Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Tror vi må bare “godta” at det er helt andre saker en LOA, fundamentale forhold og sikret finansierin gtil registreringsstudiet som gjelder når.
Når tegningsrettene kommer i overimorgen er det en fantastisk mulighet for tradere, og andre “kalde fisker”. Kursen er grusa, og selv en liten god nyhet kan gi en dobling av verdien på tegningsrettene, på “no time”. Det samme kan en gjennomgang av prospektet gi. For å ikke snakke om at det viser seg at det er flere enn Nyenburgh som vil kjøpe tegningsretter.

For å ta et enkelt eksempel; skulle verdien av PCIB bli den samme som før emisjonen så vil man på dagens kurs kunne doble verdien av tegningsrettene. Og da har man altså regnet at tilført kapital på 360 millioner er verdt 0 kroner, og bortfall av finansiell risiko er verdt 0 kroner.

Jeg nekter å tro at ingen tradere ikke ser den muligheten.

Kjøp og salg av tegningsretter kan gi 100vis av % avkastning på langt mindre enn 2 uker.

Hvor ofte kommer en slik mulighet på Oslo børs?

16 Likes

PW sa på Q3 at de foreløpige resultatene fra fimaVacc er, «Very Promising», så det blir helt klart utrolig spennende når de mer «endelige» resultatene foreligger om ikke så lenge…

4 Likes

Da er det vel ikke helt utenkelig at det kan foreligge litt nyheter innbakt i prospektet.

3 Likes

Og er nyhetene gode nok kan ikke garantistene og andre som har sett det handle før det er ute.

4 Likes

Mitt spørmål hær blir da: Er prospektet å regne som en Publikasjon, High-level!?
Henger prospektet høyt nok!? da jeg i første omgang leser dette som om analysen skal komme i en High-level tidsskrift eller presentasjon.

“Så er det dette med hva ett prospekt MÅ inneholde av relevant/kjent data ifbm. emisjonen for at investorene skal kunne gjøre en fullverdig vurdering mtp. sin investering under emisjonen”

1 Like

Tror “high level” er norsk/svensk-engelsk for “overordnet nivå”. Så jeg forventer noen utsagn om at det er lovende og noen gjenomsnittstall. Et High-level tidsskrift vil nok kreve en gjennomgang i full detalj av data og metode.

Håper på de har funnet gull i fimaVACC analysen. Legge man sammen de siste uttalelsene om fimaVACC, så gir det grunnlag for håp.

Fra q2:

‘‘2nd generation immuno terapies checkpoint inhibitors have very good results but not good response rates.
FimaVacc is a potential technology to enhance the effect and response rates of the checkpoint inhibitors’’

Fra dagesn medling:

‘’‘‘fimaVACC applies a unique mode of action to enhance the essential cytotoxic effect of therapeutic cancer vaccines, which works in synergy with several other state-of-the-art vaccination technologies.’’

4 Likes

In Vivo

Formuleringen fra dagens melding er benyttet flere ganger tidligere, bl.a. her fra Q1 (se nederst, “about PCI Biotech”)

https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180508.GlobeNewswire.HUG2190993

2 Likes

For de som er interessert i å lese litt om og skjønne fortrinnsrettet emisjon.

“this type of issue gives existing shareholders securities called “rights,” which, well, give the shareholders the right to purchase new shares at a discount to the market price on a stated future date. The company is giving shareholders a chance to increase their exposure to the stock at a discount price”

“The rights issued to a shareholder have value, thus compensating current shareholders for the future dilution of their existing shares’ value”

“Companies most commonly issue a rights offering to raise additional capital”

"If the company is using the extra capital to fund expansion, it can eventually lead to increased capital gains for shareholders despite the dilution of the outstanding shares as a result of the rights offering. "

4 Likes

“several state of the art vaccination technologies”, this is mean more than one and it sounds very confirmative as a statement. However there exists only one collaboration agreement in FimaVacc, so what are these several “state of the art vaccination technologies” that fimavacc work in synergy with?

4 Likes

My assumption is that Vaccibody has more than one technology.

1 Like

At ting tar litt lengere tid er greit når LOA er strålende, blockbusterpotensialet er soleklart og burnraten på registreringsstudiet er godt under 20 mill i kvartalet.

Har klart å vente i et par år på 7 gangern, og skal klare å vente et par år til minst det samme.

PCIB har indikert at resultatene vil være klare i 2021 og launch i 2022, veien dit heter fase-3-toget.

11 Likes

@anon80503862 we dont have a collaboration agreement with vaccibody when i last checked, so under what framework agreement pci biotech is working to test fimavacc to come up with such a statement?

" fimaVacc applies a unique mode of action to enhance the essential cytotoxic effect of therapeutic cancer vaccines, which works in synergy with several other state-of-the-art vaccination technologies"

2 Likes

Beklager jeg blandet selskaper i hodet mitt.

1 Like

Tja si det. Når jeg leste det tenkte jeg mer at det er noe de vet fordi de har kunnskap om det og at det er stor grunn til å tro at de kan hjelpe flere vaksiner til å bli effektive om de klarer f.eks utlimovaks sin og de som de bruker i fase 1 til å virke tilfredsstillende?

Regner med du mente Ultimovacs

1 Like

Ja, det er korrekt. Jeg bare blandet dem i hodet mitt.

2 Likes

Jeg har liten tro på at det kommer noen nye gode nyheter i prospektet. Hvis de hadde gode nyheter å melde så fortjener vel dette en egen børsmelding før prospektet? Tipper FimaVacc-nyheter kommer 1-2 uker etter extensionresultater.

2 Likes

Må jo sies å være en “ræva” avslutning på dagen. Nå er vell spørsmålet om vi har truffet enn bunn, eller om vi skal ytterligere ned. Endring fra topp er ihvertfall småpene -48.15%. Noen med bedre teknisk innsikt som kan kommentere status?

1 Like

Status er selvsagt at folk er usikre på om emisjonen blir fulltegnet, og i så fall er det ikke noen grunn til å betale mer enn 30kr per aksje.

Hvis tegningsrettighetene når de kommer på markedet fortsetter å ha en verdi (mer enn ett par kroner), så vil bildet fort endre seg.