Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Ett poeng ebitor. Artiklene er fra i dag om ikke annet😃
Labiotech er fra 2017, men viser at flere er oppmerksomme.
Olivecrona har levert i Sobi og tror jeg så til de grader leverer i PCIB.

2 Likes

Maa nesten takke gravemaskinen Jubel igjen for disse artiklene. Likte spesiellt denne fra LaBitoech

Sounds like PCI Biotech’s technology holds high promise to unlock the full potential of existing and new cancer therapeutics.

Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees… LaBitoech, det er helt korrekt;-)) Big Pharma vil snart staa i koe for aa sikre seg denne leveringsteknologien.

Edit; Columna, likefullt er det sant.

4 Likes

Artikelen er fra 17/4-2017?..

1 Like

https://seekingalpha.com/instablog/24053663-aurora-borealis-invest/5102432-pci-biotech-doorstep-pivotal-phase-ii-study-lead-product-candidate

Doorstep To Pivotal Phase II Study For Its Lead Product Candidate

Jan. 20, 2018 6:23 PM ET
Summary
PCI Biotech, a norwegian cancer focused biotech company, recently announced that they are in agreement with both FDA and EMA on a pivotal phase II study for its lead product.

A succesful phase II could bring the product to market as early as late 2018 or early 2019.

In spite of the recent spike in its share price, the upside is significant, with market cap only at 1,3 Bn NOK (165 MUSD).

This analysis shows a NPV of NOK 457 per share (closed at 53,4 last traded Friday 19th 2018).

1 Like

Søkte Google på fimavacc Merck på nyheter og denne kom:

PCI Wins Research Grant for Clinical Trial with Chemotherapy-Boosting Technology
January 27, 20170
Share

PCI Biotech won a NOK 13.8 million (approximately $1.65 million) BIA grant from the Research Council of Norway to support a clinical study evaluating the use of its photochemical internalization (PCI) to improve the efficacy of therapeutic cancer vaccination. The 3.5-year project, “Photochemical vaccination—novel immunotherapy concept for treatment of cancer and infectious diseases,” also aims to develop PCI technology for infectious disease vaccination and for use with messenger RNA (mRNA)-based vaccines.

The PCI technology exploits the firm’s light-activated fimaporfin (Amphinex®) drug to aid the release of endosome-encapsulated anticancer therapeutics in target cancer cells. PCI Biotech is developing the technology to boost the efficacy of chemotherapy, immuno-oncology, and nucleic-acid based cancer treatments.

The lead fimaChem program has completed a Phase I study in the orphan indication of bile duct cancer. Just last month PCI Biotech said the FDA had given the go-ahead to include U.S. patients in a Phase II clinical program evaluating fimaporfin in the treatment of inoperable bile duct cancer. PCI Biotech’s fimaVacc program is in early clinical development, and the nucleic acid program fimaNAc is in preclinical development.

Commenting on the Research Council of Norway funding, Per Walday, PCI CEO, stated, “This grant supports further development of the promising fimaVacc technology, as well as the important vaccination application of the fimaNAc technology. Both of these applications are well suited for the development of new types of immunotherapy against cancer, and also for the prevention and treatment of some types of infectious diseases, including certain types of chronic virus infections.”

Also in December 2016, PCI Biotech reported that an ongoing fimaNAc collaboration with a top-10 pharma company had been extended until the end of 2Q 2017. And again last month, PCI Biotech announced a preclinical research collaboration with Belgian VUB spin-out eTheRNA immunotherapies to evaluate fimaVAc in combination with eTheRNA’s mRNA-based immunotherapeutic TriMix technology. A preclinical cancer immunotherapy collaboration between PCI Biotech, BioNTech, and the University of Zurich was initiated in September 2016.

1 Like

Alt det her er gammelt nytt Jubel, jeg tror det holder nå.

2 Likes

To nye artikler, resten er gammelt men interessant. Aller høyeste grad. But point taken👍

1 Like

???

