Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Ja, eller sagt på en annen måte; ting tyder på at de 12 millioner nye aksjene nå stort sett har funnet sine nye, mer langsiktige eiere. De 25 millioner gamle aksjene tror jeg i all hovedsak er blitt liggende i skuffene til dem som eide disse aksjene før emisjonen.

Den negative kursspiralen, utløst av generell markedskorreksjon og et spesielt dårlig sentiment innenfor biotek/farma , er i PCIBs situasjon åpenbart blitt forsterka av det litt “ugreie” utkommet av emisjonen. Noen garantister måtte svare for flere aksjer enn de gjerne hadde sett for seg, noen overtegnere tok så hardt i at de svidde både fingertupper og øyenbryn - og på toppen har det nok vært litt tvangssalg under kurshalveringen.

`

8 Likes

Altså, det er ikke helt riktig at prisen MÅ rebounde oppover så veldig. Vi kan fint få et kjempelangt bearmarked som gjør at prisen kortsiktig ikke går noen vei, og så er det alltid en risiko for at PCIB sin teknologi ikke finner sin plass i markedet som gjør at verdiene realiseres slik vi ønsker om noen år.

Ikke dette scenarioet jeg har disponert meg for i porteføljen, men kan helt fint skje. :wink:

3 Likes

Jepp, det er nok bare NANO som er et 100% sikkert stikk :smirk:

Ser at Hans P. Bøhn er: From 2012 he has been manager of the non-profit “Svanhild og Arne Musts Fond for Medisinsk Forskning”

Svanhild&Arne er vel i familie med Erik Must som er den største aksjonæren i PCIB…

4 Likes

De var Erik Musts foreldre.

3 Likes

Ok! Tenkte meg det!

2 Likes

Eg tror pcib vil bli en verdenssensasjon og er ikke en døyt bekymra for markedsandeler/partner osv. Gallegangskreftmarkedet kan ikke sammenlignes med produktene/markedene til photocure eller bioteck pharmason for den del skal inn i. Og ikke minst Pcib kommer til å bli så mye større med vaksinasjon og nykleinsyrer i verdensklassse. Men akkurat nå tror markedet at det er lite sannsynlig at vi får markedsføringstillatelse for GGK. Så da sitter en her og venter og venter på godnyheter, så også markedet skal skjønne det.

Ps, jeg har tror på at Photo er iferd med å lykkes.

7 Likes

For såvidt enig i det, @Savepig; det er ikke noen naturlov som sier at kursen nå bare vil stige. Den kan også bli liggende å dunke mot bunnen helt fram til det kommer positive fundamentale nyheter fra selskapet.

Men slik jeg ser det er kursen nå så mørbanka at aksjen vil være svært lettantennelig ved positive enheter.

Ellers er jeg svært trygg på spydspissproduktet. Det kommer i markedet, og det er mer enn godt nok for meg. Om så de to andre produktprogrammene også skulle lykkes, kan dette bli svimlende om noen år.

6 Likes

Synes faktisk aksjen eller skal vi si aksjonærene, viste styrke idag. Hvis vi benytter tommelfingerregelen til @geiran, så burde kursen falt 1.6% til 2.4% idag. I motsetning til på tidligere røde(og også en del blå dager) i høst, var det knapt salgsinterresse. Tyder på at folk er komfortable med det de har.

6 Likes

Melder de plutserlig at 6 pasienter har passert safety i exstensionstudiet og at studiet er ferdig får man nok en reaksjon.
Det samme hvis de bekrefter at det blir Asia sites i PF2.
Letter tåka rundt disse under Q3, 13NOV ?

Jeg er selvfølgelig spendt på FimaVacc dybdeanalysen, men tror ikke den kommer før ESMO i desember.

Får varme opp med denne før Vacc analysen er klar da:

5 Likes

«PCI technology may thus provide a novel approach toward realization of the large clinical potential of therapeutic cancer vaccination»…

3 Likes

Bare å begynne å studere, masse spennende å lese i denne :wink:

Sitter vi på nøkkelen til dette problemet, så er det Jackpot til Jul :christmas_tree:

In the last few years, immunotherapy with checkpoint inhibitors has in many ways revolutionized the treatment of cancer, with strong and durable responses observed in several important cancer indications. There is, however, a large fraction of patients who do not respond properly to such therapy. This is probably because these patients have not raised or maintained an immune response to the tumor cells that can be exploited as the basis for the immunotherapy. Recent studies have indicated that the response to checkpoint inhibitor immunotherapy is strongly linked to the mutational load of tumors (33) and that tumor neo-epitopes probably are of prime importance for the body to raise an immune response to the tumor cells [reviewed in Ref. (34, 35)]. The effect of cancer immunotherapy could thus be substantially improved by therapeutic vaccination in order to prime immune responses to neo-epitopes found in tumors from individual patients. However, despite some recent encouraging results in cancer vaccine development (9, 36), peptide-based vaccination has so far mostly not been successful in humans, with a lack of efficacy observed in all major clinical studies with this approach (10).

6 Likes

Må si at jeg gleder meg en smule til de fimaVacc resultatene…m.m🤔

5 Likes

Uten noen oppdatering / melding så tror jeg vi i lang tid fremover kommer til å slite med kortsiktige som har kjøpt lav og de som kaster kortene fordi kursen ikke går over 25-27.

Håper jeg tar feil men salgsviljen ser fortsatt grei ut…

Tja. Volumet igår var det laveste siden før emisjonen. Ser man på omsetning så har den vel ikke vært lavere siden før meldingen den 20. desember ifjor.

2 Likes

Det er nok mange som tror og kansje med rette at de kan komme tilbake i aksjen før det skjer noe. De ser på hva som skjedde med Nano i år og regner kansje med at det ikke skjer noe i Pcib før vi får resultatene fra interimanalysen.

Men eg vil være inne i aksjen når det begynner å skje noe med vacc og nac og vi kan få overraskende nyheter på chem også, f,eks Partner i Asia. På disse nivåene er det helt uaktuelt å selge, selv kun en liten del.

Nå er det nok noen som øker i Pho til q3 og Nano til ASH. Noen av disse skal tilbake før resultatene fra vacc og extension kommer. Så slutten av november tror jeg blir fin.

5 Likes

Skal være en ny analyse fra Stuffers ute i dag. Noen som har tilgang på den?

10 Likes

Hvor har du det ifra?

2 Likes

Da ville det vel vært et helt annet volume?

Beklager, mulig jeg har misforstått. Er ikke kunde av arctic, men fikk inntrykk av at en oppdatert analyse var ute/på vei. Mulig noen her inne vet mer?

1 Like