Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Jeg skjønner virkelig ikke hva som plager deg… Har du tapt mye på PCI så er det ikke mye du kan gjøre nå. Enten investerer du igjen og blir med videre opp/ned eller så satser du på noe nytt og starter på nytt. Beklager men det begynner å bli irriterende å lese alle de negative repetitive kommentarene dag etter dag.

25 Likes

Vi fikk en liten hurra dag på fredag og vi får ta det som et tegn på hva som er i vente når vi får skikkelig gode nyheter. Akkurat nå er markedet generelt negativt i Norge og ellers i verden. Men i vår lille Pcib boble så kommer det til å skje masse i februar. De som nå solgte seg ut tror jeg vil få massiv Fomo når 10 februar nærmer seg. For min del tør jeg ikke stå utenfor å vente. Kommer det en liten nyhet så vil toget forlate stasjonen raskt og jeg orker ikke tanken på å løpe etter galopperende priser

11 Likes

Vaksineringen går ikke på skinner akkurat. Dypt bekymret for rekrutteringen til RELEAESE.
FPD i USA er vel bare å glemme på lang lang tid.

Håper det kan komme noe nytt fra selskapet snart som kan de-riske caset noe.

1 Like

I baklomma har PCIB vaksinasjonsteknologi :bomb:
fimaVACC. Hva blir planen med denne? :crossed_fingers:

1 Like

Hør episode 81 hvilket sprengstoff vi har i lomma:

Den grundig gjennomgang rundt fimaVacc.
Biotek er en bransje med lange tidslinje, men nå skulle det nærme seg noe :+1:

13 Likes
14 Likes

Må vel en asiapartner til før eventyret kan begynne. Ved Q3-20 ca 54.30 på spørsmål fra Sørlendingen så høre man det er full fokus på dette og at de virkelig ser fordelen med å få inn partner nå umiddelbart i tidlig stadie. Klarer de å lande noe i Q1? Ikke umulig.

14 Likes

Mykje eg lurer på.
PCIB gav oss beskjed på fredag via børsmelding at der kjem ei pressemelding i tidspunktet for Høgset sin presentasjon (RNA terapeutics).
Dette er vel sjølvmotseiande?
Dersom PCIB har ny viktig informasjon skal det børsmeldast straks, og ikkje annonserast i ei pressemelding langt fram i tid. Ei pressemelding med gamalt nytt er vel meiningslaust.
Kva er det som skjer?

10 Likes

De presenterer sikkert noen gode forskningsresultater. Det trenger de ikke melde til børsen siden det ikke påvirker kursen. Det gjør derimot en vellykket kommersialisering av gode forskningsresultater, men det tar tid og koster penger og det er mange hindre og høy risiko fram dit.

Det er lett å bli euforisk når man ser gode forskningsresultater siden man ser alle mulighetene…

Gode forskningsresultat er vel i høgste grad kursdrivande?
PCIB har ikkje for vane å sende ut pressemelding om resultat på førehand.
Essensen i børsmeldinga ser ut til å vere det som kjem i pressemeldinga!
Vi visste jo om PCIB sin deltaking i konferansen fire dagar før børsmeldinga. Samanhengen her blir da litt merkeleg i mine auge.

6 Likes

Spørsmålene er:

  1. Hva står på slidene til Høgset siden de skal pressemeldes?

  2. hvorfor børsmelder PCIB at en pressemelding kommer 10. februar? Det er jo det eneste i børsmeldingen som ikke allerede var kjent i markedet, og er altså essensen. Allerede 4 dager før visste vi om konferansen via Tekinvestor.

8 Likes

Det er jo ikke det primære i meldingen.

De skal presentere, så sier de litt om formatet på presentasjonen. Og at slidesene blir tilgjengelige, slik at de unngår tusen mails som spør om dette.