Ja Glein, her har du noe å glede deg til!

1 Like

Nei stemmer det, du eier jo ikke aksjer i pcib du, men bruker dagene dine på å kommentere denne tråden allikevel :joy:

2 Likes

Forstår at du heller vil la feilinformasjonen flyte. :blush:

1 Like

Du gir deg virkelig ikke​:joy::man_facepalming:t3:

1 Like

Tja, rett skal være rett. Her har nok journalisten bommet med start av fase 2 og en eventuell godkjenning av produktet :joy:

1 Like

@anon21766851 har jo et poeng her. Vet ikke hvor den analysen kommer fra, men den som har skrevet den bør vel strengt tatt gjøre noen endringer.

2 Likes

Glein i fella igjen😜
Les hele “analysen”. Mye interessant. Sile;)

2 Likes

Denne analysen er det vel en på forumet her som har skrevet. Han har skrevet oppdateringer også med mer riktig tidsperspektiv og regnet på P-verdi etc…
Bra initiativ, men ikke noen fasit som folk bør rette sine investeringer etter og som gir deg “svaret”, noe som vel speiles av det tidsperspektivet som lå til grunn for denne analysen.

1 Like

@Jubel ser at du linker til et nesten 1 år gammelt innlegg på min blogg på Seeking Alpha. Som det påpekes er denne senere oppdatert, samt at jeg har gått over til å kommentere overlevelsedata heller enn å legge ut en full analyse.

For nye lesere er det kanskje verdt å ta med litt historikk. Jeg jobbet for ca 1 år siden med en DCF-analyse av PCI Biotech og jeg tok en del innspill fra Hegnar Online på tiden fra Nextmove, Snøffelen og andre. Fikk såpass gode tilbakemeldinger på det at jeg valgte å publisere det på Seeking Alpha bloggen. På dette tidspunktet sto jo PCIB uten analysedekning. Og de var (og dessverre fortsatt er!) ukjente i det store utland og Seeking Alpha kunne være en måte å nå flere på.

Man kan gjerne si at det var en gjengs oppfatning på forumet da at vi sto ovenfor en mulighet til rask markedstilgang. Tidlig 2019 var vel alltid å strekke strikken vel langt, selv med medvind på alle fronter. Med fasit i hånd har jeg ingen problem med å innrømme det. Så er det også slik som @Snoeffelen har sagt at stikker man hodet fram, får man det av og til kappet av.

Utover i 2018 ble det klart at dette trakk ut i tid, først oppstart og senere også at studiet ble større en ventet og at pasientinklusjonen gikk saktere enn forventet. Det er vel ikke bare u.t som har bommet på dette. Det har selskapet selv og en herværende analytiker også gjort (etter mine beregninger har Susanne Stuffers utsatt alle inntekter med et år i sin oppdaterte analyse).

Det som analysen gjør bra er å trekke opp momenter som er viktig for verdivurdering av selskapet, hvor de viktigste er;

• LOA
    -salgspris
    -antall pasienter per år (totalmarked)
    -markedsandel
    -time to peak sale
    -discount rate

De fleste som følger selskapet er nå kjent med disse parametrene gjennom Susanne Stuffers analyse, men jeg var den første som bragte et fullt sett av parametre på banen og jeg var før Stuffers. Sånn sett mener jeg den var et positivt bidrag da den kom (januar 2018, ca 1 mnd før Stuffers)

Stuffers har lagt seg på konservative tall på det meste, mens jeg har valgt å være noe mer agressiv. Jeg har utviklet og jobbet videre med analysen i høst men har valgt å ikke publisere den. Litt for å slippe å få hodet hugget av, men også fordi jeg gjør øvelsen mest for meg selv og har egentlig ikke noe stor interesse av å spre den. Er åpen for å revudere det om det skulle være stor interesse her.

