Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Enig at meldinger gjøres litt annerledes når det gjelder forskningsresultater. Bakgrunnen er vel at det praktisk sett ikke lar seg gjøre å fortløpende børsmelde enkeltstående prøve/testresultater som hver for seg kan hevdes å ha børsinteresse. Derfor samler man opp og presenterer på forskningskonferanser. Tror likevel at @Evilfreud har rett i at melding må komme, men at i tilfelle Nano var presentasjonen utenfor børsens åpningstid?

Nano har vel bare kommet med børsmelding utenom åpningstider på børsen? Som jeg har sett da.

Helt enig i din argumentasjon.

Hvis presentasjonen er under børsens åpningstid sendes det ut børsmelding omtrent akkurat når posteren presenteres.

Det er også hva PCIB skriver i meldingen;
“Key information from the poster will be released in conjunction with the poster presentation.”

NANO var utenfor børsens åpningstid ja, noe som vanligvis er tilfelle ettersom konferansene ofte havholdes i helgen/ annen tidssone.

3 Likes

Ja, poenget mitt er at siden presentasjonen ble gitt mens børsen var stengt, så kunne melding komme rett etter, men før børsåpning.

Edit: som @sparkonge skriver

2 Likes

Blir en hissig start i dag. :money_mouth_face:

Har sett hissigere… :wink:

Haha, ja for å ikke snakke om den i NANO. :sweat_smile: Litt gretten over PCIB når du ikke har den i porteføljen lengre eller?

Neida, ikke i det hele tatt. Har tjent gode penger på å trade PCIB. Er det en ting jeg angrer på er det at jeg var grådig og forventet kursen skulle ned mot emi-kurs etter emisjonen istedenfor å kjøpe på 13-14 kr… :unamused:

2 Likes

Har på følelsen at det kommer til å bli en bra aprilmåned for pcib :wink:

3 Likes

Solgte 1/3 av aksjene mine her i dag på 32. 120% avkastning .)

5 Likes

Kan se ut som en pullback etter brudd ned fra stigende trendkanal. Ser denne ned mot støtte på ca 22,5 før videre oppgang. Positiv formasjon dog.

2 Likes

Mulig jeg ser denne med optimistbriller her, men hvorfor ser du denne ned nå? Er ikke dette et brudd opp fra en fallende trend?

2 Likes

Først og fremt volumet som fortsatt er fallende. Svaret får vi imorgen :slight_smile:

1 Like

Håper at PCIB faller i morgen og at NANO går opp så jeg kan ta kjapp gevinst der og øke ytterligere i PCIB. :slight_smile: Tror PCIB kommer til å gå opp etter påske. Og enda mer opp etter presentasjonen.

Du har sikkert rett i det :slight_smile:
Jeg får håpe på at påsken er årsaken og at forventning til kliniske data 20 april trumfer TA :wink:

1 Like

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2378804

Minner om triggerlisten i PCIB for de som er interessert. :slight_smile: Som “liang” sier:

"Å være investor innen norsk biotek og ikke være med på det som skjer i PCIB nå i nær fremtid , ja da sover en i timen.

Lykke til"

1 Like

tar med lista her over mulige triggere

1 Like

Det er alt for tidlig å selge nå…

Ingen her som har fått med seg denne? :wink:

http://pcibiotech.no/chief-medical-officer-job-posting/

5 Likes

Jo så den men glemte å poste. :slight_smile:

Bra de finner noe å bruke emisjonspengene på.

1 Like

Ikke lenge før det smeller nå. Enten kraftig opp eller kraftig ned. :smile:

3 Likes