Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Costa var helt krise for NANO og har mer eller mindre klart å ødelegge selskapet.
«Mr. Superhappy» utviklet seg til en vandrende katastrofe, etter min mening.

3 Likes

Great digging @StockDZ
Ive sendt mail to Ronny S and asked him with ure links as referance:

Is PCIB linked to this research as the partner?
Or is the research linked to one of our FimaNac partners? (eg BioNtech)

Jeg forsøker kun at komme frem til lønnsnivået eller erfaring ikke nødvendigvis er noen garanti for suksess og vice versa. Finnes utallige av eksempler på det.
Har full forståelse for folks frustrasjoner over aksjekursen og jeg har selv opplevd en betydelig papirgevinst forsvinne, men om der en noe jeg har lært langt så er det at sunn fornuft sjelden er synlig i en given aksjekurs.
I hindsight kunne emisjon sikkert ha vært gjennomført på en måtte som hadde stilt eksisterende aksjonærer bedre i etterkant. Men hindsight gjør oss kun en erfaring rikere. Desuden kjenner ingen av oss det komplette bilde av hva alternativene eventuelt har vært. Det vi kan forvente er at dette er dedikerte personer innenfor en helt spesiel industri, hvor hovedfokus er stoltheden over utviklingen av noe potensielt banebrytende. At markede ikke altid reagere logisk er en variable vi ikke kan bebreide ledelsen for.
Har du tro på det fundamentale i caset vil forløsningen forhåpentlig komme.
Status er at med mindre man har betydelig økonomiske muskler, er det fundamentale alfa omega, i tillegg til litt flaks og en masse tålmodighet.
Om der absolutt må pekes fingre av noen syntes jeg kanskje tilretteleggene burde ha veiledet ledelsen bedre om mulige utfall. Men igjen det kan hende de forsøkte. Igjen ingen av oss veit.

4 Likes

https://oslocancercluster.no/2016/09/01/pci-biotech-and-biontech-initiates-preclinical-research-collaboration/

“PCI Biotech has already a collaboration agreement with the University of Zurich and the research is funded through the existing agreement”

It says the research is funded through our agreement with Zurich university where at the same time we are not spending money on fimaNAC. Can’t figure this one out :face_with_monocle:

1 Like

they are not useing mutch on FimaNac research because the 6 partners covers the Finance part of it.
But im thinking in this case it falls on FimaVacc and here we have more finance funds.

2 Likes

Si hva dere vil om Costa men han fullfinansierte Nordic Nanovector til readout av registreringsstudie på en kurs nær ATH :wink:Samtidig stappet han selskapet fullt av profesjonelle ledere med laaaaang erfaring fra launch av medisiner i Novartis, Amgen osv.

Vet ikke helt, jeg.

18 Likes

Bra ventemodus her om dagen.

ESMO blir vel forbigått med stillhet.

Men det skjer en del i nov, kanskje Walday kan komme med noen positive nyheter for å ta igjen litt av de nesten 50% aksjen har gått ned siden august?

Lothian

2 Likes

Velkommen til norsk biotech. Slik er hverdagen. Det er litt liv før konferanser og når det kommer en god mld, muligens lite rally i forkant av forventet melding, men ofte blir det sell on news og tilbake til hverdagen kort tid etter. Disse aksjene passer ikke for alle. emisjoner med god rabatt må også taes med i beregningen.

4 Likes

Vil PW børsmelde poster på Esmo? Eller er dette noe han ikke vil opplyse markedet om dette også? Resultatene er jo etter alt å dømme, meget gode.

2 Likes

Emisjoner må tas med i beregningen. Rabatten kommer fra aksjonærer som ikke holder nok fri kapital til å være med på selskapenes positive utvikling.

1 Like

Det må de vel for dette abstraktet inneholder kun data fra As of March 2018
Oppdaterte data , samt PF2 oppsettet kommer på plakaten, den får vi vel tilgang til imorgen ville jeg tro…! børsmelding?

760P - PhotoChemical Internalization of gemcitabine followed by gemcitabine/cisplatin in perihilar cholangiocarcinoma – results from a phase I dose escalation trial

Speakers

  • Jörg Trojan (Frankfurt am Main, DE)
  • Abstract

Background

Cholangiocarcinoma is a rare cancer with a poor survival and an approximate response rate of 26% and a median PFS/OS of 8.0 and 11.7months respectively with current standard treatment (gemcitabine/cisplatin). Photochemical Internalisation (PCI) is a novel technology that utilizes wave-length specific light (652nm) and a photosensitizer (TPCS2a ; Amphinex®) to enhance the local therapeutic effect of a variety of molecules, including gemcitabine.

Methods

This was a Phase I, dose escalation, multicenter trial of a single PCI induction of gemcitabine (1000 mg/m2) in 16 patients with inoperable perihilar cholangiocarcinoma (CCA). Following the procedure, patients received standard therapy with gem/cis for up to 8 cycles. Patients were on-study for 6 months, and are currently followed for survival. Adverse events, including biliary complications, and tumor effects were characterized.

