Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

@riskypick. Tror du misforstår meg. Jeg har ingen planer om å selge. Og jeg tenker ikke på det som en “posisjon”, men som en langsiktig investering hvor jeg tross alt også gjør meg noen etiske vurderinger. Da må man også regne med at man ikke er like “happy” med kursutviklingen til enhver tid. Man må fokusere på det konkrete. Inkludert hvem det er som selger seg ut. Helt overraskende er det ikke om det er Myrlid.
&@TheLion. Når jeg først kjøpte mine første aksjer i PCIB i 2016 så jeg på det at Must var største eier som et kvalitetsstempel. Og det gjør jeg forsåvidt ennå. Myrlid har jeg absolutt ikke noe tilsvarende inntrykk av. Tvert imot så er det ikke helt overraskende om nettopp Myrlid er den som nå selger. Det bare bekrefter et noe vagt inntrykk jeg allerede har hatt.

1 Like

Ja, det er jo det dette er. Og noen benytter denne anledningen til å eskalere panikken. For? For å få mer på billigsalg. Dette skjer jo gang på gang i aksjemarkedet, det gjelder å spre frykt. Man sloss mot profesjonelle i et slikt game her.
Så har disse plutselig fått nok, så spretter det opp igjen.
Det har ikke skjedd noe fundamentalt negativt med Pcib sin teknikk og muligheter, slikt glemmer man i en panikksituasjon.
Store aksjeeiere har også sine meglere som har interesse av salg, - for så og kjøpe billigere tilbake. Det er en jobb/inntjening, - uten følelser

8 Likes

This is how I’m handling the situation:

Glasses :eyeglasses: on: 16,89
Glasses :eyeglasses: off: 168,9

Try it, might work for you too 🥸

18 Likes

Hvis dere tror dette er panikk har dere vært heldige så langt.

Et kraftfullt nedsalg under tidligere støtte er det

2 Likes

Ja da blir det som jeg sa,emisjon mellom 5-10 kr.Om ikke de trekker en kanin ut av hatten. Men må si jeg virkelig begynner og lure på hva som er feil ? Klokke klare resultater og vise til i 3 segmenter og avtaler uteblir og vi hører bare soon. :soon:

3 Likes

10 kr fall på 7 dager… Tenker at det er en kar som er svært overrasket… Det kommer ikke til å skje noe positivt med kursen før vi får en ny CEO og kanskje ny styreleder. Er styret handlingsrammet? Stiller de noen spm angående kursfallet? Hvorfor blir det ingen avtaler? F*n. Noen trenger et spark i ræva, for en kick-start…

3 Likes

Godt å se at Myrlid (fleksnes) har tatt til fornuften. Det tyder på man har kommet fram til riktig konklusjon selv når man solgte for en stund siden.

Det er på tide å forlate / minimere investeringen før problemet med CEO og styreleder er løst.
Det er veldig lurt å kvitte seg med posisjon før det kommer enda en negativ nyhet, f.eks. en stor utvannende emisjon…

3 Likes

Kun kort tid siden lakselus ble fremlagt som et mulig inntjeningsområde. Men nok en gang er PCIB for sen på ballen. Bransjen har funnet sin egen løsning.

Bekymret for at dette gjelder alt PCIB driver med. For mye fokus på kaffe og wienerbrød og lite målrettet jobbing. Har dessverre et alt for stort antall aksjer her som står i minus, så selger ikke nå. Men pr i dag er dette min dårligste investering noensinne.

Mye klaging på styre og ledelse, men det er ikke uten grunn. Katastrofe at de ikke hentet penger på høyere kurser også.

Har kun vært med her i et par år. Mange flinke skribenter og en del som er flinke til å hause. Men nå må vel selv de mest tålmodige og positive være tom for krutt.

Skuta tar inn mye vann. Ny ledelse må på plass snarest før dette går ned med mann og mus!

5 Likes

Hele den kommentaren min er nå borte. Mulig noen opplevde den som “under beltestedet”. Men det er rart hvordan en fullstendig kynisk innstilling når det gjelder “finansielle investeringer” øyensynlig anses for å være hinsides alt som har med “beltested” å gjøre; helt konkrete konsekvenser - om det så betyr døden for kreftpasienter - spiller visst da ingen rolle.

4 Likes

En mulig løsning kunne ha vært at de som skal være med videre, kunne presset prisen opp, så kunne de som ville ut selge sin part. Vinn vinn for begge parter :ok_hand::grin:

Så er det vel det motsatte av hausing som nå skjer. :upside_down_face:

Det er kreftmedisin-levering som er Pci sin styrke. Lakselus er noe annet, og er vel uten betydning.
Dessverre har verden fortsatt kreft, - som Pcib har verktøy til.

