Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Kanskje jeg har misforstått, men har ikke topp tre eiere økt beholdningen siden slutten av juni? (Filing date)

1 Like

Light-controlled elimination of PD-L1+ cells

Selbo 13.08.2021

Abstract

The programmed death ligand-1 (PD-L1), also known as CD274 or B7-H1, is mainly expressed on cancer cells and/or immunosuppressive cells in the tumor microenvironment (TME) and plays an essential role in tumor progression and immune escape. Immune checkpoint inhibitors (ICIs) of the PD-1/PD-L1 axis have shown impressive clinical success, however, the majority of the patients do not respond to immune checkpoint therapy (ICT). Thus, to overcome ICT resistance there is a high need for potent and novel strategies that simultaneously target both tumor cells and immunosuppressive cells in the TME. In this study, we show that the intracellular light-controlled drug delivery method photochemical internalization (PCI) induce specific and strongly enhanced cytotoxic effects of the PD-L1-targeting immunotoxin, anti-PD-L1-saporin (Anti-PDL1-SAP), in the PD-L1+ triple-negative breast cancer MDA-MB-231 cell line, while no enhanced efficacy was obtained in the PD-L1 negative control cell line MDA-MB-453. Using fluorescence microscopy, we reveal that the anti-PD-L1 antibody binds to PD-L1 on the surface of the MDA-MD-231 cells and overnight accumulates in late endosomes and lysosomes where it co-localizes with the PCI photosensitizer fimaporfin (TPCS2a).

Moreover, light-controlled endosomal/lysosomal escape of the anti-PD-L1 antibody and fimaporfin into the cytosol was obtained. We also confirm that the breast MDA-MB-468 and the prostate PC-3 and DU-145 cancer cell lines have subpopulations with PD-L1 expression. In addition, we show that interferon-gamma strongly induce PD-L1 expression in the per se PD-L1 negative CT26.WT cells and enhance the PD-L1 expression in MC-38 cells, of which both are murine colon cancer cell lines*.

In conclusion, our work provides an in vitro proof-of-concept of PCI-enhanced targeting and eradication of PD-L1 positive immunosuppressive cells. This light-controlled combinatorial strategy has a potential to advance cancer immunotherapy and should be explored in preclinical studies.

44 Likes

Reagerer på den tilsynelatende manglende sammenhengen mellom alt det optimistiske som skrives om Selskapet og det at selskapets IR viser total fraværenhet?
Dette er noe også Lenny stadig påpeker.
Håper noen konfronterer ledelsen med dette, ved neste Q presentasjon

Også rett etter disse resultater og konklusjon i abstract :joy: rett over Ebitor. Altfor gode resultater? Du ønsker vel ikke kursen for raskt opp :rofl:

I biotek er journals, resultater og patenter eksempler på IR arbeid. Morsomt at du stadig kommer innom.

Spesielt når abstract fra 13.8 rett over viser svært gode resultater og konkluderer med prekliniske studier :partying_face::sweat_smile:

Abstract og results er DEN virkelige sammenheng med det optimismen som konkluderes! Ikke vanskeligere enn det :sweat_smile:

Bra du er en ivrig aksjonær :wink: og alltid rom for forbedring som IR!

1 Like

(post deleted by author)

Du som går på mann og ikke ball her nå da. Greit nok innlegg, men er gjentagende og bringer lite nytt.

1 Like

Har du fortsatt ikke giddet å lese innlegget?
Å påpeke frustrasjon over en IR kontakt, som avholder seg fra å være synlig, er utvilsomt til frustrasjon for flere enn meg.
Din agenda får du ha for deg selv

1 Like

Jeg tar det for gitt at du er investert når du skriver på tråden, men det er jo bare frustrerte innlegg du du kommer med! Se på hva PCIB har fått til i det siste. Ansettelser, ODD, patenter og samarbeid. Et solid selskap med med teknologi å nevnte patenter. For alt vi vet har de takket nei til flere dårlige avtaler i vacc Nac å chem pga stål tro på egen plattform. Det bygges i høyden på sikkerhet å fundamentalt. Bredt å bunnsolid.

7 Likes

PCIB har fortsatt å bevise at BP er interessert i hva selskapet har å tilby.
Før noe slikt skjer, er selskapet verd, hva aksjonærene er villig til å investere.
Det er fortsatt ingen garanti for at de vil lykkes.
Følgelig er risikoen sky-high, men selvsagt ikke på Lotto nivå.

1 Like

That’s the spirit :beers:

2 Likes

Det virker som mulighetene for PCI sin teknologi er uendelige. Bile duct, bryst, colorectal, Pancreas osv.

Jeg lurer på om BP venter på de endelige resultatene til Release studien før de slår til fordi det er ikke noe tvil om at de vet om PCI.
AZ gjennom 5 års samarbeid, Sanofi og Roche som har begge hatt medikamentene sine brukt sammen med PCI sin teknologiei studier.

Fremtiden blir utrolig spennende og jeg er mer en villig til å vente om de resultatene blir som jeg håper og tror på!

Edit ; Per har sagt at BP ikke er interessert i Release fordi pasient populasjon er for liten men det er en helt annen sak om vi tilføyer disse andre indikasjoner som plutselig blir til en stor pasient populasjon som også betyr enorme inntjeningsmuligheter!Tror ikke det er noen BP som hadde sagt nei til å eie en sånn teknologi og disse potensielle enorme inntjeningsmuligheter!

19 Likes

Deler din vurdering. Eller holder det med IDCM i 2H 2021? Er rimelig sikker på at en Asia Partner for RELEASE deal vil føre til solid validering. Vil tro det vil bli sett av alle. Skal se de kanskje våkner samtidig hvis så skjer? Og gjerne selskap rett under BP med tykke lommer!

Kanskje PCI Biotech burde ta en Asia deal, benytte CF og avtale for å kunne forfølge alle eller flere av de muligheter som er indikert for PCI Biotech sin teknologi plattform. Og det så raskt som mulig. Spørsmålet er kanskje termer og prising for en mulig Asia partner? Dette er meeeget spennende tider :pray:

11 Likes

Spennende tider har det vært i de 6 årene jeg har vært medeier i PCIB, men det hjelper bare så lite når ingen er villige til å betale for PCI-teknologien deres!

Føler nå på at selskapet svever videre med en meget tafatt ledelse som mangler en fast strategi for fremtiden.
Frykter vi på kommende presentasjon 31.08 bare får høre den samme “tørre lefsa” av PW!

1 Like

:joy:Foreløpig bare du :rofl:

Som så ofte før er det helt typisk biotek. Det løsner så til de grader helt plutselig. mRNA plutselig hot og Genmab i dvale i nesten 10 år før plutselig hot og sånn kan en fortsette :partying_face:

Om PCIB blir like hot vites ikke. Men fasit kan være nær!

Og ikke minst 6 år er ingenting i biotek hvor regelen er TTT

Jada zzzz :joy:, men var myntet til en person :partying_face:. Men den person vil ikke skjønne. Så like greit å gi seg med denne påminnelsen for resten skjønner jo dette med biotek!

Det er betryggende for meg som aksjonær i PCIB at ledelsen har så tro på egen teknologi at BP og pharma rett under ikke bare kan kommer her å komme her å forlange eksklusivitet å legge sin hånd over IP’er og patenter. På dagens kurs er det usannsynlig at Must ønsker å selge sitt flaggskip. JA IR er viktig å det har vel vært nevnt tidligere at PW skulle hatt på seg sine klær som en tung CEO kontra klærne til en prosjektleder mange mener han gjør til tider. Det er pitty at markedet ikke verdsetter strategi å selskap høyere enn dagens kurs. Som nevnt i et innlegg høyere opp er jeg enig i at vi «aldri» skulle hørt om et samarbeid med AZ ( Ref kurs) Det ble hauset opp til Algeta 2. Nå er det q om et par lange uker å jeg håper CSO kan få være med på en del av presentasjonen. Jeg har ståltro på naked dna å pcib å håper vi fortsatt ligger foran BP når det gjelder leveringsteknologi, men naivt å tro at de ikke jobber på spreng med forskning på metoder for levering i et hurtig tempo med covid som akselerator. Heller ikke lenge til release å med suksess der så forsvinner tvilen markedet har med inntekt.

17 Likes

Det nok et skikkelig race i biotek og spesielt for BP (og lands sin ære med å være up to date innen mRNA) om å forske fram eller kjøpe mRNA teknologi for å fremme egen teknologi. Jeg tipper flere selskap ligger langt bak innen mRNA. Kan ikke skjønne annet enn at dette er worldclass resultater?

Det var uansett gledelig med disse resultatene og presentasjonen hvor også PCI Biotech var sponsor (proud)!

Utdrag slide 6 Imponerende :pray:
bilde
Så spør jeg de som virkelig kan biotek! Kan dette gå upåaktet hen? Som novise kan jeg ikke fatte at dette ikke vil kunne være interessant for flere. Kan en si med stor grad av sikkerhet at noen vil ha behov for leveringsteknologi innen mRNA mm når en ser bredden med suksessful levering over?? Det virker innlysende at dette kan være interessant for mange?

Og når det gjøres avtaler innen mRNA er der ofte enorme beløp, eller? Hvorfor skal det ikke kunne komme avtaler her som innbefatter ressurser og royalties eller up front, milestones osv? Resultatene er nærmest INSANE? Det som ble lagt fram var mange ganger bedre results med PCIB teknologien. Aner selvsagt ikke hvor dette ender, men at noe ikke kan være på gang her nu vil overraske en novise etter slik lesning. Mulig jeg misser en hel del. Eminente biotekere må gjerne korrigere. For dette skjønner jeg ikke hvorfor det ikke gis verdi på i markedet??

Har der ikke vært tillagt enorme verdier tidligere i preklinisk innen mRNA?

Og det fungerer ikke på alt, men mye: slide 7:

 Possibilities and fields of use
► Enhance and site-direct delivery of therapeutic RNAs
:black_small_square: Possible to strictly target effect to illuminated areas, strongly diminishing off- target effects
:black_small_square: Most relevant with local administration, but can in principle also be used to enhance the effect of systemically administered RNA in defined target tissues/areas
► Target tissue must be accessible for illumination
:black_small_square: Surface of the body
:black_small_square: Internal cavities (airways, gastrointestinal tract, urogenital tract etc.) via optical fibre in endoscope
:black_small_square: Eye
:black_small_square: Intratumoural, e.g. via a catheter
:black_small_square: In connection with surgical procedures
► Normal visible light is used, for surface illumination simple ordinary light tubes or LED-based light sources are sufficient

16 Likes

C O U N T L E S S

(Ordet som ble vist til her forleden)

4 Likes

PCI Biotech sin største eier hadde er svært godt 2020!
En viktig eier med lange briller og nærmere «garantist» for suksess kommer en kanskje ikke i biotek? Bygger sten på sten!

Morgendagens DN s.15

Erik Must og familien med knallår i fjor – tjente nær to mrd.

Erik Must og familiens holdingselskap Must Holding hadde sitt beste år noensinne i fjor. Selskapet tjente nær to milliarder kroner før skatt i fjor.

1 Like

Posted August 13, 2021

Kan noen med faglig bakgrunn lese gjennom dette paperet? Her nevnes også Astrazeneca og Roche. Roche er testet av Selbo

7 Likes

God morgen

Iflg lister så øker Mp pensjon for første gang siden emisjonen i 2018.

Disse solgte en god del på høyere kurser tidligere antakelig pga rebalansering

Nå sier rebalanseringen i fondet deres at de skal kjøpe Pcib aksjer.

Fortsetter de skal Pcib opp for det finnes nesten ikke salgsinteresse om dagen.

29 Likes