Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Enig med FiloD.
Spennende teknologi med stort potensial, men har ledelsen det som trengs for å skape aksjonærverdier av dette? Har selskapet gjennomføringevne til opprettholde kontinuitet og fremdrift i studiene sine, ref alle forsinkelsene?

4 Likes

Såvidt jeg husker måtte Costa i NANO gå fordi markedet ikke hadde tillit til ham og aksjekursens halvering var det som var utløsende. Er vi i nærheten av en slik situasjon i PCIB nå?

Når en aksjekurs halveres slik det har gjort her er iallfall markedets tillit tynnslitt. Alle selskaper er avhengig av tillit i aksjemarkedet.

Jeg sier ikke at jeg ønsker at PW skal gå, fordi jeg synes han er dyktig og jeg har tillit, men det er tydelig at det ikke deles av markedet forøvrig.

4 Likes

Jeg tror bunnen er satt, så det å selge nå anser jeg som smått galskap. Spesielt om du har sittet igjennom hele emisjonen. RSI er vel godt under 30 og før eller senere vil det komme et rekyl.

Ingenting er sikkert i aksjemarkedet, men må si jeg blir meget overrasket om vi skal lengre ned nå.

1 Like

Går ut fra at Nyenburgh og de andre handlet aksjer før emisjonen ble godtatt, for så å få tegningsretter. De har helt sikkert handlet en del tegningsretter under emisjonen også, så de sitter nok på en god del aksjer per i dag.

Vi får se utover dagen om det kommer flaggemelding eller ikke. :slight_smile:

2 Likes

Tror vi skal satse på at ledelsen besitter de kvalitetene som trengs, men de trenger faktisk en viss skolering i å lytte til aksjonærene. Såpass ydmyke bør man være når man befinner seg på Oslo Børs. Jeg har flere ganger etterspurt en bedre orientering om rikets tilstand. Hva vet vi egentlig? Fint lite. Hadde det ikke vært for gravingen til enkelte på Hegnar Forum og Tekinvestor hadde vi vel kanskje fremdeles hatt null informasjon om detaljene rundt de 16 pasientene i Fase I studien på fimaCHEM.

2 Likes

Ingen, inkludert Stuffers og Skuggedal, forstår at PCIB er plutselig upopulær ETTER å ha fjernet finansieringsrisikoen.

Skal utsettelsen på 6 mnd utgjøre et fall på ca 33% (45-30=15)?!

Hva er det vi ikkje forstår?

Lothian

3 Likes

Eg ville ikke solgt på 45 ergo vil eg heller ikke selge på 29. Men synes også det er rart at større aktører ikke støvsuger markedet til disse prisene. Hvorfor?

2 Likes

Hovedansvaret for ledelsen må vel være å sikre driften og sørge for at GGK studien ender opp i produkt til markedet. Jeg må ærlig inrømme at jeg ikke deler skepsisen til ledelsen som mange har her. Jeg skjønner frustrasjonen over kurs utviklingen, men akkurat nå er finansiering sikret, så å bruke tid på å prøve å dytte kursen opp på kort sikt ser jeg ikke helt poenget med. Det viktigste er å levere på produkt siden og så vil kursen følge etter automatisk.

17 Likes

Mitt beste forslag til hva som har skjedd er:

  • Nyenburgh og de andre garantistene “hjalp” aksjen ned til emi-kurs for å få flest mulig tegningsretter som aksjonærene ikke ville ha.
  • Aksjonærene har ikke pr dags dato mye kapital til å handle aksjer på disse nivåer siden de har “vridd alle lommer” for å få nok cash til tegninsrettene sine.
  • Garantistene har således skapt en situasjon der de får handle en masse aksjer på turen opp til 40+, siden mange nå sikkert er glad for å få kunne selge i området 31-35 de neste dagene/ukene.
3 Likes

Elsker innstillingen din Laplagam og skulle ønske at jeg fremdeles klarte å beholde fatningen som deg.

Men forsinkelser, rot, lite informasjon, etc. har gjort at min tålmodighet er skadeskutt.

Hvis båten lekker og tar inn vann, hva gjør du da som kaptein på skuta? Tetter du hullet eller seiler du videre uten å gjøre noe mer enn å trekke på skuldrene? :wink:

3 Likes

Det vil variere fra type behandling. Combigene som jobber med å utvikle genterapi for behandliing av Epilepsi vil bruke en virusvektor for å plassere genet de har utviklet i en spesifikk del av hjernen. Dette genet vil i etterkant kun bli værende i regionen hvor dette blir plassert. En av de store listede fordelene de har notert for denne behandlingen er at det kun påvirker det området en trenger genet, og dermed for mindre bivirknigner. Uten at jeg er veldig kjent med andre genterapi behandlinger så vil jeg tippe at det vil være lignende fordeler der og.

