Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Det spørs om PW kommer med samme bekreftelsen igjen ved neste kvartalspresentasjon, det er vel kanskje lite sannsynlig?
At vi er kommet til August uten å hørt et pip om Asia partner eller neste steg for fimavacc hadde jeg virkelig ikke sett for meg etter PW sin presentasjon i februar, men det er vel bare å smøre på med mer tålmodighet…

5 Likes

Jeg hadde heller ikke forventet denne type radio-stillhet, men jeg krummer nakken. Kommer til å stå løpet ut i denne.

6 Likes

Radio-stillet helt som forventet!
Har vært radio-stillhet i 2 år om neste steg innen FimaVacc.

PCIB trenger nå sårt en internasjonalt anerkjent tungvekter til å fronte selskapet!

Q2 er også rykket fra 25. august til 31. august. Så man kunne jo håbe, at det var positivt eller så er det blot en uges ekstra ferie.

2 Likes

Eller kanskje de ha fått skrivesperre? :grimacing: Tror de har den pandemien innad i selskapet…

1 Like

De fleste er vel enda sykemeldt…

1 Like

I mine drømme bruges ugen til og diskutere om der skal 9 eller ti cifre på kontrakten selfølgelig i dollars.
I virkeligheden lyder det mere fornuftigt med lidt ekstra ferie.
Det er biotek og ingen ved det, hvilket er en del af charmen.

2 Likes

Bare å stenge kontoret når de få ansatte som ikke er sykmeldte eller er på ferie har skrivesperre :wink:!

Denne er vel ny?
Fra Department of Urology, Medical Center, University of Freiburg, 79106 Freiburg, Germany

In different studies with targeted toxin against PC, the Photochemical Internalization (PCI) technology was used to avoid lysosomal degradation and to enhance cytosolic release [29,33]. In PCI, photosensitizers that accumulate together with the targeted toxins in the endo-/lysosomes induce the formation of singlet oxygen after irradiation with light [98]. This leads to a damage of the endolysosomal membranes and release of the toxin domain into the cytosol. In a study of Bostad and colleagues, addition of the photosensitizer TPCS2a (Amphinex) enhanced the cytosolic release of the targeted toxin IM7-saporin, consisting of an anti CD44 mAb as binding domain and saporin as toxin domain. As a result, the cytotoxic effects of the targeted toxin were enhanced in different CD44 expressing cancer cell lines, including the PC cell line DU145 [29]. In another study, synergistic cytotoxic effects were evoked in DU145 cells by PCI using the anti-EGFR targeted toxin cetuximab-saporin in combination with the photosensitizer TPPS2a [33]. The use of PCI ensures that only cells, which are in the focus of the light source, are affected by the targeted toxin, thus avoiding on target/off-tumor side effects. The drawback of PCI, however, is that PC cannot be treated systemically with this method. The future scope of PCI-assisted targeted toxin therapy is therefore in the treatment of local prostate tumors or lymph nodes, which can be reached, e.g., via light emitting laser fibers.

30 Likes

I pressemeldingen vedrørende samarbeidet med OliX er det referert til at samarbeidet kan utvides til datterselskapet mCureX.

Blir spennende å høre om det er noe oppdateringer om dette på Q2!

Er det noen som vet hva selskapet holder på med utover utvikling av en ny mrna basert Covid-19 vaksine?

3 Likes

For øyeblikket bare Covid, men de har planer om mere etterhvert, kan utvide pipeline ganske fort om økonomien tillater det vil jeg tro. Kan åpne opp ganske mange muligheter/indikasjoner for PCIB fremover:

21 Likes

De største øker litt fra Juni oppdatering.

Samtidig da snodig å se noen selge 1-50 aksjer ned i åpning og auksjon før og etter? Stagge kurs er kanskje håpet? Eller kaste bort kurtasjekroner?

https://www.pcibiotech.no/largest-shareholders

Ved slike handler og fall på syltynt volum velger jeg å være optimistisk med tanke på positive nyheter framover :pray:
Ikke minst Q om få dager :pray:

7 Likes

Null ny interesse, og knappe 300k i omsetning på en hel børsdag.

Det virker som om PCIB og dets aksjonærer er to inkommensurable størrelser når det kommer til kommunikasjon. Kommunikasjon rundt overordnet strategi samt selskapets aksjonærpolitikk og IR, er helt fraværende.

«Et generelt mål er kontinuerlig å forbedre markedets kunnskap om og forståelse for selskapets drift»

Er det noen her inne som føler at de kan mer og mer om selskapet, eller om PCI teknologien?

Vet ledelsen og styret hva toveis kommunikasjon er? PCIB er totalt administrasjonsstyrt. IR er en servicefunksjon for markedet. Har noen fått noe nyttig ut av det de siste månedene?

17 Likes

2 aksjer i sluttauksjonen slik at kurs endte ned ytterligere 8 øre! Lukter eller hva er poenget med disse handlene? Og nok en gang kursfall på syltynt volum.

Jeg håper at PCI Biotech nu står foran et gjennombrudd med kommersiell avtale. Lite som derimot tyder på det om en skimter mot kursen. Kurs er tristesse. Resultater og patenter etablert siste to år kan derimot vitne om verdensklasse teknologi. Da bør i så fall siste krone på verket snart kunne bli avtale eller avtaler!

Det er nok blitt slik, ingen tror det, før de får se det! Og det vitner kursen om. Like greit det. Russiske prosenter ved suksess i biotek. Volatilitet er høy og dermed risiko. Lurer på om PCIB nu har svært god riskreward? Snart Q2 og oppdatering. Da vil jeg forsøke å delta. Alltid oppklarende med Q&A.

@StockDZ I think that really is the case in Biotech in general :sweat_smile: Possible the three letter word TTT that investors has a bit «problem» to have in mind in this sector. It took a whole lot of time with Genmab (as bumpy and crushed IPO levels and then suddenly booming). Not to mention the case with mRNA inventor (couldnt get financing for several years and even people with Phd had zero belief. What a difference a day makes…

6 Likes

one thing you will learn with time as pci biotech shareholder is “anger management” :rofl:

6 Likes

Det er fordi så få er interessert i å selge på dette nivået.
Et latterlig lavt nivå i forhold til potensialet.

11 Likes

Men visst noen nye fikk vite om potensialet hadde kanskje noen bydd noe over 24?

Noen leker, i visshet at andre går lei, av en dansende senkende , og stigende og senkende, akskjekurs.
Potensialet er ikke blitt mindre, tvert i mot.
Enten det er naken levering eller annet.

11 Likes

Einarsson nevner PCIB og Vaccibody som relevante selskaper for neste generasjons COVID-vaksiner i dagens Radium.

31 Likes

@polygon

What do you mean by next generation?
Per said pci (fimavacc) can be part of 2nd generation vaccines, we currently have 3rd generation (mRNA). Did you mean 4th generation? This is new :face_with_monocle: