Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Takk for ett solid innlegg, lenge siden jeg har vært optimistisk

7 Likes

Takk for flott innlegg @TyrionIV :+1: Lyttet gjennom podcast. Det virker som det virkelig spisser seg til innen FimaNac også, og at de har snevret inn mye som følge av collaborations :muscle:

13 Likes

Var mye snakk om potensiale og mulig oppside når den krøp under 20 kr. Nå lukter vi på 3 kr.
Tar av meg hatten for de som fortsatt er positive her🤠

1 Like

Sitter å lytter til podcast og det positive er bl.a. at dem har penger nok til slutten av neste år takket være avslutta studie og redusert bemanning før det må en emi på plass. Mulig tidligere emi men da opp i mot nytt prosjekt . Partnerjakt er fremdeles tema og det dem forteller om dagens aktiviteter virker spennende ( har ikke kompetanse til å vurdere så må stole på det dem sier). Aksjen er ikke direkte kostbar på dagens nivå så mulig varp å hamstre nå?

3 Likes

Takk Handyman :grinning::grinning::grinning::grinning::grinning:

1 Like

Bare hyggelig😅

Litt merkelig at ikke flere kommenterer podcasten. Dem som har kunnskap til å vurdere den nye kursen og dem 2 siste plattformene det jobbes med nå.

1 Like

Tycker fimaVacc upplägget värkar väldigt lovande.
De väldigt goda resultaten i preclinic och fas1 i friska frivilliga verkar ha inspirerat några av de främsta key opinion leaders inom head & neck.

Att de också valt att delta som investigatorer bådar gott för rekryteringen.
Det är en sak att konsultera KOL men viktigt att få med dem i själva studien.

Den stora bromsklossen utöver cmc och godkända etikprövningar och val av sites etc är finansieringen.

Låt oss hoppas att den kan komma via någon av de pågående samarbetena inom fimaNac.
Olix ligger väl närmast… :pray:

Grovt räknat kanske det behövs runt 50 miljoner för de första 20 inkl köp av CPI.

Blir som det upprepats tidigare jobbigt att hämta pengar i dagens marknad till totalt grusad kurs…

14 Likes

Når skulle Olix I klinikk med Hair loss programmet

1 Like

De har guidet innsendelse av CTA i Q3/Q4 i år. Om Pcib blir med eller ikke må avklares før innsendelse vil jeg tro.

4 Likes

Hmmm,viss Pcib blir med må vel det vere klart rimelig snart skulle en tru

3 Likes

Etter sånn jeg forstå av podcast er OliX med i utviklingen av den hudkremen (topical formulering) som man putter nukleinsyrer og fimaporfin i, til bruk innen dermatagi sammen med en enklere belysnings-advise.

8 Likes

…men det betyr vel ikke stort , det gir jo bare noen få millioner kunder----------

3 Likes

I følge PCIB har fimaVacc vekket såpass interesse at noen av de fremste «key opinion leaders» innenfor «head & neck» og immunterapi i verden, er med.

Prof. Kevin Harrington, Institute of Cancer Research, UK

Prof. Ezra Cohen, University of California, San Diego, US

Professor Kevin Harrington er eksempelvis Lead investigator. Han jobber med alle de store:

https://find.cancerresearchuk.org/?q=Professor%20Kevin%20Harrington&size=n_40_n

22 Likes

Begynner å bli kotyme at vi leser hvor fantastiske resultat PCIB leverer men INGEN vil benytte seg av resultatene og i hvertfall ikke betale for det ? Hva er feil ? Er det luftslott? Jeg og sikkert noen flere har problem med å forstå hva som ikke funker her. Trodde vi satt på gull men vi er priset til gråstein???

Forhåpentligvis sitter vi på noe i nærheten av gull som er litt forut for sin tid. På samme måte som å ha en flott nettside uten at noen har tilgang til internett.

BP slår meg som først og fremst opptatt av hva som kan gi penger, ikke nyvinninger som atpåtil krever dupeditter for å brukes. Det at de nå skal kombinere pci med cpi gir meg troen på at interessen kan bli større, for om det fungerer bra kan BP også tjene gode penger på teknologien. De kan få solgt enda mer CPI der hvor behandling i utgangspunktet er stanset. De skal gjøre kalde tumorer varme.

Synd at makro er helt elendig for tiden, ettersom det etterhvert trengs penger for å sette igang. Tror ikke vi kan regne med at det dukker opp penger fra noe annet sted enn en emisjon, så det får bli en gledelig overraskelse i så fall.

En av grunnene er kanskje paradigmeskiftet etter immunterapi, CPI osv har endret verdensbildet innen kreftmedisin? Jfr Release: kanskje greit ikke alle programmene nærmet seg målstreken?

4 Likes

Hadde vært enormt om PCIB klarte å få til noe med Olix, men markedet virker ikke å være like overbevist som deg. Du har truffet enormt bra på tidligere gravearbeid og antagelser, så det er bare å holde ut, aksjonærene og teknologien fortjener snart full klaff.
Om pcib klarer å skvise seg med Olix, hvilke summer kan det være snakk om i avtaler? Totalsummen blir vel voldsom, men det blir vel kanskje en liten up-front som kan dekke noen av de kommende utgiftene.

2 Likes

OliX har til nå fått Upfront på 450 og 810 Millioner $, og en avtale der beløpet ikke er kjent, men antydet større, men de har meg bekjent ingen andre inntekter enn det og gjerne noen Milestones.

Om vi skal ha Upfront fra OliX blir vel den bare symbolsk vil jeg tro, i beste fall ett kvartal eller to med drift? :thinking:

Det spennende vil vel eventuelt være om OliX/PCIB får en avale med en tredjepart, hvor stort marked den tredjeparten ser for seg (geografisk/kundegrunnlag og potensiell markedsandel), og hvor stor andel av en eventuell Upfront leveringsdelen er verdt.

Det vi vet er att de har aktivt letet etter leveringsmetoder over lengre tid, att de aldri har tatt ett produkt til klinikk uten en avtale, og att OLX104C og OLX301A skal til klinikk i år.
Nå har de riktignok bare ett produkt i klinikk allerede, så empirien er vel så som så. :sweat_smile:

9 Likes

Thanks @Stupet there are many reasons why I feel optimistic about a deal with Olix:

What We now know is:

  • dermatology has now been clarified to be the top priority for fimanac

  • pci moving fast now into developing a ready to use non invasive topical formulation for fimaporfin (lotion/cream) with an easy to use illumination device — why now and who asked for it? This is a great sign that pci biotech want to mature a collaboration into the next step (just look at the opportunity space here, hair loss, scars healing, eczema …) and also compare this solution to the invasive hair transplant performed everywhere.

  • the only collaboration in dermatology is with Olix

  • very good results achieved in the collaboration. One may argue that this is can not form basis for a deal just like what happened with Astra Zeneca. But if you compare AZ with Olix, one then need to choose between big and slow or small and fast.

  • I asked the etherna question in QA, although the collaboration is going well they still prioritize Olix (dermatology) over it … so it is pretty obvious that this collaboration is moving to the next step in the short/medium term. And once fimanac goes clinical it will be a whole different ball game for pci biotech.

Then you also need to read this transcript from Q presentation:




Link to transcript… I recommend you to read:

39 Likes