Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Så det du etterlyser er mao ikke en generell positiv utvikling, allikevel…

1 Like

Skjønner ikke hva du mener, de har jo allerede meldt økt screening aktivitet, at de gjentar det tolker jeg bare mer som en forsterking av FPD USA meldingen, den hadde blitt tynn ellers - for som jeg sier det viktigste er den generelle utviklingen, ikke at førstemann endelig har fått en dose i USA. Viktigheten av det forvsant imo når de måtte melde det 1.5 år for sent.

Denne statement fra OSE børsmelding i kveld kunne ikke ha vært bedre! Digger nu når alt skal baisses! It means rock bottom :rocket::pray:.

FPD USA! SOM GUIDET (TEN OUT OF TEN POINTS, CREDIBILITY) OG IKKE MINST:

“It is reassuring to see screening activity and enrolment
picking up across the geographies of the RELEASE study, despite Covid-19 still having an impact on the healthcare systems. We are focused on optimal execution of the RELEASE study, to bring a new treatment option to a patient group with a high unmet medical need.”

Congrats @KrissKross :partying_face:

8 Likes

Også på bursdagen min a gitt. Jeg blir nesten tårevåt. Grattis. Herregud så deilig. :eggplant::sweat_drops:

18 Likes

Release gaar sakte men sikkert fremover, og godt er det, men PW’s fokus er ensidig rettet mot release hvor det nesten er to aar igjen foer vi faar vite om resultatet er godt nok.

Betyr dette hovedfokuset at PCIB har lite fimaVacc og fimaNac kjoett paa benet og komme med? For ett Az’s nei, virker det paa meg som at PW kun fokuserer paa release, og ikke noe annet.

Ellers, er det og haape at vi snart kan se 30 tallet igjen etter dagens melding.

Jeg mener ganske bestemt at økende screening activity og det at innrullering er økende er en “generell positiv utvikling” som du skrev du etterlyste. Det kan vanskelig tolkes annerledes enn å være en generell positiv utvikling.
Eller tolker du det som noe annet?

3 Likes

Hvor mye opp på denne meldingen ?:grinning:

2 Likes

Ok, skjønner hva du mener @TyrionIV
Ja økt screening aktivitet er jo en generelt positiv utvikling. Så jeg var kanskje litt uklar, for jeg mente jo en melding om positiv utvikling i studien - at vi ligger godt an i forhold til skjema. Økt screening aktivitet kan fortsatt bety at vi stadig havner lenger etter skjema. Å gå fra 0 til 3 er ikke bra hvis målet var å være på 10 hvis du skjønner hva jeg mener. Og det er den beskjeden jeg venter på. At nå er vi der vi forventet å være når de planla studien.

1 Like

Jeg skjønner hva du mener.
Og tror du spør om litt mye per nå… Trenden med økende aktivitet på screening og innrullering må nok vedvare en stund før selskapet kan gi en noenlunde eksakt guiding på det.

6 Likes

Ja, der er vi nok ganske enige, som jeg skrev - forventer ikke den meldingen allerede nå - men man kan håpe :slight_smile:
hva er det du ikke forstår @Jubel

FPD USA - endelig kan jeg lage et kryss på triggerlista :slight_smile:
Svært hyggelig melding. Ja, langt på overtid, vi alle vet hvorfor.

Spesielt var denne meldingen viktig fordi selskapet meldte om “økt screening activity and enrollment” ved Q4. Nå er det lettere å finne troen igjen (for dem som begynte å tvile). Selv om Asia har kommet til er det også viktig med USA.

Mandagen er vi “back on track”. Jeg vil tro vi havner på rett side av støtten på 25 og at shortene må begynne lete etter joggesko.

2 Likes

@jubel noen ser på damer kun med ølbriller på, noen ganger kan det være greit å være edru også.

Det handler om å se på det som skrives fra forskjellige vinkler, belyse forskjellig måte å tolke ting på for så å til slutt å ha best mulig grunnlag for å vurdere meldingen.

Du må gjerne tro jeg baiser, men det er ikke intensjonen - jeg har ingen tro på at hva jeg skriver her påvirker aksjen. Dessuten, jeg er ikke trader, jeg sitter long og har sitte i over 5 år og bare økt i hele perioden. Jeg handler på grunnlag av nyheter som jeg mener styrker aksjen fundamentalt på sikt - i så øyemed syns jeg ikke denne nyheten var så viktig - eksempelvis var inkluderingen av Asia mye viktigere.

En liten disclaimer. Det er mulig de ikke har meldt økt screening tidligere ? Var det tema på q4 ? Eller stammer det bare fra en podcast ?

4 Likes

Kulepunkt 4 i siste kvartalsrapport under “Highlights”.

12 Likes

Endelig :champagne::clinking_glasses: Denne har vi ventet på, dette er positivt uansett hvordan man ønsker å vinkle det :facepunch:

18 Likes

Extremely positive with FPD in US. This is as important milestone.

And nice that the company is reassured that Release has picked up pace both screening and enrollment.

With Asia to compensate, the delay might not be as bad as one has initially thought. Now every day passes, we get closer to interim.

33 Likes

God nyhet med FPD USA, og melding om ytterligere økende screeningundersøkelser og rekruttering av PW i samme melding.

Kan Nucana sitt tilsynelatende havari gi økt pasientrekruttering for PCIB? Nucana sine resultater gir vell kortere overlevelsetid enn å la være behandling i det hele tatt? I så fall mer som aktiv dødshjelp.

Nucana sine klinikker ligger i Sør-Korea, Taiwan, Spania, Italia, USA, Frankrike, Tyskland osv osv, altså i PCIB-land, og både pasienter og leger kan vel stort sett å lese i disse landene?

Jeg må innrømme at Nucana ikke er mitt spesialfelt, så dette er bare et spørsmål fra meg.

21 Likes

100% enig i den analysen StockDZ.

Og FPD i US er jo bare en helt nydelig follow up på fersk informasjon om at Nucana har OS på 9,6 mnd på en pasientpopulasjon av samme størrelse som de vi har info om på PCIB.

Er fortsatt helt overbevist om at dette blir medisin når vi får rekruttert pasientene som trengs, samt at vi før eller senere får accelerated approval, et regulatorisk privilegie som historisk sett gir på median minst blockbusterinntekter.

Bør kunne hjelpe til å snu sentiment fra fear to greed dette.

Og uten at det er mulig å sammenligne selskaper direkte må det være lov å håpe at PCIB ikke forblir sinka i klassen mtp på MCAP for OSE bio- og medtech selskaper.
På tide å starte og karre seg oppover.

VACC 23,1 mrd
MEDI 5,0 mrd
AZT 4,8 mrd
PHO 3,6 mrd
NANO 2,6 mrd
BGBIO 2,5 mrd
ULTIMO 2,1 mrd
PCIB 0,9 mrd
TRVX 0,7 mrd

76 Likes

Og disse svært viktige tiltakene for å fremme økt rekruttering kommer i tillegg til det du nevner:

Pcib har virkelig satt inn støtet på Release (litt sånn Nano-paradigme-analogi).

26 Likes

Begynner du å rekne på inntekter på ca midt på. Treet av Pareto sin analyse ca 12 milliarder …
Trekker fra partner utgifter og egne utgifter ,
Er dagens kurs totalt hinsides lav.
Bare på gallegang :boom:

14 Likes
50 Likes