Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Så fortsetter vi

Sånn kan det gå

En smell til fjeset

13 Likes

Ikke så aller verst kursutvikling “dagen derpå” da, med såpass volum.

2 Likes

Jeg tenker tredagersregel for både pcib og biotech som helhet. Kursen ved close når vi tar helg i morgen vil kunne fortelle oss en del.

5 Likes

Tror alle ble overrasket overmeldingen i går.
Dette på grunnlag av mange små forhold som lagt sammen dannet et bilde av at det ville bli avtale.
Må innrømme at jeg ikke har forstått mange forhold som den siste podcasten kastet lys på.

Einarsson bekrefter at:
-PCIB sine 3 platformer er inntakte
-den delvis åpne komunikasjonen med AZ er en uheldig måte å føre forhandlinger på.

Var det riktig å la ledelsen få skylden for utfallet?
Jeg mente det men etter å ha lyttet på gårdagens podcast så er jeg ikke så skråsikker lenger.
Grunnen er at PCIB er i dag i fasen at selskapet produserer vitenskapelige produkter for utlisensiering og salg og i denne fasen skal CEO’n m.f. være dyktige innen videnskap og ikke innen buisness.
Skillet ser en kanskje best i vaccibody som før siste avtale var der PCIB er i dag.
De er vel i utvikling i brytningsstadiet mellom hvite frakker og sorte dresser og kan begynne å bygge selskapet opp.
Sett i denne sammenheng så er kanskje PW å foretrekke da vedkommende vel er en dyktig forsker.
Einarsson la også til at CEO kandidaterfor å ta et selskap gjennom sluttfaser var vanskelig å oppdrive mens det samme om CEO’r med føttene plantet i videnskap og forskning var der mere tilgang på.
Så dette med å gjøre arbeidsdagen uutholdelig for PW er kanskje ikke den lureste handlingen.

En siste ting fra podcasten var at einarsson forklarte hvorledes fimaNAc ble publisert til markedet og dette forklarer jo en del.
fimaNAc blir knapt publisert til markeet i det hele tatt.
Forstod jeg dette så var alle avtalene så langt oppstått av at selskapene selv måtte finne frem til og oppsøke info og melde inn smarbeide.
Dersom dette er korrekt så ligger der et stort potesiale med mulige interesserte selskaper som kan være veldig interresserte i å opprette betalte lisensieriger med PCIB.
Kan vi håpe på at selskapet legger litt i å markedsføre fimaNAc i disse korona-tider?

TILLEGG

Det hører vel til biotek-sektoren at resultater skal presenteres i et annerkjent tidsskrift eller viktige konferanser , dette sammen med at da kan en heller ikke informere mulige interessenter i denne perioder.

jaja , hva skal en si om noe slikt da?
Gammeddags tøv eller strengt nødvendig?

Uansett vinkling så flyr jo halvårene pens pasientene kreperer i hopetall.

Fordi om alle gjør det og mener det er strengt nødvendig er det ikke sikkert det er beste praksis.

Og på dette området er jo PCIB godt representert med:

fimaNAc med gode resultater i delivery av mRNA som ingen ha adgang til og ingen vet om.
Delvis det samme i VACC’en da en vel venter på den endelige rapporten og medie for publisering.
I tillegg ,fimaNAc er der ingen salgs/kundeoppfølging på.
Det blir det kunder av :upside_down_face:

Farlig å blande inn Clavis her men der hadde de et system hvor utvalgt BP når som helst kunne logge seg inn på hjemmesiden og lese av rådata og siste utvikling.

Kanskje dette illustrerer om et selskap har ledere i hvite frakker eller mørke dresser.?

Oppfordring til PCIB.
Bruk noen timer til å selge og få ut data for NAc.
Alle forstår jo at kjøper må gjøres oppmerksom at varen eksisterer.

11 Likes

Eg var bekymret for innrullering, og håper den retter seg.

