Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Sier du virkelig at Snøffelen sin hausing har kostet mange her inne veldig mye?? I så fall er det rimelig frekt, og en total ansvarsfraskrivelse!
Det å kjøpe aksjer basert på hva som skrives her er på eget ansvar!

Nå dras proppen ut PCIB og nå skal virkelig alle få unngjelde eller hva?

Edit. Jeg setter pris på alle som deler sin informasjon og sine synspunkter med andre her på forumet. Litt av greiene er sile ut hva/hvem som er støy, og hva/hvem som er verdt å lytte til. Skryt eller kjeft for aksjekjøpene mine tar jeg selv. Det var mitt valg å fortsatt sitte med aksjene i PCIB da emisjonen ble meldt. Det var mitt valg å tegne i emisjonen, og det er mitt valg å fortsatt sitte på aksjene. Uansett hvor fristende det er å skyve ansvaret for papirtapet vekk fra meg selv.

Om kursen står i 18 eller 30 om noen dager er det ingen som vet. Selg dere ut eller la vær!

16 Likes

Kom ikke helt klart fram at du vet det, når du sammenligner med equinor og akerbp. Hva som har skjedd fram til korreksjonen er irrelevant for markedet, dessverre. Det finnes nesten ikke kjøpere, da de færreste ønsker å øke eksponeringen sin mot risiko i usikre tider. Den største risikoen man løper som aksjonær i småselskaper med dårlig likviditet, er ytterligere bortfall av likviditet. Da er det umulig å komme seg ut uten å kjøre ned kursen. Fram til et visst punkt naturligvis, og da snur det. La oss håpe den siste flushen kom nå.

1 Like

Det er alltid noen som ikke kan ta ansvar for egne handlinger. Helt tragisk å lese.

3 Likes

solux
sterkt uenig
folk er selv ansvarlige for sine handlinger

der er nok også mange som setter stor pris på snøffelens guiding og har vedkommende å takke for gode posisjoneringer

5 Likes

Solux,
Snøffelen er sikkert godt istand til å forsvare seg selv. Men etter å ha lest det meste av det han har skrevet hos HO de siste par årene, og nå mer nylig her, så er ihvertfall inntrykket jeg sitter igjen med at det hele tiden har handlet om sannsynlighet for å få produkt i markedet og risk/reward i den forbindelsen. Da betyr det ikke stort hva kursen er her og nå. I den grad noen virkelig har tapt penger så må det evnt være fordi de har hatt et langt mer kortsiktig perspektiv og/eller at man har blitt rammet av selvforskyldt tvangssalg pga belåning.

8 Likes

Syns ihvertfall at PCIB skal ha kudos for å kjøre emisjonen når de gjorde. Det hadde ikke vært like hyggelig å gjøre det i dag.

5 Likes

Det eneste jeg har lært av denne perioden vi har vært inne i nå, er at jeg ikke er i stand til å lære noe.

Men aksjene mine får de aldri. Om jeg så må ta dem med i graven.

8 Likes

blir nok å regne som ett radarpar meg og deg @idioten :joy:

1 Like

Flaks er en veldig god egenskap å ha.

Alle er 100% ansvarlig for sine valg, spesielt når det gjelder kjøp/salg av aksjer, bolig etc.

Timing er vanskelig for alle, noe de siste 2 mnd i PCIB er et godt eksempel på.

Eg har tatt valget å laste opp ekstra i PCIB i går og i dag.

Nå må eg bare sette min lit til at PCIB leverer på kort og lang sikt.

Lothian

4 Likes

Gratulerer med jubileum. Du må ikke få flere likes nå.

1 Like

Hadde jeg fått bestemt hadde jeg venta med emisjonen til etter extensionresultatene forelå for å få litt positivt momentum. Det er bra pcib tenkte annerledes.

1 Like

Lykken står den kjekke bi !

woohoo dette må feires :fireworks:
enda en unskyldning til å kaste seg på flaska idag :joy:
64595233_m

5 Likes

lurer på hvorledes markedet hadde reagert på en ekstremt positiv vacc-melding i dag?

Bevare meg vel, folk gjør jo akkuratt som de vil - og det kjenner de vel ekstra på nå. det handler bare om at han har skapt en rolle her på forumet og på HO (ærlig?, Dyktig?, redelig? etc - ergo medgir dette og ansvar.
Situasjonen også som den er er også sårbar for mange.

Så om du/dere leser hva jeg skrev, så sa jeg at hausseinnlegg ikke passer så godt pr tid, og ser man i bakspeilet til hva Snøffelen har produsert så er det mange som har fått en god smell på grunn av hans syn og guidingen. Da bør man være så ansvarsfull å avvente haussingen, og heller støtte opp sine bidrag her med fornuftige tall og syn - og ikke tidenes kjøpsanledning, frempek og lystige historier. For det er haus, uansett om flere ser på han som “Gud”.

Når kursen er på 1000 får vi møtes å ta en fest.

4 Likes

Jeg bruker vel å begrunne det jeg mener med fakta og metrics, i alle fall de fakta og metrics jeg mener er relevant.

Jeg er fullstendig klar over at sentiment, børsklima, oljepris, vær og vind også spiller inn på aksjekurser, men ingen av de tingene er noe jeg kan noe mer om enn noen andre, og enda mindre rår over. Derfor blir det urimelig at du mener at mine innlegg har kostet folk mye penger.

Dernest må vel folk være voksne nok til å ta ansvar for egne penger. Og da velge om de skal bruke penger på aksjer, sette de i banken eller kjøpe seg en Tesla.

Jeg synes følgende styringsparametere er viktige i biotek:

  1. Vurdering av effekt og safety
  2. Vurdering av regulatoriske parametere/privilegier
  3. Vurdering av konkurrenter i utvikling
  4. Hvor langt er man kommet i den kliniske utviklingen
  5. Kan selskapets teknologi også levere på annet enn frontprodukt, dvs det produktet som er kommet lengst.
  6. Hvordan er den finansielle risikoen, både kapital i selskap og mulighet for å hente nødvendig kapital (på et fornuftig nivå).
  7. Har styret en god strategi og økonomistyring (jeg mener at styrets oppgave er å sikre god økonomi og velge rett strategi)
  8. Har ledelsen og de ansatte kompetanse og evnen til å gjennomføre strategien.

Min vurdering er at PCIB kan levere på alle disse punktene, og da blir det akkurat det jeg argumenterer ut fra.

39 Likes

For de som syntes det fundamentale i PCIB var solid og underpriset i går, så er det endret til en dag nærmere realisering, og mer underpriset i dag.
Følge kursutviklingen intradag er ikke beste investerings-strategi for en langsiktig investor.

8 Likes

Det er vel usikkerheten om det som gjør at kjøperne nøler og andre selger. Usikkerheten styrkes av lang tids taushet fra selskap og analytikere. Dagens aksjonærer er ganske kortsiktige og mange ser mer på trender enn det fundamentale. I denne aksjen har sikkert mange brennt fingrene så kraftig at det går lang tid før de våger seg frampå igjen.