Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Hehe, nei - jeg har nok bare 1000 aksjer. Er smågutt her på forumet, men man må sjonglere de pengene man har.

2 Likes

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2435794

3 Likes

Fra stor fisk i PCIB;

Innlegg av: Sorlendingen (09.07.18 22:24 ), lest 20 ganger
Ticker: PCIB

Meg bekjent har Pcib aldri tidligere laget en slik Company presentasjon. De har kun laget selskapspresentasjoner i forbindelser med presentasjoner de har gitt tidligere. Det er derfor svært interessant at det kommer en slik presentasjon nå like før safety resultatene kan komme. Min første tanke var derfor at dette kan tyde på at safety resultatene er like rundt hjørnet og at denne presentasjonen er ment på investorer og andre (massemedia) for å kunne svare på spørsmål disse måtte ha om selskapet. De neste dagene blir derfor svært spennende.

6 Likes

Hvis ikke safety kommer i løpet av juli eller august. Tror jeg man fort kan se 30-tallet pga lang nyhetstørke og usikkerhet. Og i tillegg hvis det ikke blir noe partneravtale når studie oppsettet til PF2 blir presentert i september er jeg redd oppgangen ikke blir like stor kortsiktig som jeg hadde håpet på.

30 tallet hadde passa meg perfekt da salg av noen “juveler” tar litt lengre tid enn planlagt.

Og tenk hvis vi får det slik vi har sett for oss nå om ikke lenge:
OK på Safety fra exstension studiet.
Partneravtale med upfront payment & Royalties pga av ingen konkurrenter i markedet og med sterke data fra Fase I studiet. + med mulighet for AA.
Sites i Asia/Japan vet vi at de har jobbet med, og får de det til. … hva er kursen da tror du ?

Du ser jo oxo av den nye presentasjonen av hva de jobber med innen FimaNac og FimaVacc
2 potensielle kursbomber. :star_struck: FimaVacc studiet er ferdig, kun datareadout de nå holder på med.
(Alt dette og med en Mcap på 1,2milliarder NOK) :sweat_smile: bedre R/R får du ikke det er nå min mening.

4 Likes

Lukter pengehenting og pivotalstudie lang vei det her, tenker innen ganske så få uker vet vi veien videre. :smiley:

2 Likes

I 2016 kom vel melding om emisjon først og oppdatert presentasjon senere.

Den nye presentasjonen har ingen info om hvor stort kapitalbehovet er så tviler på det har noe med en emisjon å gjøre.

Smells like Great Success to me!!
giphy
FimaChem & FimaVacc

1 Like

ny aksjonærliste postet på hegnar

bilde

De største sitter helt i ro.

2 Likes

Interessant denne presentasjonen. Jeg har også fulgt pcib i flere år og aldri før har en slik presentasjon kommet ut av det blå.

Men generelt synes jeg den harde kjerne på hegnar tolker alt av info om pcib muligens litt for positivt. Mulig de gjør det denne gangen også.

3 Likes

Ja du sier noe der @alex. Melding om safety, finansiering og oppstart av studie er uansett rett rundt hjøret. Pleier som regel å følge ekstra godt med om snøffelen eller sørlendingen skriver på HO.

hva skal en si, annet enn selger ikke en eneste aksje

1 Like

Jeg leser også alltid postene fra de to med den største interesse. Når det gjelder aksjemarkedet og hvordan det ofte tenker synes jeg pitbull er god også. Han poster som sørlendingen sjelden og han er mere “på jorda” i sine betraktninger.

Han mener det trengs en partner nå og det er jeg helt enig i. Det vil gi selskapet ro og andre investorer vil strømme til fordi de ser noen med mye kapital som har stor tro på dette her.

2 Likes

Jeg må si at jeg synes ikke denne presentasjonen egentlig kommer helt ut av det blå. Selskapet har langt på vei guidet at finansiering av videre drift må ordnes nå i andre halvår, og uansett hvilken måte de klarer å dra dette i land på så er en sånn slide deck en naturlig ting å smelle i hop.

