Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

De må jo komme med noe før 17 nov vel.

Det som kan redde kursen er at dei annonsere eit samarbeid og at det følger med noen kr.
Eventuelt at noen penge sterke tror på ein slik avtale kan komme og kjøper seg ein post.

2 Likes

Hvis så skjer, er teknologien validert på bunnivåer! Da håper jeg det i så fall blir russiske prosenter oppover igjen og ATH :pray:

Da finnes det midler til alle ben :pray:

6 Likes

Ny mand i butikken. Strategisk alliance og business development, så må han vel have noget at lave… :slightly_smiling_face::crossed_fingers:t2:

28 Likes

Håper han er luur

DU må lade! :battery:

Får håpe det ikke alltid er lurt med erfaring fra tidligere…

Når ein ser på kursutviklinga til Pcib og Nucana i det siste, så er det ikkje mykje som tyder på at behandling mot gallegangskreft er veldig hot om dagen. For pasientane sin del får me håpa at ein av dei kjem i mål, og då vil det vel dryppe litt på aksjonærene også.

6 Likes

Logdec har en imponerende triggerliste på fundamentaltråden, og mye av det kan inntreffe, på et eller annet tidspunkt. Jeg vil trekke frem to av triggerne hans, som vil inntre i dette kvartalet, og som vil sette fart på kursen, tror jeg.
Den første gjelder Bøhns melding til oss som klaget vår nød til ham om elendig kommunikasjon, skifte av CEO, osv.
Han sier at dette vil bedre seg “in the coming months”, altså vil det komme meldinger iløpet av dette kvartalet, tror jeg. Gode meldinger.
Den andre gjelder nyansettelsen, som skal jobbe med alliansebygging og partneravtaler. Han hadde ikke blitt ansatt nå, fersk som han er, hvis han ikke skulle jobbe med inngåtte avtaler, tror jeg.
Derfor kommer det til å meldes partneravtale/r i dette kvartalet, og følger det penger med, går kursen rett opp, og de som har solgt på dagens lave kurser, vil angre bitterlig, tror jeg.
Lykke til, som Liang/ufo pleide å avslutte med. Savner hans innlegg på pcib-trådene.

23 Likes

Oppfatter hestene dine for å løpe litt løpsk nå på morgenen :wink:

1 Like

Vi får se hva som skjer, concord.

6 Likes

Fra 9 september til dagens oppdatering 4 oktober øker de 20 største aksjonærer. Fra 39,32% til dagens 39,49%.
Den så jeg ikke komme. Betryggende at styret og selskapet ser ut til å være i god dialog med eierne etter fall på ca 70% siste 1 år……Et slikt kursras siste 1 år skulle kunne tilsi et langt større nedsalg fra de største eierne.

6 juli 2020 hadde de 20 største eierne ca 42,9%. En reduksjon på ca 3% blant de største aksjonærene samtidig med et fall på ca 70% siste 1 år. Indikerer kanskje at det ikke er de største aksjonærene som har mistet all tro på PCIB :muscle:. Åkke som er kursen gruset, det er et faktum.

8 Likes

Arkeologer har nå bevist at mennesker har eid aksjer i PCIB lengre enn vi først trodde:

AncientPCIshareholder

9 Likes

“In a few months” betyr akkurat det… Hva er så “few”? Vanligvis mellom 2 og 4. Men det skal man ikke stole på. Neppe klokt å sutre eller selge akkurat nå

4 Likes

Sutre er det både grunn til og må være lov. Men har man ikke solgt til nå, er det kanskje best å bare vente…

Har ikke skrevet her på lange tider. Har ikke lest heller før nå. Er fremdeles med og gjør som skipper ved forlis - blir med skuta ned. Den som ikke har solgt nå må da kunne bli med den tida som er igjen til det kommer noe positivt for det kommer. Har vært med opp og ned i fra 2016 så blir feil å mønstre av nå men at ttt det er sannelig sikkert. Lykke til.

49 Likes

Godt å høre fra det Arve. Du har bidratt til mye god stemning på forumet og tråden her. Har selv vært med siden 2016 og sier som deg. Her er fortsatt det fundamentale i behold og egentlig sterkere en noen gang selv da vi var på ATH. Men så har det jo skjedd en del i verden som påvirker slike aksjer som dette….

Casen er fortsatt helt vanvittig spennende, og synes det er stas å være med å støtte Norsk forskning i verdensklasse, som på sikt kan bidra til nok et industri eventyr er vi heldige. Det synes jeg er verdt risikoen.

12 Likes

Velkommen tilbake på. På tide med mindre gravalvorlighet på tråden.

4 Likes

Som gammel ex-aksjær i PCIB har jeg nesten ikke noe valg enn å si st jeg har troa, men ting har tatt fryktig lang tid.

7 Likes

Jeg tenkte mer på fimaVACC egentlig

1 Like