Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Fantastisk bull med at de dobler opp på business development! Akkurat det jeg ønsket å se og kan jo bare bety at Robin har mye å gjøre!

Syns også det er interessant at rollen utelukkende skal jobbe med Vacc og Nac. Hva nå det skulle bety mtp fimaChem og business development???

Så er det verdt å merke seg at PCIB nå inntar tabelltoppen blant de norske biotekkene hva gjelder satsning på business development og dealmaking.

Såvidt jeg vet er det kun PCIB av de norske som har 2 dedikerte ressurser på dette. Nano har ingen og Ultimovacs ansatte nylig sin CBO.

41 Likes

Dette tror jeg sittende ledelse har rimelig god kontroll og sjøltillit på. I de drøftingene som måtte ha foregått når det gjelder mulig partnerskap for spydspissproduktet, er det rimelig å anta at man også har vært inne på hvilke andre anvendelser man kan gjøre av fimaCHEM.

Slike muligheter kan i høy grad være av felles interesse når man først snakker om pci-forsterka kjemoterapi. I så fall har man tatt opp andre kreftformer hvor kriterier som konkurransebilde, orphan drug-status og anatomisk tilgjengelighet for laserlys har vært på bordet.

Husk; slett ikke alle mulige partnere befinner seg helt der framme på immunoterapi- og “mRNA- fronten”. Noen skal fortsatt tjene pengene sine på konvensjonelle behandlingsløsninger 2.0

24 Likes

11 timer uten nytt innlegg på PCIB småprat… Har pandemien kommet helt ut av kontroll?

2 Likes

Endelig gjoer PCIB noe med salgs og markedsfoerings siden. Noe flere har etterlyst i mange aar. Hvorfor har ikke dette vaert gjort for lenge siden?

Dette viser at PCI forbereder seg til det som vil komme fremover, og rekrutterer deretter. PCI er nå på offensiven, noe de ikke akkurat har vist tidligere! Bull!

22 Likes

i agree, they are building a commercial organisation to support with vacc and nac (both can be considered commercial products due to licensing potential). I see now that senior management wants to free time to focus on fimachem as this is approaching commercialization each day passes and they may think that there is a possibility that this comes sooner than guided if IDMC drops the control arm in RELEASE.

53 Likes

Jeg tipper at dersom det igjen blir volum går kursen høyt. Dette robot greiene / eller short, snodige ordre vil da ikke ha «sjans» som der kan se ut det har på lavt volum :bomb::pray:

3 Likes

Vurderer selv å gå tyngre inn, caset ser styrket ut de siste par ukene. Men er i tvil om bunnen er nådd, og om økt inflasjon i USD vil trekke investeringsvillig kapital ut av børsen også i Norge og mer spesifikt farma.

Noen som har tanker om i hvilken grad makro påvirker kursen, uavhengig av om selskapets potensiale er styrket? Kanskje noen av dere som har vært inne i selskapet i flere år og kjenner denne dynamikken?
:pray:

2 Likes

Pcib er jo under bunnen fra første bølge covid19 og når oljeprisen var i 0 en kort periode, så jeg anser nedsiden mye mindre enn oppsiden. Hva kan bunnen være, forutsatt ingen nye dårlige nyheter? Jeg tror en absolutt bunn er ca 20kr( fra AZ skuffelsen), men kursen sluttet jo ikke på 20kr den dagen og gikk ganske fort opp til et nivå rundt dagens. Derfor anser jeg at risk reward er god i å investere i pcib på disse nivåene. Tviler på at noen selger under 20kr med det potensialet som er i pcib ?

17 Likes

Man skal aldri si aldri. Salgdelen er styrket, men disse skal bli varme i troeya, avtaler skal selges inn, partner skal forske lenge foer det blir resultater av dette, og interim for chem kan vaere mer enn 1,5 aar away. Saa hvis boersene skulle falle kraftig tilbake foer PCIB makter og skaffe avtaler det foelger penger, kan kursen fort rase. Og skulle det komme en emisjon paa toppen av dette, saa spoers det om 20 tallet holder.

3 Likes

Jeg kan forstå frustrasjonen din solo etter flere år med opp og ned, men med disse stillings utlysingene tror jeg de begynner å se konturene av resultatene slik at det er kommersialisering som blir neste steg. (Chem) Det er ikke lenge til chem å jeg tror videre på en snarlig melding om vacc partner med cash på bordet som løfter kursen betraktelig. Nå fikk Nac hodet over vannet med et samarbeid jeg ikke så komme så at firmaet nå i dag med det som er i gjære av egen tro vacc, velger å skyte av seg det ene benet nå med en emisjon på disse nivåer er for meg helt utenkelig. Så inntil dess vil kursen vandre sidelengs i påvente av melding eller at det kommer noen med dype lommer å investerer.

29 Likes

Er det noen som har noen meninger om dette?

PCI Biotech Aksjonæroversikt 7-11 Mai.

Ja, du kunne satt de i kronologisk rekkefølge, prosentmessig (edit: antallmessig):slight_smile:

edit: hjertelig!

Det skal noteres nytt selskap på børs fra radforsk porteføljen ved navn Hubro T innen kort tid. Det er antakelig en prosess her ved å delta i emisjon. Ser at det også er gjort en teknisk greie med Photocure aksjer som også kan være i forbindelse med Hubro noteringen. Men utrolig flott at radforsk sørger for norsk biotek og internasjonal eliteklasse kan bli etablert i Norge! Mer av dette og se enorme verdier som er skapt av en liten million til noen milliarder!

Gratulerer radforsk og norsk biotek :partying_face:

(Tipper radforsk har lettet seg i flere i sin portefølje. Ser de ved en årsrapport hadde 2,99% i PHO, nu 9 mai 2,53%.
Targovax årsrapport 6,99%, nu 5,11% 7 mai)

Har ikke undersøkt andre i radforsk portefølje som Vaccibody, Ultimovacs mm. Antakelig som ofte før fra radforsk før ny notering jevn «lettelse» av beholdning. I og med kort tid til annonsert IPO Hubro er nok salgene i radforsk porteføljen gjort og gledelig med Hubro på børs. Lykke til norsk biotek. Skal prise oss lykkelig for det iniativtakerne bak radforsk har etablert og fått til. Er stor bidragsyter for norsk biotek!

2 Likes

Takk for svar

Photocure Aksjonæroversikt

uendret

image

@jubel
I Trvx årsrapport har Radforsk samme eierandel som de har nå. Så de har ikke solgt seg ned .

Radforsk lettet seg en gang mellom Q3 20 og rapport Q4 20 i PHO. (Mellom sept 20 og mars 21).

@Xon
Radforsk lettet seg en gang mellom Q3 og rapport Q4 i TRVX og gikk fra 5,8% til 5,1%). Q3 rapport nov 20 og Q4 20 presentert den 18 feb 21. uendret fra Q4 20 til Q1 21 pres 7 mai-21

Høres plausibelt ut :joy::+1: utvanning altså!

Årsaken til at eierandelen til Radforsk er lavere idag enn den var i Q3 er at de ikke var med i emisjonen. Du er vel enig at det ikke skyldes nedsalg … ?

Samme antall aksjer i årsrapporten 2019 som idag.

1 Like

Har solgt litt i Nanov også de siste dager

1 Like