Og har en først gjort det, hvorfor ikke like godt legge den ut og skape litt buzz. :wink:

4 Likes

Alltid har slike presentasjoner tidligere blitt lagt ut i forbindelse med en event, det kan være konferanse, kvartalspresentasjoner, prospekt etc.

Men ja i løpet av året vil nok pcib måtte hente inn penger på en eller annen måte og måten de gjør det på kan bety mye for kursen. pitbull på hegnar (siden jeg nevnte han) er av den oppfatning at blir det fortrinnsrettet eller rettet emisjon uten partneravtale vil det måtte gies betydelig rabatt. Vet ikke helt om jeg er enig med han, men jeg forstår tankegangen hans.

1 Like

OK, nå kribler det litt.

I hvilken grad er det innsideinformasjon han kommer om nedenfor her?

Innlegg av: Sorlendingen (10.07.18 11:03 ), lest 10 ganger
Ticker: PCIB
RE^1: PCIB: Denne presentasjonen lukter gull?!
En fortrinnsrettet emisjon mot dagens aksjonærer kan selvsagt ikke utelukkes, men jeg tror det er den minst sannsynlige løsningen. Hvis selskapet går for en slik løsning må de utarbeide et omfattende prospekt, akkurat som i 2016. Det hadde derfor ikke vært nødvendig å lage en slik selskapspresentasjon som de nå har gjort (og som de aldri har gjort tidligere) siden Pcib trolig ville valgt å presentere prospektet til emisjonen kort tid etter at oppsettet for det pivotale studiet var klart. En slik emisjon vil dessuten koste ”mye” penger å ta tid. Et annet moment som taler mot en slik løsning er de største aksjonærene, meg bekjent, ikke er blitt spurt om å stille som garantister for en slik emisjon, noe de ble i 2016. En slik forespørsel til de største aksjonærene kan selvsagt komme senere, men jeg tror lite på en slik løsning.

Resultatene til Pcib er så langt fantastiske. Dette sammen med de privilegier de har fått fra amerikanske og europeiske myndigheter tror jeg har medført interesse for å inngå en partneravtale. Pcib har selv bekreftet flere ganger at flere selskaper er interessert i en slik avtale. En slik avtale vil dessuten medføre at selskapets finansieringsbehov (trolig på 300-400 millioner) for de neste årene også er sikret. Svaret på hva selskapet velger foreligger trolig i løpet av svært kort tid!

4 Likes

Dette er et poeng han flere ganger har kommet med før når spm om finansieringstype er blitt diskutert. Han sitter så tungt at mitt inntrykk er at han for all del ikke vil ha en fortrinnsrettet emisjon for da må han hoste opp mer cash. Det er utgangspunktet og så tolker han all mulig info i den retningen at det blir ikke en fortrinnsrettet emisjon.

Confirmation bias kalles det på fagspråket:

3 Likes

I 2016 sendte de ut melding om at de skulle hente penger. Dette i forståelse med de største aksjonærene. Noen dager etterpå kom invitasjon til en in-depth selskapspresentasjon. Og etter det kom presentasjonen som inneholdt info om blant annet kapitalbehov og hva det skulle brukes til.

Ingenting som tyder på at det blir en fortrinnsrettet emisjon denne gangen. Men om det blir en partneravtale eller en rettet emisjon vet en jo ikke.

Og så du huske å ikke bli for overbevist om at andre lider av confirmation bias. Det kan fort bli en confirmation bias i seg selv :slight_smile:

3 Likes

Godt poeng, jeg nevnte dette for å gjøre andre oppmerksom på denne biasen som er en felle man fort kan gå i selv i aksjehandel og andre avgjørelser man tar i livet. En digresjon.

5 Likes

Helt sant. Det er en viktig digresjon, og bør nevnes fra tid til annen. Det har kostet meg mye penger tidligere :slight_smile:

2 Likes