Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Jepp, nå kan forskningsteamet i PCIB bare ta seg en velfortjent ferie… Dette årnær shæ av seg sjøl!:joy:

Er imponert over engasjementet blant de troende :star_struck:
Følger PCIB fra sidelinjen med mine 1000 :wink:

Fredagens Nano nyheter er vel ikke gode nyheter for pcib heller. Blir særdeles overrasket hvis det kommer positive rekrutterings nyheter med det første. Her er det bare å ta tiden til hjelp. Murstein for murstein. Det må jo snart komme Vacc nyheter også, men de starter vel ikke fler kliniske studier i disse tider. Med mindre det er ett Japansk firma som kliner til…

1 Like

Meldingen kom etter stengetid såvidt jeg forstår?
Rekrutterer de også i Sør-Korea og Taiwan (eller andre mindre berørte områder)?

Edit: Takk for kjapt svar @yrune. Vi får satse på det går bra i Asia da, men blir ikke overrasket av om PCIB faller mere enn Nanov imorgen. :sweat_smile:

Meldingen kom etter stengetid ja.

USA og Europa er nok viktigere for Nano, så PCIB kan kanskje ha en liten fordel med SK og TW, men de kan ikke dra lasset alene. USA har jo vist seg vanskelig for PCIB så det er kanskje ikke så farlig at helsevesenet der er i krise modus. Det samme med UK forsåvidt.

1 Like

To date, the sharp rise in cases has not resulted in a surge of hospitalisations; the number of patients in intensive care units is about half that of the figure from a year earlier.

Spain’s prime minister, Pedro Sánchez, said last month he was confident that the country’s high vaccination rate – hovering at about 80% of the population – would translate into a milder wave as the country grapples with the Omicron variant. “We are obviously going to see high numbers of infections, but not hospitalisations and ICU admissions compared to previous waves,” he told reporters.

In New York the number of hospital admissions is similar to the peak in April 2020 – 11,000 – but fives times more people are being found to have the virus. Stays in hospital, at least for the vaccinated, are shorter.

Og til orientering har ikke PCI Biotech sites i UK.

«Og her kommer lyspunktet. Antall intensivpasienter i Storbritannia har vært stabilt i hele høst. Til tross for eksplosjonen i antall smittede.»

Skuffende at så få omsatt aksjer skulle få kursen ned ca 2 kr på en ukes tid…selv etter allerede gedigent kursfall den senere tid…selv etter allerede flere meldinger om rekruttering og dertil store kursfall senere tid fra PCIB måtte selvsagt PCIB falle mest på en melding fra NANO? :joy:

8 Likes

Elendig IR over tid har skapt vedrørende liten interesse for aksjen.
Så får vi se om de har en plan for å snu det, og ikke minst kan hoste opp nyheter som skaper ny interesse i markedet.

5 Likes

Det kan lett komme nyheter om avtale (r) for alt vi vet? Og med så lavt volum kan det se ut til at det kanskje er en aktør som leker seg? Lite konkret faktabasert det som skjer nu? Forskjellen på gjennomsnittlig omsatt kurs på flere dager er mange % mot sluttkurs. Med så lavt volum synes jeg det stinker? Mulig det bare er subjektivt denne synsing etter å ha sett allerede kursfall på 70kr på noen måneder. Snitt VWAPer nu ca 12,5kr og siste kurs er 12,16kr…også noen prosent i differanse igjen…

Sluttkurs 12,12 og snitt 12,44. Der ble «bare» noen % diff i dag også :joy:

2 Likes

Lett å leke seg når omsetningen er borte

4 Likes

@Jubel

Jeg ser liten grunn til å bruke en eneste kalori på å undres over hva som skjer med omsetningen av PCIB-aksjen fra dag til dag.

Dagsvolumet svinger mellom mikro- og mininivå. Så hvorfor roboter blir slått på opptil flere ganger om dagen, er like ubegripelig for meg. Disse robotene må åpenbart være billigere i kosten enn undulater.

Det som derimot er verdt å undres over, er hvordan markedsverdien til selskapet, i løpet av de siste par årene, er fullstendig grusa. Derfor bør vi heller undres - og gremmes - over:

  • Ifjor ble markedsverdien halvert, etter at den i 2020 hadde falt med nesten to tredeler. Til overmål har kursen, ei drøy uke inn i det nye året, allerede falt 13 %. Kurven er stygg.

  • Pandemien forklarer sjølsagt noe; og da først og fremst gjennom konsekvensene for rekrutteringen til RELEASE-studien (inkl. "retention-problematikken). Men den forklarer på ingen måte alt.

  • Snart er det tre år siden selskapet kunne presentere svært sterke top-line data fra fase 1 i fimaVACC- studien. Hva har selskapet siden da prestert på dette området?

  • Siden 2020 har selskapet hatt full eiendomsrett til de prekliniske resultatene fra det lange samarbeidet med AstraZeneca. Imponerende resultater her også. Men hva har vi sett etter dette?

  • Og hvorfor henta ikke selskapet friske penger i mai / juni I 2020, dvs. flere måneder etter at selskapet sendte børsmelding om mulige konsekevenser av pandemien. For sjøl med stor rabatt og laaangt under da gjeldende eksternt satt kursmål, hadde styret da BÅDE kunnet sikre finansiering til et forlenga RELEASE-løp OG samtidig progresjon innenfor fimaVACC. Erfarne klinikere hadde sjølsagt innsikt i at en pandemi kunne representere problemer for en klinisk studie som krever hospitalisering.

  • Osv, osv …

I tillit til at nye kluter snart får slippe til, beholder jeg inntil videre aksjene mine. De største aksjonærene kan da heller ikke ha uendelig tålmodighet.

27 Likes

PCIB har vært en av mine all-time verste investeringer ila de siste 10 årene. Allikevel klarer jeg ikke la være å følge med, til tross for at jeg solgte meg ut med stort tap etter AZ-avtalen glapp. Det var på 23-24 tallet.

Jeg avventer positive nyheter i RELEASE studiet -og- en emisjon jeg er nokså sikker på at må på plass (husker med skrekk rabatten ved forrige). Da skal jeg reintre som aksjonær & sitte studiet ut. Det er ingen tvil om at prisen på selskapet er lav - men er redd for en stor rabatt på emisjonen, samt en ledelse jeg ikke har særlig tiltro til. Medisinsk derimot - har jeg det.

Har kjøkkenet byens beste sjøkreps, får det heller være at servitørene roter litt :wink:

Lykke til alle sammen :crossed_fingers:

6 Likes

De har ikke meldt om noen emisjon,
Og det er heller ikke sikkert at den kommer​:norway::+1:

3 Likes

Hjelper ikke at kokkene lager byens beste sjøkreps når hovmesteren er sky, og ikke viser seg i restauranten. Servitørene snubler i bjørneskinnet på vei ut til kundene med maten, så kreps blir til fugl.

Restauranten hadde heller ikke innkastere, så der kom ingen nye sultne kunder inn dørene til slutt.

Nei, dette er i ferd med å utvikle seg til grevinnen og hovmesteren, hvor gjestene er i graven før maten serveres.

Jeg synes i det minste kundene som sitter igjen snart fortjener et rekesmørbrød.
bilde

13 Likes

Det kommer, og en flaske champagne på huset :+1:

2 Likes

Herlig melding på morgenkvisten. Vacc der altså

6 Likes

Den er fader meg god også!

6 Likes

Anders Høgset, CSO of PCI Biotech, comments:“Infectious diseases are not within PCI Biotech’s core focus areas, but these positive results support our general understanding of fima Vacc ’s mode of actionand further demonstrate the broad potential of the technology.”

🤌🏻🤌🏻

14 Likes

Bør gå 10 prosent på denne :muscle:

3 Likes

Anders Høgset, CSO of PCI Biotech, comments:“Infectious diseases are not within PCI Biotech’s core focus areas, but these positive results support our general understanding of fima Vacc ’s mode of action and further demonstrate the broad potential of the technology.”

15 Likes

PCI further facilitated antigen presentation by causing up-regulation of MHC and co-stimulatory proteins on the surface of APCs as well as their production of TNF-α and IL-1β in vivo. Furthermore, PCI-based vaccination also caused local inflammation at the site of vaccination, showing strong infiltration of immune cells, which could contribute to the stimulation of antigen-specific immune responses. This study is the first to demonstrate that a live microbial vaccine can be combined with a photochemical compound and light for cross presentation of antigens to CD8 T cells. Moreover, the results revealed that PCI treatment strongly improved the immunogenicity of M. bovis BCG.

Oslo (Norway), 11 January 2022 – PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused biopharmaceutical company, todayannounced that results from preclinical studies on tuberculosisperformed in collaboration with The University of Zurich and ETH Zurich are

Oslo (Norway), 11 January 2022 – PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused biopharmaceutical company, todayannounced that results from preclinical studies on tuberculosisperformed in collaboration with The University of Zurich and ETH Zurich are accepted for publication in Frontiers in Immunology, a high impact immunology journal. The article title is "Photochemically-mediated inflammation and cross-presentation of Mycobacterium bovis BCG proteins stimulates strong CD4 and CD8 T-cell responses in mice” and the abstract of the publication is available through this link:www.frontiersin.org/articles/10.3389/fimmu.2022.815609/abstract.

Anders Høgset, CSO of PCI Biotech, comments: “Infectious diseases are not within PCI Biotech’s core focus areas, but these positive results support our general understanding of fima Vacc ’s mode of action and further demonstrate the broad potential of the technology.”

Dette var SOLID :muscle::partying_face:

Det nye teknologiben vil kanskje bli kalt fimaBacc!

https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=WO2019092215&_cid=P20-K4D5L6-32545-1

Denne teknologien vil kanskje bidra til forskning og utvikieng ved en Av DE STØRSTE utfordringer for menneskeheten (WHO)? Antibiotika resistente bakterier!

Nevnt på PCI tråder tidligere. Men blir bare mer interessant med disse resultater meldt i dag i Journal Frontier

Aftenposten

17-åring reddet av ny behandling. Kan erstatte antibiotika.

Antibiotikaresistente bakterier er på fremmarsj. Nå kan et virus være løsningen på helseproblemet som skremmer mange.

Resistens behandlet med virus. Blir interessant å høre om muligheter og konkurransesituasjonen etterhvert.

Ser ut som Nordnet har lettet seg siste tid, eller som tidligere beskrevet på PCI tråd, lånt ut til short? Det var en skribent som viste til da at PCI var en av de med størst inntekter et kvartal / måneder til utlån. Er det slik igjen eller bare ordinært salg som er gjort?

Anyway, nu er det kun gledelig å se teknologiplattformen bli større med flere gode resultater å vise til. Ikke minst et ENORMT behov for løsning, fimaBACC kan være en teknologi. Det brukes enorme ressurser på et av de største utfordringer for menneskets helse og framtid.

WHO

Antibiotic resistance is rising to dangerously high levels in all parts of the world. New resistance mechanisms are emerging and spreading globally, threatening our ability to treat common infectious diseases. A growing list of infections – such as pneumonia, tuberculosis, blood poisoning, gonorrhoea, and foodborne diseases – are becoming harder, and sometimes impossible, to treat as antibiotics become less effective.

Where antibiotics can be bought for human or animal use without a prescription, the emergence and spread of resistance is made worse. Similarly, in countries without standard treatment guidelines, antibiotics are often over-prescribed by health workers and veterinarians and over-used by the public.

Without urgent action, we are heading for a post-antibiotic era, in which common infections and minor injuries can once again kill.

10 Likes