Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Enig. Skulle helst sett at vi closer over 60, men hvis det ikkje skjer, så passerer vi 60 i neste uke …

VWAP etter omsetning 15 millioner kroner er 61,7kr.

Solid. Teste 60kr? Holder den så rett opp?

Melding om Asia sites? Melding om first patient dosed i USA? Melding om flere interessenter / avtaler?

HVIS en slik melding kommer, lukter det stort rally, ligger potent til fundamentalt og også teknisk etter tekinvestor.
Klinker PW til med melding før helgen?

2 Likes

Er det folk som ikke har fått med seg episode 104 av radium podcasten som gevinst sikrer nå? :exploding_head:

1 Like

At noen dumper titusener av aksjer på den måten, nei det har jeg ikke så mye forståelse for. Om man ser på kursen rett før dette skjedde så kan det vel evnt stemme med stop-loss satt på 60 kroner.

1 Like

Det er vel forvaltningen til meieriet som tilsier litt salg.
De må vel vekte seg ned når kursen går opp. Ellers blir andelen Biotech for prosentvis stor i forhold til forvaltningsmandatet.
Big Money burde faktisk bruke dette litt mer aktivt. For etter hvert positivt signal/melding som gir derisking, med påfølgende kurshopp, vil det alltid følge et vist salg i en kort periode etterpå.

5 Likes

Man får vel trøste seg med at NANO endelig peker nesen oppover.

hm, får vi legge støtte på 59 :wink:

Sluttkurs før helgen 65kr!?
Klart noen posisjonerer seg etter AstraZeneca meldingen.

Banna bein!

2 Likes

Ikke glem at noen må faktisk selge for at andre skal få kjøpt og sitter man med 50-100k og ønsker å sikre 20k med 100% avkastning på 2 uker så er ikke det så veldig “stygg” øvelse.
Har vurdert å sikre litt selv jeg men plan var å holde ut til 100 eller ev neste melding/byks.

2 Likes

Riste Riste… Hold dere fast👍

3 Likes

Er nok bare litt flytting mellom bioteks dette. Ser en på TRVX-tråden flagget salg av PCIB.

Jeg tenker at å selge nå kan fort være å selge en krone for ti øre. Derfor kjøper jeg mer i dag.

4 Likes

AZ har det kanskje travelt frem til årsslutt fordi deres pipline trenger PCI teknologien…NÅ.
Dersom så er tilfelle så blir det kanskje avtale/bud raskere enn noen forestiller seg.

Der ligger noe sprengstoff i dederrane voldsomme hastverket i nye indikasjoner frem til årsslutt.
Dette etter 4 års samarbeide.
Snakker de forskjellige avdelingene i AZ sammen?
Kanskje noen overhørte noe deliverysurr i kantinen og spurte de som snakket om dette og hellan , det problemet har vi også.
Hele avdelingen stopper opp pga delivery som funker dårlig , hehe.

The best is yet to come.

3 Likes

Når Jonas snakker så euforisk om en avtale med AZ tror jeg vi ser en avtale i løpet av noen få måneder. AZ vil nødig at PCIB skal inngå avtaler med andre som kan “sperre” for noen av deres mulige anvendelser av teknologien. Derfor tror jeg de ønsker å ta PCIB-kaken av bordet før noen andre begynner å spise av den.

6 Likes

Jeg begriper ikke at noen ønsker å “sikre 100% avkastning”.
I mitt hode er det å sikre at man IKKE får ta del i hundrevis av % avkastning videre.
Sjansen for avtale / salg til AZ er “langt over 50%”.
Dersom det mot formodning ikke skulle bli avtale eller salg så virker leveringsmetoden like bra for det. Jeg fortsetter å kjøpe. Denne muligheten skal jeg ikke gå glipp av,

Tenk hvilken verdi det vil ha for AstraZ om de f.eks kunne kurere diabetes.
Da hopper de fra nr.7 til Nr.1

13 Likes

Selvsagt blir det avtale, 100% sikkert. Spørsmålet er bare når. Tidshorisont 6,5 mnd.

6 Likes

Da var mine først Pcib aksjer kjøpt​:grinning: Så får historien bedømme om disse nivåene var en bra inngang. Kjøper mer på duppene i dag. Dette blir spennede! :grinning:

21 Likes

Velkommen Newsman :+1:

Ha et års perspektiv, så blir det pure gold :moneybag::moneybag:

4 Likes

Når det gjelder podcast 104 radforsk hvor det beskrives AZ mulig anvendelsesområder som diabetes og insulin hvor elegant det KAN mulig løses med PCI Biotech sin teknologi er jeg 100% sikker på at konkurrent til AZ som eksempelvis Novo Nordisk (som i dag «eier» store deler av markedet) MÅ se nærmere på PCI Biotech og forsøke å finne ut hvor i løypa PCIB + AZ er. Ikke 100% sikker selvsagt, men her kan det fort komme annet big pharma på banen. Det vet AZ og da har de meget dårlig tid. En mulig kommersiell tilbud om avtale fra AZ vil komme raskt til PCI Biotech tror jeg. Skal driste meg: any day??

8 Likes

“Skal driste meg: any day??”

Håper det blir etter 31 desember pga formueskatt :slight_smile:

4 Likes