2 Likes

Er vel akkurat det garantistene håper skal skje med denne taktikken, skape uro og få folk ut av aksjen så de kan få billigst mulig inngang selv.

Nå er det viktigere enn noen gang og gå tilbake til basics: Har du tro på produktene PCIB holder på å utvikle? Om ja, sitt rolig og se hva som skjer. :slight_smile:

5 Likes

Skjønner ikke helt hvilken info du er ute etter her? Rikets tilstand? Det er jo nettopp gitt ut et prospekt som omhandler alt som skjer rundt selskapet. Mener du Per skal sende ut en pressemelding hver uke om oppdateringer? Støtter meg på @laplagam her, finansiering er sikret og jobben til ledelsen er tross alt å få oss i mål.

4 Likes

La meg forenkle dette voldsomt:

Det er flere selgere enn kjøpere i PCIB. Det er ikke vanskeligere enn det. Hva disse selgerne heter er uvesentlig all den tid det ikke kommer nye kjøpere til bordet.

Inntil det skjer vil PCIB sige dag for dag.

Ikke uenig.

Men det er styrets oppgave å ivareta aksjonærenes interesser og lav aksjekurs er ingen tjent med. I dette tilfellet har kursen blitt rasert. Vi vet fint lite hva som er årsaken, men trolig er utsettelsene hovedårsaken.

Styret må hele tiden vurdere om de har rett mannskap til å styre skuta. Av og til er det riktig å bytte ut mannskap. Og av og til blir gode ledere rammet av ting utenfor deres kontroll. Som feks CEO i Algeta Ramdahl som måtte gå da aksjekursen falt til 6 kr. Finanskrisen var vel trolig hovedårsaken til kursfallet, men styret valgte å bytte ham ut likevel.

Så har vi eksemplene fra PHO og NANO.

Det må være lov å diskutere om et lederbytte er det som trengs for å få skuta på rett kjøl. Fått inn en internasjonal kapasitet med nettverk som lettere kan dra iland avtaler.

PCIB trenger jo flere hoder nå som de skal igang med pivotalstudien. Så er ikke sikkert det er så dumt å gjøre følgende bytter:

Per Walday - COO
Ronny Skuggedal- IR

Og få inn nye CEO og CFO

Som sagt, Algeta gjorde dette grepet og Ramdahl roste styret for at de fikk inn internasjonale kapasiteter.

7 Likes

Kjøperne er nok der, men skal man inn med 50 mill så må man finne riktig tidspunkt, ikke sant? Ser for meg at det beste tidspunktet nå er når de 12 mill nye aksjene er i markedet, noe som skjer i løpet av dagen/morgendagen.

Problemet er ikke produkt eller teknologi, men ledelsens gjennomføringevne. Forsinkelser rot, og med en verdiødeleggende emisjon bak oss, hvordan skal man da forvente at ledelsen klarer lage gode avtaler på vegne av aksjonærene for disse to plattformene, NACC og VACC?

5 Likes

Aksjene kom nå inn på min konto i Nordnet

1 Like

Synes ikke båten lekker. Den har kun vært under en stor oppgradering og har derfor en litt tøff periode mens dette pågår. Når det er på plass så er båten bedre enn noen gang før :slight_smile:

6 Likes

Hver gang det blir spurt om informasjon i podkast eller andre steder er svaret til Per ingen kommentar. Han ville heller ikke kommentere rundt de 16 pasientene før data fra disse faktisk forelå på patentscope siden. Da var det plutselig OK å snakke om dette siden det allerede var kjent i markedet. Hva var skaden med at vi som aksjonærer faktisk fikk ta del i denne informasjonen? Vi har investert dyrt for å bistå på dette “forskningsprosjektet”. Hvis Per kan holde seg til bruk av ord som promising, encouraging, etc. så er han happy! Så slipper han å dele noe informasjon. Men jeg ønsker derimot detaljer for å underbygge om dette fremdeles er et sted å være investert eller ei. Prospektet er fint det, men fremdeles null informasjon om pasienten dosert i august 2017 eller noe håndfast rundt fimaVACC, Vi vet for lite kjære coyw :grinning:

3 Likes