Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Du er ikke alene der! Solgte også Nano på 27,- kun dager/uker før toget stakk. Korriger meg hvis jeg tar feil, men det var vel i vente på Fase 3?

1 Like

Hadde første innkjøpet mitt i NANO på 27, og solgte solefornøyd på 33. Tradinga mi deretter på høsten 2016 i NANO alene hadde kurtasje på 9000 kroner, mye joggesko og lite oppgang i grunn.
Så prøver heller å sitte i ro med PCIB.

NANO har ikke børsmeldt deres oppstart av fase 2/3 enda. Men er nå ferdig med fase 1/2.
PCIB gjør et utvidet studie for fimaChem fase 1/2, men hva de ønsket til å starte deres fase 2(som de håper er avsluttende, lik NANO’s PARADIGME). Det utvidede studiet ble orientert for oss ikke skulle påvirke når oppstart av ny fase, men er altså for å verifisere dobbel behandling.

PCIB er hakk i hæl på NANO i utviklingsløypa. Siden gallegangskreft er en betydelig mer sjelden sykdom enn follicular lymphoma, og det ikke eksisterer noen godkjente behandlinger mot denne sykdommen, er det grunn til å tro fimaChem kan nå markedet før Betalutin.

Jeg sitter i begge med betydelige summer, og akter å gjøre det så lenge jeg har rom til å ha store deler av min økonomi på børs.

6 Likes

Sitter bare med en liten traderpott i PCIB, alt jeg har igjen nå er gevinst. Har kjøpt/solgt tre ganger, så hadde hatt ca samme antall aksjer, men null cash hvis jeg bare satt på aksjen. Av og til, så lønner det seg å ikke være redd for å bli stående igjen på plattformen. :slight_smile:

5 Likes

:+1:
Er ikke legg det der! Men for meg er det veldig komfortabelt å sitte, men selvsagt stor risiko, hadde Funcom 2.0 gått i dass hadde det svidd noe helt forj…

2 Likes

Melding!

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=441218

4 Likes

A common understanding has been reached on several important factors for a
pivotal study with fimaporfin in inoperable cholangiocarcinoma, including the
sufficiency of a single randomised two-arm study and importantly, the potential
for accelerated/conditional approval based on interim results.

PW: “We are therefore pleased that the regulators are open to a potential approval based on interim results”

Fantastisk!

6 Likes

Beit meg også fast i den biten du. Tenker den backslashen der er relevant(/), enten eller, men det AA / CMA er jo fantastisk =)

1 Like

Denne biten er også viktig forresten. Det var det vi ventet å håpte på. Ting hadde blitt trist her om det ikke var ordlyd som skulle tilsi dette, samt derisken i dette alene er stor.


Bilde er fra s14 her

2 Likes

Absolutt. Rett og slett en fantastisk melding og en enorm derisk!

Jeg har bare fulgt litt med her, hva er en fornuftig prising nå? Høres ut som veien til markedet er svært kort.

2 Likes

Personlig så ser jeg ikke hvorfor PCIB skal være priset noe særlig lavere enn NANO etter denne meldingen, så 6-7 ganger dagens kurs? :smiley:

For å nevne noe:

  • De har god sjanse til å komme på markedet før nano
  • Ingen konkurranse innenfor gallegangskreft
  • 3000 pasienter årlig for FimaChem (USA/EU), 100-400K USD per behandling
  • Potentielt stor oppside i Asia
  • Stort potensiale i FimaVacc
3 Likes

6 ganger gårsdagens kurs er 166,80, er vel dobbelt av Nano nå ca?
Gratulerer hvis det slår til da! :slight_smile:

1 Like

Bare skyter inn at jeg har tallet 500 i tankene for pcib :stuck_out_tongue: (en del suksess som må klaffe det skal sies)

6 Likes

Application process

Applicants for a conditional marketing authorisation are advised to engage in early dialogue with EMA through scientific advice or protocol assistance and discuss their development plan well in advance of the submission of a marketing-authorisation application. Other stakeholders (e.g. health-technology-assessment bodies) can be included.

Six to seven months before submission, when applicants notify the Agency of their intention to submit an application for a marketing authorisation they should indicate also their intention to request a conditional authorisation. Applicants are encouraged to discuss their plans in a pre-submission meeting.

For products deemed suitable for a conditional marketing authorisation, applicants are also encouraged to consider requesting accelerated assessment.

The applicant should present the formal request for a conditional marketing authorisation at the time of the application for marketing authorisation. The CHMP will assess the request as part of the assessment of the marketing-authorisation application.

If a conditional marketing authorisation is granted, the specific obligations and deadlines for their completion will be specified in the marketing authorisation. EMA will also make these conditions publicly available as part of the European public assessment report.

http://www.ema.europa.eu/ema/index.jsp?curl=pages/regulation/general/general_content_000925.jsp

Så ved CMA er det oppfordret til AA også. Det er ikke noen enten/eller men en ‘og’ som skulle stått der.
Og tidsmessig er det kanskje en stund til det eventuelt innvilges da, at det ikke skjer før interrim-data av pp2? Er det 6 måneders data dette gjelder?

Ordlyden i meldinga deres:

including the sufficiency of a single randomised two-arm study

Forstår jeg det rett at det er CMA som gjør at PP2 ikke er innvilget enda? At ved en CMA blir det 3 fasers-studie? Og uten CMA så hadde det vært innvilget ved stående søknader og resultater?

@Christian vet ikke, ingen ting er innvilget tross alt. Men skulle tro PCIB per i dag er bedre enn NANO desember 2016. Hva markedet har lyst å prissette det til nå er vanskelig å si. Hegnar har vel en overskrift til oss om fremdeles ingen inntjening, og fase 2 enda ikke startet. :joy: Så skal vi si at markedet priset oss til rundt 18kr aksjen i dag? :wink:

Har aldri sett Snøffelen være så euforisk som dette! :wink:

8 Likes

Dette er meget positivt, men greit å huske på at det ligger ikke så mye nytt i et utsagn om at potensialet for AA er til stede. Det er egentlig en selvfølge.

1 Like

Det er ca dobbelt så mange aksjer i NANO som i PCIB så da blir MCAP ca lik :slight_smile:

1 Like

Hvis jeg ikke tar feil er AA (accellerated approval) det FDA gir for det amerikanske markedet, og CMA godkjenning for det europeiske markedet?

1 Like

Du har så rett! =)
Jeg bommet på hva Hegnar sier om saken også. ^^

2 Likes

Ingen tvil om at dette var gode nyheter!

Blir spennende å se hvordan det endelige studiedesignet blir. Dette var en god start med det er fortsatt en del elementer å få avklart.

  • Hva blir endepunktet for studien?
  • Antall pasienter som kreves
  • Hva skal gis i de to armene?
  • Hvordan stiller asiatiske regulatoriske myndigheter seg til pivotal fase 2?
6 Likes