Det er også en taktikk som kan fungerer i biotech-aksjer:Bli med på forventingsrally før resultater kommer og være ute når fasit foreligger. Litt som funcom vil nok noen si…
Man må jo bare justere strategien utfra kursen. Hvis den har gått mye før resultat foreligger bør man jo vekte ned.
Trikset er jo bare å selge når man har god gevinst. Og ikke se seg bakover. Å traffe topp er nesten umulig. å ta 150-300% er ikke umulig.
PCIB går nydelig. Jeg letter meg for noen aksjer på 30.
Kom meg da inn i PCIB i dag . 21.20
Har ikke fulgt med, traff du intradags bunn?
Clutch timing
endelig kommet meg inn jeg også. dritirriterende inngang på 22,30 (etter å ha sett litt på den siden 16-17), men følte jeg måtte gjøre noe nå. vil egentlig doble posisjonen, men håper den kommer ned litt så jeg kan snitte ned noe snarere enn å løpe etter.
Mangen som kommer til å gå av seg støvlene her
Btw, hvis noen lurer på hva pre-emisjons toppen på 45kr tilsvarer nå, etter emisjonen, så er det (45+7)/1,7 = 30kr.
en av de største triggerne som kommer er resultatet av forsterkninga av vaksiner fase 1.museforsøk har vist meget stor forsterkning.i gjennomsnitt lykkes ca. 60 prosent i fase 1.her er målet typisk å finne ut om medisinen er sikker. så vaksinen er velkjent, man injiserer et stoff i kroppen for å gjøre cellene mer lyssensitive og lyser på stedet man setter vaksinen.så hva er sannsynligheten for å lykkes her i fase 1? tror den er høyere enn 60 prosent, dette høres ikke så farlig ut og bivirkningene av lyssensitivt stoff er allerede testet ut i andre studier av pcib. hva tror man skjer med kursen hvis fase 1 lykkes? Mange måter å tjene penger på i biotechaksjer… man trenger ikke være med helt til en eventuell godkjenning.
et annet alternativ er å bare være med på forventningsrallyet før fase resultat foreligger, men være ute når fasit er kommet, som jeg nevnte tidligere.
og snart arrangeres gallegangskreftkonferansen der pcib vil være representert.
Å være helt ute alltid virker dog å være litt uvanlig risikoaverst til å være tekinvestor verdig.
Håper jeg får solgt 20% ved rundt 40 kroner, det er første delmål.
Ellers fra Investtech:
PCI Biotech Holding Asa (PCIB) endte på 23.00 kroner etter en oppgang på 9.52%. Aksjen satt med det ny årsbeste for sjuende gang i år. Den siste uken har aksjen steget hele 31.43%. Det ser også bra ut teknisk. Aksjen er trendmessig positiv på mellomlang sikt og en videre oppgang indikeres.
Hvorfor deler du på 1.7?
1 aksje ble til 1,671 aksjer - han bare rundet litt av.
Var det jeg tenkte
Med overtegning (3%) ble det 1.69
Men regnestykket for pris per aksje blir vel da
(45+0.69*7)/1.69 = 29.5 kr
Stemmer, glemte overtegningene… 1,693 var vel det eksakte tallet?