Results

A total of 16 patients were treated in four different dose cohorts. 11 patients completed the 8 cycles of combination therapy; 5 patients were early withdrawals. PCI of gemcitabine was well tolerated with no Dose Limiting Toxicities, and with a general safety profile characteristic of the patient population included. At 6 months, in the two highest dose cohorts independent reading showed that 7 out of 8 patients had radiologically evaluable tumours. Of these, 2 were complete and 2 partial responses, with one stable disease. In 17/19 target lesions before treatment, a >20% reduction in tumour size was seen, with 12 lesions undetectable at 6 months. Median OS ended at 14.4 months. As of March 2018, 4 of the 16 patients are alive 24.3 to 38.8 months after treatment (overall study average 17.4 months).

Conclusions

In this dose escalation trial of PCI of gemcitabine in perihilar CCA patients, a safe and tolerable dose of light and Amphinex® was established. The overall safety profile and promising results, including a proportion of patients with highly durable objective tumor response, are encouraging. A larger, controlled and randomized study is underway.

Clinical trial identification

NCT01900158

Håper på noe nytt, men mtp på tørken i september og oktober er det ikkje verdt å forvente mye.

Lothian

2 Likes

PF2 oppsettet skal oppdateres - kan de ha fått go for noen Asia sites, ville isåfall smakt godt i denne ørkenvandringen der exstensionstudiet ble ett evig langt amatøropplegg fra start til slutt, får håpe de har lært nå, og kliner til med disse 40 key sykehus sitene som er oppe å gå iløpet av 2019 og med en rask innrulleringstakt og suverene data blir nok studiet ikke langt, tipper IDMC: Independent Data Monitoring Committee sier stop en gang i 2020 og FDA innvilger AA. dvs alle resterende som er igjen i studiet får pcib behandlingen samtidig som vi har full markedstilgang :kissing_heart:

4 Likes

Nå må kursen stige 15% for komme tilbake til emikurs på 30,- Hvem skulle ha trodd dette?
Snøffelen fastholder at PCIB er et godt case, det er vel det som holder mitt mot oppe. Men når kan entusiasmen og kjøpsviljen vende tilbake? Den utviklingen i selskapsverdien vi har sett de siste uker burde interessere ledelsen også.

2 Likes

På et eller annet tidspunkt kan ikke ledelsen fortsette å lukke øynene for kursutviklingen. Gjør de ikke noe med det kan det hende styret tar grep, ref Algeta, Nano og Pho.

Kursutvikling i et selskap er ikke irrelevant for en ledelse. Siden de ikke betaler utbytte er aksjekurs eneste måte de kan skape aksjonærverdier.

1 Like

Synes dette minner om NANO tidligere i år. Den bare falt og falt helt til Costa måtte gå, kanskje markedets usynlige/klamme hånd krever dette i PCIB og?

2 Likes

Kursutviklingen er bare helt latterlig. Nesten like latterlig som ledelsens håndtering av extensionstudiet som startet i august 2017 og som enda ikkje er ferdig. Noen trodde studien skulle være ferdig i slutten av 2017.

Når starter PF2?! Januar 2019, juni 2019 eller januar 2020?

Lothian

1 Like

Prøvde å ringe Bøhn nå, ikke svar.

Får håpe han sitter i et styremøte…

4 Likes

Om Walday skal ha sine ord i behold om et “enda mer spennende 2018” så bør det komme noe nytt i løpet av de ukene vi har igjen. Det har jo på en måte vært spennende blant annet nettopp pga den uttalelsen. Men kanskje jeg har misforstått. Einarsson redegjorde jo bra i forrige podcast for hvordan de faktisk kan sitte med svært viktige resultater uten å kunne opplyse hverken aksjonærene eller offentligheten forøvrig om noe som helst, pga avtaler med sykehusene. Men det får meg også til å lure på om Walday og andre “in the know” klarer å skille særlig klart mellom på den ene siden egen opplevelse basert på det de faktisk vet og på den andre hvordan det ser ut utenfra. Om de blander det ene sammen med det andre så kan man jo både forstå overraskelsen over at kursen gikk så kraftig ned ifm emisjonen OG at 2018 sikkert har vært et “enda mer spennende år”. Og da selvsagt ikke “spennende” med tanke på om kursen skal bryte nedover under 40, 30, 25 kroner eller om det i det hele tatt blir publisert noen nyheter av betydning før i beste fall rett før julaften, men faktisk faglig sett både spennende og oppmuntrende…

3 Likes

kursen er rævkjørt pga masse sammenfallende hendelser.

  • Det jeg trøster meg med er alt @StockDZ graver frem av nye indikasjoner der PCI teknologien blir testet ut. (PCInano) og igår (Leveringssystemer for partikkelformet vaksine)
  • Samt at Biotech bransjen vet godt om PCIB og ser potensialet i teknologien, se bare på samarbeidslisten for FimaNac.
  • Se på resultatene så langt i doseeskalerings studiet for GGK
  • Se på resultatene for hode nakke studiet
  • Se på resultatene i museforsøkene for FimaVacc

FimaVacc dybdeanalysen er ikke langt unna - samabeidsListen der kan bli vel så lang som for FimaNac.
PS! de samarbeidene gir upfront payment - royalties - milestone payments

3 Likes