Ok, bare jeg som ikke har drukket opp morgenkaffen enda da. Takker!
isåfall kan jeg kjøpe mye billige aksjer
Der står det.
Her er min viktigste take-away. Har også noen tanker om finansieringsmodellen man går for.
Det absolutt eneste negative jeg ser her er at det ligge en forsinkelse i dette i forhold til hbs man kunne håpe, og at dette selvsagt er hakket mindre gøy enn drømmescenariet “Big Pharma slenger alle pengene i bordet uten at aksjonærene blir utvannet”
Jeg må innrømme at det ikke var drømmescenarioet mitt heller.
Jeg ville hatt partner nå, slik at det kunne kjøres hardere på nye indikasjoner.
På den annen side, så er det vel partnerdiskusjoner kontinuerlig på gang og de har jo hatt den finansielle situasjonen til PCIB som brekkstang for å prute. Nå når en emisjon er garantert med underskrifter så er den brekkstanga knekt og det er lettere å gå til forhandlingsbordet.
Men at de til nå ikke har fått igjennom flere enn 4 pasienter i extension studiet er for meg en gåte og rimelig skuffende. Det skal jo være 1500 på tvers av usa og eu årlig så hvor vanskelig er det å finne 10 - 12 stykk så de fikk 6 evaluerbare?
PCIB-aksjonærene som har trodd på historien om accelerated approval i 2019 kan trøste seg med at sannsynligvis har ingen store fond eller privatinvestorer basert sin investering på samme logikk.
Bra research fra deg på tidspunkt, så ikke overraska over at ting tar tid.
Akkurat dette med tidslinjene har jo @anon21766851 forsøkt å klargjøre i en god stund. Forhåpentligvis er det relativt få som ble ordentlig overrasket nå.
Det positive her er jo at de har funnet ut av en tidslinje, og fått klargjort finansiering for studien - samtidig som de ikke selger noen rettigheter til teknologien.
Dette var fryktelig mye informasjon i en melding.
-Et forholdvis betydelig innsidekjøp drukner nesten i all informasjonen:
"’‘Styremedlem Lars Kåre Viksmoen i PCI Biotech har garantert for en million kroner i emisjonen gjennom Stocken Invest. Selskapet hans har 4.000 aksjer i selskapet i dag.’’,
60% ORR i Cohort IV må være bra?
En liten bump i veien i forhold til det mest optimistiske scenarioet, men et fullfinansiert selskap føles alltid mye tryggere enn et selskap man vet trenger penger om ikke så lenge. En står også mye sterkere i forhold til partneravtaler når en ikke trenger penger ASAP. Jeg skal iallefall sikre meg min del av denne emisjonen.
Opprettholder man eierandelen sin, så blir man ikke utvannet, så det burde være greit. Som fornybar sier, her blir det høyere fordelingsnøkkel med en eventuell partner senere, så dette kan lønne seg på sikt for selskapet og aksjonærene hvis alt går som vi håper.
Dette var mitt hovedscenario, noe jeg argumenterte for på hegnar trådene tidligere. Kanskje en nedtur for de veldig kortsiktige, men for oss som har stor tro på det langsiktige potensialet i selskapet, er det veldig positivt at oppsiden beholdes av oss aksjonærer og ikke gis bort til nye, eksterne investorer.
Kommer selvfølgelig til å tegne for min del.
Glimrende. Jeg blir med som forrige gang. Har nok til fulltegning. Reaksjonen blir nok som forrige emisjon. Når markedet skjønner at billige aksjer ikke blir gitt bort vil kursen mer enn dobles. Her må man fokusere på det kliniske som er utsøkt. Safety dobbel behandling ok og det er en grunn til at dette er inkludert i pf2: Bedre resultater
Fulltegnet emisjon med spesialinvestor, innsidekjøp og fulltegning fra de største aksjonærene, hva mer kan man håpe på?
Bortsett fra at en stor aktør hadde lagt penger på bordet omgående selvfølgelig.
Men for Algeta sin del så tok jo det litt tid før Bayer kom med partneravtalen.
God oppsummering og beskriver nok sentimentet til mange. Signerer.
I mellom tiden blir det også klart med hvem eksternt de samarbeider I Pivotstudie. De trenger mht logistikk en partner. Ikke dumt dette.
Her bør man vel bare sitte på aksjene man har og heller akkumulere.
Jeg liker også transparensen her.
TTT i denne bransjen, forsinkelser er veldig vanlig og dette er en dødelig sykdom, så det kan tenkes at pasientene dør før testinga er over.
Ellers ble finansieringsløsning som jeg trodde: ingen partner-avtale nå og emisjon til rabatt. Slik fungerer aksjemarkedet.