3 Likes

Hvis de hadde det rette verktøyet som noen var interessert i å kjøpe, hadde ikke kursen vært gruset som nå?
Hjelper ikke med verdens beste verktøy om ingen ser potensialet og vil betale for det. Kursen har levd på tro og håp. Ser ut som markedet har skjønt at dette ikke er nok i lengden.

Lite overrasket over kursfallet, og den kan bare fortsette en vei med denne ledelsen.

Jeg kjøpte mine første aksjer i Pcib i slutten av 2017. Solgte meg helt ut etter No Deal-meldingen. Denne ledelsen har bommet og levert svært lite på sine guidinger fra mine første aksjer i 2017. Jeg innså da jeg solgte meg ut at jeg burde ha gjort det før da faresignalene alltid har vært der med svak ledelse som alltid melder forsinkelser.

1 år etter ser jeg at ledelsen fortsatt sliter med å levere og utrolig nok ingen avtaler. Rett og slett helt hinsides ræva og jeg syns synd på alle aksjonærene som fortsatt sitter

7 Likes

Tar du virkelig ingen selvkritikk etter å ha skrevet “håper de får kreft og dør” om andre investorer?

15 Likes

En studie gjennomført i Silicon Valley for rundt 25-30 år siden, viste at de oppstarts-selskapene som fikk suksess, først og fremst var de som la alle eggene i én kurv, istedenfor å spre de over flere kurver. I oppstartsselskaper uten inntekter, ga fokusering større sannsynlighet for suksess, enn det å spre de begrensede ressursene på flere muligheter.
Kan det være at disse erfaringene fra oppstartsselskaper innen IT på 90-tallet, også kan ha relevans for biotech startups i dag?

1 Like

Jeg svarte simpelthen på spørsmålet fra @wellsembargo:

Jeg må vel kunne si jeg hører til “forsamlingen” jeg også. OG så får folk ta det jeg skrev hvor billedlig eller bokstavelig som de kan eller vil. Mulig “forsamlingen” handlet om de som har fått det for seg at det kun er styre og ledelse som har skylden for at kursutviklingen er som den er. At det har oppstått en “forsamling” på jakt etter syndebukker, det kan jo rime bra med korona, for å si det slik. Men et aksjeselskap består jo faktisk også av aksjonærene. Det er sånn sett ikke så annerledes enn med en pølsekiosk eller en annen liten virksomhet som bare en enkelt person eller noen få eier. At bare ledelsen og styret har “skylden” det mener jeg ihvertfall er helt feil og uttrykk for en temmelig xxxxxxxx innstilling. Jeg leste her lenger oppe et sted at en mente ledelsen trengte et “spark i ræva”. Er det da greit å kalle aksjonærer som selger seg ut for “bedritne” ? Primært et bilde på hvilket syn jeg har på denslags “finansielle investorer”.

Har markedet rett? Tja.
Har aksjeeiere som har gått lei eller er i panikk, rett. Tja.
Synker den praktiske verdien av Pcib sin teknologi, ved en fallende kurs? Så må disse fakta komme fram. Det har det ikke gjort.
Så vil kursen stige igjen. Det er noen som kjøper disse aksjene som nå blir solgt.

4 Likes

Hvis det er salg på Porsche så løper folk for å kjøpe.
På børs er det motsatt. Nedgang skaper frykt, og folk løper for å selge.
Jeg tror fortsatt det har verdi å redde folk med GGK og alt det andre PCIB kan. Frykten for kontrollarmen er overdrevet. Vi snakker om max 60 pasienter som må få bedre tilbud. Det koster bare en brøkdel av dagens kursfall.
Jeg tar kursfallet med knusende ro, selv om papirtapet er betydelig. (Jeg er godt oppe på topp50 lista).
Det er kursen jeg selger på som teller :relaxed:

20 Likes

Jeg synes det er greit å holde seg unna personangrep i utgangspunktet, så det å skrive at noen er bedritne fordi de ikke deler din oppfatning tenker jeg er litt uheldig. Men det er uansett noen steg derfra og til å skrive at man ønsker at de skal dø av kreft. Jeg tenker at vi kollektivt som forum kan ha som ambisjon å være bedre enn som så.

6 Likes

Det er på tide å forlate / minimere investeringen før problemet med CEO og styreleder er løst.

Det er veldig lurt å kvitte seg med posisjon før det kommer enda en negativ nyhet,

Jeg må flire av deg :joy: Fra hvilken sten dukket du plutselig opp fra å skal spre eder&galle? At du finner trøst i ditt tap av investering at en av top 10 selger får stå for din regning. Hold deg for god. Makan til bajs. Pass på så du ikke gjør på egen legg, men tror det renner godt allerede.

21 Likes