Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Men herre min hatt, det er jo blitt børsmeldt for flere måneder siden…

https://www.pcibiotech.no/news/pci-biotech-publication-of-case-report-series-from-the-phase-i-study-in-bile-duct-cancer

2 Likes

Er vel det Nederlandske bakterie-prosjektet det siktes til som burde hvert meldt.

Stusset og ganske kraftig på det Per sa om å høre på hva DE sier istedenfor fora og slike ting, når de sier såpass lite. :roll_eyes:

8 Likes

Da skal jeg tá til etterretning, at han synes det var utroligt at kursen falt, etter avbrud i samarbejdet med AZ…ellers er der vel ikke sagt så mye. :grinning:

1 Like

Sjoerd van der Burg har tydeligvis mer tro på teknologien enn aksjonærene (jfr kursbildet)? Han har vell en finger med i spillet også i det nederlandske prosjektet, hvor PCIB er en av 3 involverte utenlandske selskap? I tillegg til å bli involvert i PCIB etter å objektivt skulle analysere Vacc resultatene, søker samarbeid med PCIB gjennom DCprime osv.

12 Likes

Tanken har streifa meg også. At to av de involverte selskapene har base i Leiden (BiosparQ og CAM Bioceramics), kan støtte en slik spekulasjon, men kan sjølsagt også være en rein og skjær tilfeldighet.

6 Likes

Herregud! Bare jeg som ikke kan lese, move along! :stuck_out_tongue:

1 Like

Flott innspill @Magge

Hadde vært nyttig med innspill fra @Bra_Britt også.

Legg også merke til at pasient 2, som er den gjenlevende fra cohort 4, fortsatt var i live per april 2020! 50 mnd etter diagnose! Dette er nytt siden Pcib ikke lenger følger pasientene nå. (Legene som behandler de blir det naturlig nok annerledes med)

Ingen tvil om at vi med PCI har en livsforlengende og potensiell livredende behandling.

47 Likes

A.Z. ville heller satse på raske(re) penger gjennom spillet om en Covid-19 vaksine. En vaksine som blir kjøpt i mengder av “verdenssamfunnet”. En våt drøm for et B.F.
Det er nok hele situasjonen. Pcib sin teknologi har ikke mistet sin verdi. Det dreier seg bare om raske penger.

7 Likes

Som Det påpekes lengre oppe, det skjer veldig mye positivt rundt Pcib nå.
Jeg stusser veldig over formuleringen i meldingen om AZ.
Det vil ikke bli inngått noe avtale innenfor avtaleperioden, altså innen utgangen av 2020…
Jeg. Er Ganske sikker på at AZ kommer på banen igjenn🤘

6 Likes

Ville vel ikke være så smart av AZ å “komme på banen igjen” etter å ha mistet rettighetene til teknologien.

6 Likes

Tviler på at ledelsen ville takket nei til nye forhandlinger hvis det ble aktuelt. Men skjønner ikke helt poenget med å håpe på AZ uansett. Går veien dette her, med eller uten.

15 Likes

Er det ikke snart på tide å stikke fingeren i jorda å glemme AZ å komme seg videre enn å drive å file å file på AZ skal komme tilbake? Å heller kunne se frem mot en eventuell partner i asien eller FPD USA? Kanskje ny update over nyåret på GGK.

4 Likes

Hvilken teknologi er det AZ har mistet rettighetene til?

AZ har mistet eneretten til publisering av resultatet av forskningen sammen med PCIB. AZ har aldri hatt rettigheter til PCIBs teknologi, men beholder selvfølgelig retten til sin egen teknologi som ble brukt under samarbeidet.

Om det blir nye samtaler mellom AZ og PCIB håper jeg, som jeg har sagt før, at vi ikke får vite noe før en avtale er signert.

13 Likes

Isaafall kommer ett bud. la oss si 23 desember, med 10 dagers godkjennelsesfrist. Det hadde blitt en fin julepresang;-))))

6 Likes

Mulig jeg har misforstått, men det er fjernt fra realitetene slik jeg har oppfattet de fra diskusjonen her tidligere. Etter hva jeg har kunnet forstå så mister AZ rettighetene til de resultatene som forskningssamarbeidet har ført til. Det du nevner ville isåfall vært en bagatell som ingen bryr seg om.

8 Likes

Jeg tror det å fortsatt fokusere på AZ og drømme om noe bud derfra er en avsporing. GGK er mer enn nok til å se for seg høy kurs etterhvert.

22 Likes

Enig sjog , vi tror det er avsporing…til budet kommer:)) kanskje ikke…nobody knows. Vellykket GKK kan tidoble kursen innen 2 år

2 Likes

Håper dette hjelper bingotek sektoren.
Starter mandag.

«De børsnoterte selskapene kommer imidlertid til å merke at flere har lettere tilgang til norske aksjer, påpeker kommunikasjonssjefen. På Optiq-plattformen til Euronext er det flere meglerhus, og altså flere investorer.»

8 Likes

Har du kilde på dette eller er det bare egne synspunkter? Bare tjene penger? Hadde lille lykt sine resultater vært State of The art hadde de (AZ) nok slått ikke to, men flere fluer under samme smekk. Mener bare alle og enhver av oss må dempe dette pratet om at AZ kommer tilbake over nyttår. Kall meg gjerne gledesdreper, men er vel bedre med nøkterne briller å heller se frem mot utgangspunktet for pci…det er SÅ mange triggere som ligger klare nå fremover, men AZ skjer ikke. Det passet ikke med Nac i Deres portofolie basert på strategiske vurderinger, men igjen…dette betyr IKKE at NAc teknologien ikke virker.

21 Likes

Punkt 2 (om antibiotika) har gått meg hus forbi, rart de ikke har børsmeldt dette. Har du link?

2 Likes