Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Japan:
http://www.okayama-u.ac.jp/user/ohtsuki/index-e.html

6 Likes

Celine Hechard - Director of Business Development at Immunicum AB:

“Synergy – the bonus that is achieved when things work together harmoniously.” – Mark Twain

Thank you PCI for the fruitful collaboration, looking forward to our next success !

27 Likes

Ser vi på kursutvikllingen så er det ganske tydelig at “håpløsheten” overtok etter podcasten hvor man ble gjort kjent med utfordringene som selve designet av studiet innebærer, og ikke forsinkelene i seg selv. Jeg er neppe den eneste somhar tenkt at uansett hva som skjer i mellomtiden så ender vi opp med en grei nok kurs til slutt til at de fleste går med overskudd. Nå fikk vi istedet presentert et problemkompleks som gjør utfallet langt mer usikkert. Hadde jeg kjent til denne svakheten ved studiet da kursen lå på over 80 så ville det vært uaktuelt å kjøpe tilbake 2/3 av aksjene jeg solgte. Men så ville vel heller kursen aldri ha gått så høyt om dette allerede hadde vært kjent. Fikk for øvrig en dårlig følelse etter podcasten, men syntes kursen allerede befant seg så lavt at det var liten vits i å selge.
Caset har nok endret seg fra at vi måtte ha uflaks for at det skulle slå feil til at vi trenger flaks for at det skal gå bra. Heldigvis tror jeg ikke vi trenger “kjempeflaks” . Det er nok av triggere som plutselig kan falle på plass til at trenden kan snu.

5 Likes

Jaja, 6-10% er heldigvis ikke så mye penger lenger.

Og husk det er bare penger…

Kreft er værre!

7 Likes

Velkommen til tallet 11.:+1:

Smilte litt for meg selv for en tid tilbake da en skrev han skulle kjøpe på 10. Smilet er tørket bort. “Nok av triggere” osv tja? Ingen innsidere verken i styret-ansatte eller noen som samarbeider med selskapet har kjøpt en eneste aksje på lange tider som jeg har fått med meg. Mulig jeg tar feil. Finnes det en bunn før null? Asia-partner nå ( nær avtale i flere år slik jeg har oppfatta) ville vakt like stor oppsikt som om jesus kom ned for å rydde i rekkene. Har egentlig “freda” min post men lurer på om det egentlig var så lurt?

1 Like

Børsen er på plussiden, men de fleste kreftaksjene faller betydelig. Kan være tilfeldig, eller kanskje finnes det en felles årsak. For selskaper som er inne i studier så er nok bekymring for Omicron en mulig årsak. Tror den bekymringen er overdrevet. Jeg tror denne varianten er svært mild, og når markedet tar dette inn over seg vil det nok gå bedre. Men når svært mange blir smittet samtidig så kan vi selvfølgelig gå inn i en periode hvor sykehusene blir belastet med uvaksinerte og svake/eldre pasienter som får problemer tross et virus som ikke normalt volder større problemer enn en vanlig influensa.

5 Likes

Jeg stilte spørsmål om vi så 10 kr innen jul. Ble vel omtalt som en talentløs klovn. Tror det er flere som bør tørke av seg fliret i dag.
Jeg ønsker selvfølgelig også at kursen mangedobles og at vi får en behandling som hjelper syke.
Men nå bør vel de fleste innse at dette er i ferd med og kun være en våt drøm.

2 Likes

lenge til jul:)

3 Likes

Du må jo ha sett mange triggere da du kjøpte på topp, og disse er vel ikke blitt borte alle sammen? En av dem ble riktignok brutalt borte (AZ). Men den udetonerte bomben som ligger i studiedesignen vært tydeliggjort og poengtert overfor aksjonærene allerede fra starten. At de ikke kjøper aksjer forteller nok ikke så mye, men ville vært positivt om det skjedde (tenk på Gjelsten i Ultimovacs). Men ledelsen får som regel bra med opsjoner i slike selskaper, og de er vel som regel heller ikke opptatt av børs.

3 Likes

Mange som har tapt mye penger i denne. Er det noen som kjøper?

Jeg stilte spørsmål når kursen var på 60-70 om halleluja stemningen her inne. Aldri sett så mange klovnefjes og dritt svar før i retur. Håper folk har lært.

nei, vi selger.

Litt samme med Ultimovacs. Hauss er nok endel av bioteksfæren. noen går inn, de fleste utafor.

Ble hetset når jeg spurte om vi kom til å nå 10 kroningen før jul, men nå er vi der allerede. Våger meg derfor igjen. Ser vi fem-kroningen før påske?:hatching_chick:

1 Like

Ikke bare ledelsen og styret jeg mener er viktig men også dem som samarbeider med selskapet. Når ingen “nære” kjøper så er ikke det spes positivt . Jeg har vært med i fra 3 til topp -ned og opp og så ned igjen og har kunnet tatt solid gev min 2 ganger uten at det ble gjort så har kun meg selv å klandre. Min megler anbefalte halvering begge ganger vi var på topp men jeg hørte ikke på det øret.
Har innbilt meg at det PCIB har gjort er helt fantastisk men som en kompis sa ( han narra jeg også inn med en solid post) Hvorfor vil ingen betale for herligheten som allerede ligger i patenter og resultat? Må begynne å lure på om vi har feilvurdert verdien totalt? Ari hadde rett: Trist som faen!

@stAMy også jeg fikk masse negative reaksjoner og flere poster ble fjernet her på småpraten.
Jeg håper at PCIB blir en phoenix. Men er redd for at det kommer til å koste.


Screenshot 2021-12-06 at 10.36.19

Så hvor er vi? Alt PCIB har oppnådd har ingen verdi? Er det dit vi skal?

Jeg forstår ikke behovet for at hovere. Kom videre. Hvis folk var så gode til at forudse en fremtidig kurs på 10 osv, så håber jeg, at I har tjent store penge på det, for hvis ikke, så er I jo lige så dumme som resten af os. I sidste ende er det jo deprimerende, at selskabet ikke levere noget som helst. Uanset om der lander en kommerciel aftale, så bør PW’s tid være ovre, lige så vel som man bør ændre i styrelsen, for at få noget konsekvens ind.

13 Likes

Her går det virkelig åt skogen. Får bare la det stå til og håpe på et mirakel.