Men eg er ikke like bekymret lenger, da der ikke lenger er samme “markedsverdi”

Så får vi se hvor veien går videre, men eg er sikker på Release kommer i mål, men litt tregere enn forventet.

3 Likes

PW har tidligere blitt skamrost av mange. Ikke av meg. Og jeg kan takke min skepsis for at jeg ikke fikk med meg den forferdelige gårsdagen som PCIB-aksjonær. Jeg synes det nå må være klart at PW snarest bør skiftes ut. Han har ingen troverdighet igjen.

3 Likes

«The day after» :joy: Herlig headline. Du @Aksjesnila Det var da voldsomt å du plutselig skulle frekventere tråden å være en besserwisser!!! Du hold rimelig kjeft da vi alle (Heeelt sikkert du også) ventet på et utfall av evalueringene. Du satt vel kun for deal å skal nå la din frustrasjon gå utover oss som sitter for chem briller. Ler av deg :joy:

5 Likes

Det er et spektakulært chart og en oppsiktsvekkende berg og dal bane ferd vi har fått oppleve i denne aksjen.

“uvesentlig”. ordet du er ute etter er “uvesentlig”

1 Like

Vurderer å selge rundt 24kr en plass, så hold dere fast… Da går den opp… :slight_smile:

1 Like

Ja maken til screenshot skal du lete lenge etter.

1 Like
5 Likes

PCIB millionærer er ikke som andre millionærer.

15 Likes

Om man leter dypt nok etter lyspunkter, kan man muligens hevde at Pcib nå har fått 10-11 måneders kjærkommen forhandlingserfaring med et av lagene i farmasiens Champions League.
Kanskje må vi innse at Pcib har et spissproblem i slike settinger. Gode forskere er bare unntaksvis gode på forretninger. Kanskje bør man vurdere en spiss med en noe annen kompetanse i neste runde.

Forøvrig vil det ikke overraske om Pcib stabiliserer seg i det tidligere så seige intervallet mellom 25 og 30, inntil man får fart på rekrutteringen.

3 Likes

Ja, og hvis Az kommer tilbake senere

Så håper eg de får fingeren !

3 Likes

FOMO-rally!!

4 Likes

Ja, så nå får dere dytte aksjene langt inn i skuffen, så vips stikker den opp :wink:

5 Likes

Det blir jo enten emisjon for fimaVacc, eller oppdatert guiding hvor de forteller at Vacc blir lagt «på is».

Markedet kommer ikke til å ta noen av alternativene positivt, tror jeg. Jeg ville vært forsiktig med inngang nå, til etter vi har fått oppdatert guiding på Q3.

Lurer på hvem som tar unna alle disse millionene med aksjer? Selv om Release går treigt og Corona øker på ute i verden, har vi tross alt et registreringsstudie. Vi får vaksine på nyåret og mange sites I Asia, så man kan vel vente et oppsving i rekruttering en gang ute i 2021.

Håper vi blir liggende her på 25, for har tenkt å øke kraftig med en gang det ser ut til å løsne i rekrutteringen.

4 Likes

Må si meg enig med Longtrader der, selvom aksjen aldri har vært “oppe” av skuffen tidligere. For min del så hadde jeg ingen planer om å selge før RELEASE uansett. Så på AZ avtalen som en bonus til det hele. Det er selvfølgelig kjedelig å se kursen falle så mye, men vi er jo som nevnt på podcast tilbake der vi var før AZ kom på banen (ish). Enig med forumets “spådommer” om en stabil kurs på rundt 30 kr fremover vil være fornuftig. Så får vi heller jobbe oss oppover derfra med innrullering osv. Plutselig er det et annet BP selskap som har en annen strategi enn AZ akkurat nå og vil inn i NAC og da er bonushjulet i gang igjen. Sitter helt rolig i båten… :coffee:

6 Likes

ja, eg er nok en av de som øker.

og bare så det er klart for alle. Det er og aktiv trading med meg, fremover til ggk er på rett vei.

4 Likes