Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Jeg ser at PHO som forventet ikke er med her. Det kan bety salg av PHOs tegningsretter til en større aktør og det vil bli interessant å se hva en større aktør er villig til å kjøpe disse tegningsrettene for :smile:

Fordi:
«Having completed a thorough evaluation of its financing alternatives, and on the basis of strong investor demand and feed-back, the Company proposes to carry out a fully underwritten rights issue of NOK 70 million at a subscription price of NOK 7 per share, with pre-emptive subscription rights for existing shareholders (the “Rights Issue”). «

2 Likes

Hehe, yep det er gode tider for å sitte i den. Nesten litt sur for at jeg ikke kjøpte når vi prata om den på 5kr! Menmen

Biotech er tydeligvis latterlig hot på børsen.

1 Like

Jeg var heldig, fikk mine til 5kr, emikurs på 40% over er forsåvidt greit, porteføljen kan se bra ut, 12mnd frem i tid…,

Nice!

Sitter å håper på dupp i både AXA og PCIB, får heldigvis en god del TRer i AXA så det hjelper. Ser at nordnett kjører ny svensk bio emmisjon. Lurer litt på lodd der også.

1 Like

Solgte ikke Storebrand Vekst sine aksjer til lavere enn emisjonskurs? Jeg følger ikke så nøye med

1 Like

Riktig, de lempa ut ca. 1 mill aksjer. Nå har de ombestemt seg tydeligvis. Jeg kritiserte salget deres litt husker jeg, de kunne fått mer for de.

1 Like

Ja. De kunne fått 12 kr for dem. Isteden ble de solgt til 5. Helt sjukt at det der har skjedd. Husker noen på HO skrev at han/hun hadde sendt en mail til en lederskikkelse i Storebrand, og da stanset de umiddelbart salgene i et par dager, kursen i PCIB steg, og så begynte de å tømme seg igjen.

Nå skal de inn i emisjonen på 7 kroner.

Helt sjukt.

3 Likes

Ja da kom den fryktede emisjonen-meldingen og det ble en solid pluss-dag som resultat. Måtte det bare fortsette slik fremover :slight_smile:

Eventuelle større fisker som vil inn vil nok slå til når tegningsrettene kommer og/eller de første handelsdagene med emisjons-aksjene.

1 Like

Jeg har sagt hele tiden at en emi kurs på 7 og over ville være et enormt gjennombrudd for pcib, det står jeg ved. At de nå har satt mål om 70 mill i stedet for 40-50 tyder på at de har møtt betydelig entusiasme når de har vært rundt og presentert for de største eierne.

Jeg tror pcib kan være på vei mot noe stort!

3 Likes

Kan et slikt system integreres i forumet? Vi kan kalle det for en IPA-konto!!! :smiley:

1 Like

Det burde gå med ethereum. Du får en øl hvis tipset ditt gir over 20% avkastning, eller må betale en øl hvis noen taper 20%

2 Likes

Satan så det her går unna.

1 Like

Imponerende kursutvikling så langt etter emisjonsmelding på 7 kr og i dag er FOF størst på nettokjøp. Fondsavanse AS er største aksjonær i selskapet med 14-15 prosent.

edit
RT 14!

2 Likes

Skulle akkurat til å poste det samme!

2 Likes

Prøver å unngå å banne, men her var det absolutt på sin plass!!!:grinning:

1 Like

Hva skjer???

Reprising under emisjon, sterke saker. Jeg så tidlig at denne var svært lavt priset og investerte deretter. Dessverre våget jeg ikke å satse max før emisjons mld kom. De t-rettene til 7 kr frister og med faktor 0.6711 blir det jo noen aksjer.

1 Like

Takket være deg Alex kjøpte jeg en lytte/lottopost i PCIB!
Jeg kjøpte på 5kr og nå nærmer den seg 4x!
Takk for at du deler, håper jeg kan få gi noe tilbake en gang!

1 Like

Glad jeg kjøpte litt ekstra på 12,4 nå forrige uke. :slight_smile:

1 Like

Tenkte å gå inn før helgen men manglet cash. Ser jeg skulle frigjort litt midler fra mindre spennende aksje jeg sitter i, for fy for en kursutvikling i denne i dag! Fortsatt spennende aksje, så jeg kommer til å følge nøyere med etter kjøpsmuligheter her!

1 Like