte at det var satt intradagshorter den dagen etc-- jeg holder fortsatt en knapp på at amerikanerne sto bak endel av de bevegelsene. Før oppturen startet var det noen som uttrykte bekymring for at det kanskje ikke ville være omsetning når oppturen kom. Og at alle i “meningheten” var fullastet. I starten kunne vi se at volumet var for lavt til å forsvare at økningen var holdbar, men etterhvert har vi sett at det har styrket seg veldig noe som egentlig tilsier at vi er blåst bort av folk som har andre agendaer og forståelser av selskapet. På sikt tror jeg dette er akkurat det vi vil ha, men det kan bli ville opp og nedturer.

8 Likes

Om jag inte minns fel så fick Per frågan om AZ:s utökade intresse ändrar planen vidare angående den initiala planen inom fimaNAC, med non/semi-exclusive avtal så svarade Per nej. PCIB:s plan är att licenciera ut till flera företag inom olika indikationer vilket sätter press på AZ om de vill säkra sig ett par indikationer.

Kanske hinner de få svar inom 4-5 sjukdomar innan nyår och då räknar med att fimaNAC kan fungera på 10-50-100 sjukdomar till och då inte kan undgå att försöka köpa hela NAC/PCIB innan nått annat BP kommer in i konkurerar.

5 Likes

Lurer selv litt på hvordan forløpet blir fremover, men at det kommer avtale før nyttår anser jeg som utelukket. De har jo annonsert at de skal bruke et halvt år på å se om de skal gå videre inn i klinisk. Bestemmer de seg for dette skal de forhandle. Dette kommer til å ta tid, tror nå jeg.

Håper jo at det kan komme en melding ganske raskt på at de vil inngå avtale (intensjonsavtale) Da må de ha kommet frem til det mest grunnleggende avtalen skal inneholde/gjelde. Tipper det tidligst kommer i mars april, men tipper/håper jo bare og har ingen peiling.

6 Likes

De annonserte det i sommer ja, men når PW satte ned foten og de fikk offentliggjøre AZ og ingen videre testing etter nyttår fikk de satt press på AZ. Jeg tror noen folk i AZ regner på harde livet om dagen mens andre tester.

4 Likes

Ja jo nettopp. Rettet emisjon slik at AZ får 10%. Beløpet var ett eksempel.
Jeg tenker mer dersom de ikke kjøper hele pci så kan det vel for de være strategisk å ha ett eierforhold til pcib mtp potensialet. Såklart skal de få betale forumbrukernes samlede vekt i gull for selve Nac lisensen :+1:

4 Likes

Ganske vanlig måte å gjøre det på, bare se på avtalene til Genmab. Enig med Polygon om beløpet var alt for lite. Om det blir et så lite beløp, tror jeg på ganske bra royalties.

n December 2006, Genmab entered a deal with GlaxoSmithKline to co-develop and commercialize ofatumumab, which is a drug that could be used for treatment in CD20 positive B-cell chronic lymphocytic leukemia, follicular non-Hodgkin’s lymphoma, rheumatoid arthritis and other indications. The agreement gave Genmab a license fee of DKK 582 million and GSK bought 4,471,202 shares of Genmab for 2,033 million. The potential value of this agreement could be 12.0 billion DKK if all milestones are reached and commercial success is reached in the fields of cancer, autoimmune, and inflammatory disease. Until 2008, Genmab will bear the entire development cost, after which the costs will be shared equally between the two. Genmab and GSK amended the agreement in July 2010. GSK has taken responsibility for developing ofatumumab in autoimmune indications while continuing to jointly develop ofatumumab with Genmab in oncology indications. Genmab received an up front payment of GBP 90 million from GSK in relation to the amendment and the Company’s future funding commitment is capped at GBP 145 million. Further milestones due to Genmab under the oncology development program will be reduced by 50%. GSK is now solely responsible for funding development in autoimmune indications and Genmab will forgo development milestones for autoimmune indications and the first two sales milestones.

4 Likes

Seriøst?! :roll_eyes:

Edit: Du er faktisk seriøs!

Hvilket inntrykk mottakeren sitter igjen med av akkurat deg, er jeg ikke så veldig opptatt av. Men du setter også øvrige aksjonærer og selskapet i et særdeles dårlig lys med din grenseløse naivisme og dårlige engelsk.

Edit 2: Der slettet @TheLion innlegget sitt, så da har han tydeligvis tatt poenget. :+1:

7 Likes

sliter med å se hva du tror du kan utrette med dette ? Annet enn å gjøre mottaker mektig irritert…

6 Likes