Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Vi har Jørn Lier Horst med på laget, iallfall ifølge aksjonærutskrift som ble lagt ut her tidligere i høst:

326 10000 0.04002 Horst Jørn Lier Norway

PCIB på 25-tallet er jo ran på åpen gate, så tema for hans neste krimroman gir seg vel selv :smile:

9 Likes

Spørs om det beste er å logge av Nordnet og komme tilbake før jul en gang :thinking:

1 Like

Sånn rent bortsett fra at selskapet nå skal i gang med pivotalt studie?

3 Likes

Sjansene for å lykkes anser jeg som like gode nå som før utsettelse og emisjonen. At vi får en god partneravtale før eller i forbindelse med godkjennelse anser jeg som sikkert. Og at den vil bli mye bedre enn om vi fikk en partner nå. Ser ingen grunn til endringer i ledelsen på nåværende tidspunkt. Selv om jeg er veldig misfornøyd med utsettelsen av exstension-studien.

Fornøyd med at ledelsen mener vi har så gode utsikter for å lykkes at de mente en fortrinnsrettet emisjon var det riktige. Mindre fornøyd med at de ikke hadde noen gullegg i skuffen i forbindelse med emisjonen.

7 Likes

Hehe, ja bortsett fra det da. Håper og tror at de har vært aktive bidragsytere til det. Hadde vært beroligende å høre litt direkte fra dem. Litt som Marco Renoldi på NANO sin kapitalmarkedsdag i fjor eller Magnus Jaderberg for TRVX.

Ser det er nevnt lenger oppe at Olivekrona er medforfatter på ESMO-posteren så da er han forhåpentligvis aktiv bak sceneteppet.

3 Likes

As I get PCI stock announcements sent to my email, I used to get quite excited whenever I saw an email from PCI come into my inbox. Now my spirits are so low, I am literally concerned when i see an email from PCI…

4 Likes

Altså, de er noen få personer i selskapet, er du redd noen der ikke er involvert så er du så paranoid at du bør gå ut og få deg noe luft.

4 Likes

Du har rett. Jeg er ganske paranoid. Jeg har jobbet i både små og store selskaper og erfaringen er at en person som ikke passer inn i teamet eller til jobboppgaven gjør mye mer skade på fremgangen i et lite selskap enn i et stort. Feilansettelser kan skje overalt.

2 Likes

Det er vel en kjent 80/20 regel (pareto prinsippet) som kan brukes på så mye, og en av tolkningene er at 80% av verdiskapningen skjer av 20% av de ansatte.

Rett og slett trist å se hvilken juling aksjekursen i PCIB får om dagen, og det ser ut til at fullfinansiert registreringstudie, knallgode effektresultater, et utall av “life cycle managenment” muligheter på fimaCHEM etter godkjent GGK, fimaVACC potensiell bombe og 6 forsknings- og utviklingsavtaler på fimaNAC er glemt. Kun sentiment og etterdønninger av emisjonen virker å bety noe nå.

12 Likes

I think management hands are tight now at least, they can not just create news from nothing, what do we expect them to report to the market ?? I think, now we need arctic to update the analysis more than ever, although I assume they are waiting for fimavacc data to complete the picture.

I’m just afraid that the snow ball is getting bigger now and so is the pressure, I’m talking about the same pressure that kicked Costa out. This is the least we want now as we are entering pf2, if a management change should happen I prefer it to take place while the train is already running not before

Have faith, fundamentals only got better after the rights issue

11 Likes

Gitt det vi vet nå - at markedet ikke ønsker å verdsette selskapet så høyt - så kan man jo også si at selskapet klarte å få hentet midler til en god pris, og den potensielle fortjenesten vil komme om 3.5 - 4 år.

Hva hvis de hadde måttet gå i markedet og hentet penger i en rettet emisjon til kurs 20kr? Jeg ser for meg at folk ikke hadde vært fornøyde da heller. Man kan jo spekulere i at noen ville bladd opp i en rettet emisjon på 40kr osv, men er det sannsynlig gitt prisingen i dag?

Vi kan ikke A/B teste virkeligheten. Jeg solgte meg ut når vi fikk beskjed om fortrinnsrettet emisjon fordi det var mitt minst ønskede alternativ. Mange her var strålende fornøyde over dette når det ble annonsert. Kursutviklingen siden den gang er opp til markedet, ikke ledelsen. Ledelsens beslutninger har ikke blitt bedre eller dårligere fordi markedet reagerer som markedet gjør.

Det Costa måtte gå på var at NANO guidet “oppstart any time liksom” og så ble det utsettelse, på utsettelse, på utsettelse.

Hvis ledelsen i PCIB skal måtte gå så håper jeg det er på grunn av utsettelse, på utsettelse, på utsettelse, og ikke fordi man er misfornøyd med kursutviklingen etter en beslutning man i utgangspunktet syntes for fornuftig.

11 Likes

Although the board and management have the support of the largest shareholders (and myself :joy:) with long term horizon, I believe PW and ronny’s Mailboxes are crammed with emails from unhappy shareholders, unnecessary pressure I would say, but who am I to judge why a shareholder should not be frustrated looking at the share price development.

4 Likes

Og sentimentet for sektoren ble dårligere gjennom emisjonsperioden. Kanskje det var i “grevens tid”?

5 Likes

Et godt poeng!

I gårdagens børsmelding ble det meldt om salg av aksjer for en av innsiderne. Det betyr at selskapet ikke har kursintensiv info å melde i nær framtid. Forventningene til positivt nytt fra konferansen som starter imorgen er borte og PCIB ble solgt videre ned idag.

Den langsiktige oppsiden i PCIB er svekket av at det er blitt nær 50 % flere aksjer i selskapet, men mulighetene for å skape verdier i selskapet er ikke svekket av forsinkelser og utvanning. Snarere tvert imot ettersom selskapet nå er finansiert for flere år framover.

8 Likes

Hva legger du i nær framtid? Fordi de guider faktisk FimaVacc-resultater og Safety av gjentakende behandling (+ effektdata?) i 2H 2018 på Q2-presentasjonen. Dette MÅ de levere, eller så risikerer de å miste tilliten helt. Ikke utenkelig at Walday må gå av da hvis de forskyver dette også til 2019.

5 Likes

Ikke mer enn det jeg skrev i første avsnitt. Også jeg har forventninger til at selskapet leverer nyheten som er forespeilet oss i det som er igjen av H2, men ingenting av betydning for kursen på helgas konferanse.

2 Likes

From the info I pulled earlier about the collaboration with Zurich university and ETH Zurich, we know for a fact now that Pci biotech is currently developing and testing new cancer vaccines. Whether this is with BioNtech or solely with academic partnerships, I take this as a major step and you won’t be developing and testing new vaccines if your delivery technology is not acknowledged by the scientific community or even by the industry and proves to be better. Otherwise you still be testing on exsisting vaccines. This is very positive and shows the forward thinking of our management and board. For me this is a big milestone … think about it and keep calm, the case is stronger even if these facts are not directly communicated by management, but we are here to uncover what we can, God knows what we don’t know

18 Likes

I totally agree with you. The management some are critizising are the ones bringing great success in PCIB technology. Chem,Vacc and Nac : basket of beauty!

Keep up the good work.

5 Likes

Det stemmer ikke helt Nike… Insidehandel kan ikke gjøres hvis de vet resultater, men resultatene kan teoretisk ligge på bordet i morgen…
Men en innsider kjenner selskapet bedre Uannsett lover og regler…

2 Likes