“(…)The presentation slides will be made available through a separate press release around the timing of the presentation and the full presentation will be made available on PCI Biotechs website (…)”

10 Likes

Akkurat nå omdagen er PCIB som en luremu…, full action og stigning for så sitte slukøret igjen :grimacing: største forskjellen er på den ene siden er pengpungen tom, mens den andre full… :upside_down_face:

2 Likes

Det har vært slik siden jeg kjøpte mine første aksjer i 2016. Jeg husker ikke akkurat hvor mange prosent de falt den samme dagen. Men jeg husker godt overraskelsen da jeg sjekket kursen utpå ettermiddagen. Et lite sjokk at det kunne svinge så mye på så kort tid uten noen synlig grunn for et selskap hvor det fundamentale så svært bra ut. Mye pga det fant jeg frem til forumet hos Hegnar for om mulig få en forklaring. Ingen god grunn såvidt jeg kunne forstå, “bare” høy volatilitet i en lite omsatt (og lett manipulerbar) aksje… På de jeg kjøpte da har jeg ennå inne en “gevinst” på over 500%. Men mye av den “gevinsten” også “spist opp” fordi jeg fortsatte å kjøpe hele veien opp til litt over kr 50.

9 Likes

Å ja? Vil du dele informasjon?

1 Like

Her er informasjonen: NewsWeb

3 Likes

Det er vell sånn det er med aksjer, hvor er den beste tiden å selge? :thinking: Satser på at vi snart kan erfare at situasjonen er snudd, altså med full og tom pung. Hadde blitt hyggelige dager da :grin:

der snudde børsen.klarer vi å snu pcib skuta også?

3 Likes

Fant ingenting om vacc avtale der. Ei heller nacc/chem partner!

2 Likes

Ser forskningspartner til PCIB også skal delta der PCIB skal presentere!

eTheRNA!

Kan det være nu PCIB etablerer en avtale som bidrar til validering av PCI Biotech sin teknologiplattform?

Her altså: Vacc eller Nac benet? Det mest aktuelle ved konferanser er generelt presentasjon av gode resultater. Good enough! Og ikke minst alt som kan krype å gå av mRNA big pharma er tilstede! Og blir kjent med PCIB teknologien. Viktig!

At partner jobbet med covid var jeg ikke klar over. Hvem er i dette konsortium???

Dette avsnitt er kanskje interessant?

« 2 – Oncolysis and tumor microenvironment modulating technology

Naked or packaged mRNA is delivered intratumorally directly into the patient’s tumor site, a direct access to the effector site of the therapy. This modality offers opportunities to develop tumor-lytic, tumor-modifying and immune stimulating products. Preliminary experiments with a tumor-lytic modality showed impressive anti-tumor responses in the injected as well as in the non-injected tumors.»

About TriMix

The TriMix platform comprises three mRNAs encoding proteins (caTLR4, CD40L and CD70) that work synergistically to deliver optimal activation of dendritic cells. These cells behave as immune response mediators and mobilize the immune system to attack cancer cells through inducing a T-cell response. Clinical proof of concept for TriMix-based immunotherapies has been established through a series of clinical trials demonstrating safety and clear clinical benefits in advanced melanoma patients. Additional clinical trials are planned for 2021.

Per Walday, CEO of PCI Biotech, said: “I’m very pleased to announce another research agreement in the field of nucleic acid therapeutics. We believe that the PCI technology has the potential to play a role in the realisation of several new therapeutic modalities. We look forward to explore synergies with eTheRNA’ s unique and innovative mRNA based TriMix technology. “

Dirk Reyn, CEO of eTheRNA immunotherapies, commented: “Encouraged by the impressive phase I/IIa study results with our ex vivo/cell version of our TriMix technology, we are focusing on the off-the shelf
variant that can be applied intranodally, intradermally or by direct injection in the tumour and that represent a more convenient and cost effective product. While we are now about to initiate our second clinical trial with this in vivo formulation of TriMix, we continue to evaluate new technologies that may further enhance the efficacy of this mode of application. We are very pleased about the potential of the PCI platform and the opportunities of this research agreement.”

18 Likes