Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Spørsmålet er om de tør å prøve uten. Melanoma kreftvaksiner ser generelt ut til å være avhengig av en forsterker.

«Immune-Boosting Components Double the Effectiveness of Melanoma Vaccine Candidate in Phase II Trial»

Så behøver de kombinasjonen med CPI. Kun de store har det (listen har jeg lagt ut tidligere).

Immune checkpoint inhibitors have revolutionized the treatment of melanoma and many other cancers

Link: Immune Checkpoint Inhibitors in the Treatment of Melanoma: From Basic Science to Clinical Application - Cutaneous Melanoma - NCBI Bookshelf

Markedet er enormt, og økende.

15 Likes

Kan electroporation være en noenlunde ok Ex-Vivo erstatter for PCI?
Siden PCI bare virket forutsigbart In-Vivo?

Takk og lov for at det fungerte ish- fold in vivo :sweat_smile::muscle:
Tatt for seg i podcast radforsk :partying_face:

Hva skal en nu si til robot eller short? Sinnsykt hvor viktig det er å holde kursen «nede», lurer på hva dette kan være?

5 Likes

Jeg tror egentlig bare at en del udnytter usikkerheden. For første gang prøvede jeg selv at sælge igår til kurs 25, for at købe igen i kurs 23,7 i dag. Det gav 475 ekstra aktier, ikke alverden, men det var ganske let, desværre.

2 Likes

Hadde jeg hatt nerver til det skulle jeg gjort det samme! :confounded: Men her holdes det hardt på de få aksjene jeg har i frykt for plutselige nyheter. Og det etter ca 4 år med å ha blitt “kjent” med hvordan aksjen oppfører seg 99% av tiden. Amatør serru! Kred til deg! :+1:

11 Likes

Pcib søker.

https://www.linkedin.com/jobs/view/2543456653

Dette er helt riktig strategi og satsning. Vacc og Nac har potentialet til å gjøre Pcib til et stort selskap med mange aftaler indenfor mange forskellige områder.

Teknologien kan bli platform for en hel bunke av behandlinger med alt fra hårtab til Cancer til autoimmune sygdommen etc.

Og Pcib kan generere upfront og royalties på utrolig mange områder i mange år fremover.

36 Likes

PCI Biotech is seeking a Scientific Alliance and Business Development Manager

https://www.pcibiotech.no/news/pci-biotech-is-seeking-a-scientific-alliance-and-business-development-manager

PCI+Biotech+SABD+Manager+May+2021.pdf

The Scientific Alliance and Business Development Manager (SABDM) position is a high impact role supporting the Chief Business Officer (CBO) to drive the Business development and Scientific Alliance strategy of the company. The role requires good knowledge in medical sciences in the fields of oncology, immunology, and vaccination, combined with understanding the business of innovative technologies.

Identify, investigate and present potential value generating development paths, projects and collaboratorsfor the fimaVACC and fimaNAC programmes

38 Likes

Egentlig lei hele aksjen. Men på disse nivåene måtte jeg bare doble innehavet mitt i dag. Så får vi se hva som skjer i løpet av året​:partying_face::crossed_fingers:

5 Likes

Interessant at der kun er snakk om Nac og Vacc. Kanskje Asia partner for Chem allerede er på ”plass". :money_mouth_face:

15 Likes

@JaJahub,

Det er innenfor fimaVACC og fimaNAc at de spennende og breispektra mulighetene ligger. Inntil videre er RELEASE eneste prosjekt innenfor fimaCHEM.

Men at lønna til den nye SABDM kan være sikra ved en partneravtale med et kinesisk selskap, utelukker jeg slett ikke (eller et sør-koreansk, bare for å helgardere :blush:).

10 Likes

Robin: your Olix shit is here, your welcome Per
Per: Impressive, we are a cancer company but hair will do, at least Amir will like it, he seriously needs some! So what’s next Robin, Japan?
Robin: I need support
Per: everyone needs support here but here we can do it all alone
Robin: seriously Per, you can’t help, I’m hiring!
Per: Ronny will budget
Ronny: I ll fix but you have to answer the questions next time Per

10 Likes

Interessant nyansettelse du linket FiloD, mye mer relevant enn en kinesisk artikkel som var linket her i dag som er nokså perifer i forhold til PCIB. Det ser ut som de bygger organisasjonen for allianser og avtaler nå.

12 Likes

Hørt gjennom Radforsk podcast nå, utrolig befriende å høre på syns nå jeg.

6 Likes

Ja, de styrker BDO siden, og det er vigtig.

Det viser at de tror på både Vacc og Nac og at strategien er ændret. Nu får begge disse områder stærkere fokus.

33 Likes

Fantastisk bull med at de dobler opp på business development! Akkurat det jeg ønsket å se og kan jo bare bety at Robin har mye å gjøre!

Syns også det er interessant at rollen utelukkende skal jobbe med Vacc og Nac. Hva nå det skulle bety mtp fimaChem og business development???

Så er det verdt å merke seg at PCIB nå inntar tabelltoppen blant de norske biotekkene hva gjelder satsning på business development og dealmaking.

Såvidt jeg vet er det kun PCIB av de norske som har 2 dedikerte ressurser på dette. Nano har ingen og Ultimovacs ansatte nylig sin CBO.

41 Likes

Dette tror jeg sittende ledelse har rimelig god kontroll og sjøltillit på. I de drøftingene som måtte ha foregått når det gjelder mulig partnerskap for spydspissproduktet, er det rimelig å anta at man også har vært inne på hvilke andre anvendelser man kan gjøre av fimaCHEM.

Slike muligheter kan i høy grad være av felles interesse når man først snakker om pci-forsterka kjemoterapi. I så fall har man tatt opp andre kreftformer hvor kriterier som konkurransebilde, orphan drug-status og anatomisk tilgjengelighet for laserlys har vært på bordet.

Husk; slett ikke alle mulige partnere befinner seg helt der framme på immunoterapi- og “mRNA- fronten”. Noen skal fortsatt tjene pengene sine på konvensjonelle behandlingsløsninger 2.0

24 Likes

11 timer uten nytt innlegg på PCIB småprat… Har pandemien kommet helt ut av kontroll?

2 Likes

Endelig gjoer PCIB noe med salgs og markedsfoerings siden. Noe flere har etterlyst i mange aar. Hvorfor har ikke dette vaert gjort for lenge siden?

Dette viser at PCI forbereder seg til det som vil komme fremover, og rekrutterer deretter. PCI er nå på offensiven, noe de ikke akkurat har vist tidligere! Bull!

22 Likes

i agree, they are building a commercial organisation to support with vacc and nac (both can be considered commercial products due to licensing potential). I see now that senior management wants to free time to focus on fimachem as this is approaching commercialization each day passes and they may think that there is a possibility that this comes sooner than guided if IDMC drops the control arm in RELEASE.

53 Likes