Til sist, @Jubel, om jeg kan komme med ønske, litt færre innlegg med gjentakelse av ting vi allerede vet. Nå trenger vi nye ting, ikke gamle. Inkluderer min artikkel i kategorien gamle ting.

23 Likes

Jeg vil bare komme med noen bemerkninger angående kursen og misnøyen rundt den. Selv gikk jeg inn på nesten 60 kroner da jeg først gikk inn, og har plukket litt helt nede i 22,5 i senere tid. Fulltegnet også i emisjonen. Men jeg er overhodet ikke bitter til tross for min snittkurs på 42 kroner. Da jeg kjøpte på nesten 60 kroner så var jeg av den oppfatningen at det var en meget god pris, det tror jeg fortsatt at det er. Ingenting fundamentalt har forandret seg, derimot dukker det stadig opp små hint rundt omkring når PCIB nevnes i diverse artikler. Ferdig finansiert til interim avlesning i en tid hvor vi kan få mange blodrøde børsdager er jo ingenting annet enn knall.

Så til dere som er så misfornøyd med dagens kurs, hvorfor bryr dere dere så hardt? Hadde dere tenkt å selge allerede og hva venter dere på? Trading på triggere er en egen sak og tap der kan man skylde seg selv (det kan man for så vidt alltid), å investere i bioteknologi er en langsiktig og seig affære. Så klart kan man være misfornøyd med utsettelsene, men det står omtrent i kursiv innen hva man kan forvente i bioteknologi. Personlig hadde jeg ikke solgt en eneste aksje for hundrelappen nå engang. Jeg venter ikke på at andre hobbyinvestorer skal komme senere enn meg til togstasjonen og kjøpe til en høyere pris. Istedenfor ser jeg på dagens absurde kurs som en fin mulighet til å plukke enda litt flere aksjer.
Det vi nemlig venter på er vel at BP skal dukke opp med sjekkheftet. Det hadde vært fint om PCIB forble på norske hender, men jeg tror det er lite sannsynlig ved en eventuell og forhåpentlig suksess.

At markedet er såpass lite effisient er jo bare bra for oss som følger selskapet og har tro på fremtiden der. Utsettelser, stop-loss, (allerede fullastede) investorer med belåning og tradere som hopper ut er vel alle årsaker til at kursen har falt til dagens nivå. Jeg har iallfall lært at belåning innen denne bransjen er ekstremt risikofullt, da det skal lite til før kursen blir rasert selv om fundamentet er sterkt.

Man kan jo se på denne investeringen som et skip på vei mot en øy som er full av gull, smaragder og diamanter. Skipet tar dog inn vann, så det er ikke helt sikkert at man kommer frem til øyen. Det er dog god medvind i seilene så skipets passasjerer sitter spente og håpefulle mens de padler med hendene. Og av en eller annen grunn så dukker ikke skipet opp på Kystvaktens radar…ennå. Selv er jeg klar for å enten komme frem til øyen eller gå ned med skipet. I verste fall får man skattefradrag og man har støttet god og viktig forskning. Forskning som uansett resultat vil komme verdens befolkning til nytte i fremtiden.

Til slutt vil jeg bare rette en stor takk til StockDZ, Investor, Jubel, FiloD, Snøffelen og alle andre som bidrar med linker, analyser og informasjon som må letes frem (de som legger hodet på blokken som Snøffelen skrev). Keep it up!

30 Likes

Hadde vært veldig interessant å lese den oppdaterte analysen din i stedet for alle disse utdaterte artiklene som blir lagt ut for tiden. :smile:

Tror de aller fleste her ville tatt analysen din godt i mot, men det vil alltids være noen som skal være i mot uansett hva som blir skrevet. Kan jo også være at noen kommer med gode argumenter hvorfor noe skulle vært forandret, slik at du kan korrigere og få en enda mer korret analyse? :blush:

15 Likes

Aksjonæroversikt?

2 Likes