Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Mon tro om ikke Robin snart nærmer seg en eller anna pengesekk, og skaffer PCIB den forløsende meldingen.
Han har vell ikke blitt ansatt for å bare gå rundt disse. I så fall forblir lønnen dårlig. Han har vært ansatt i 19 mnd nå, og så må der trekkes fra unntakstilstander med covid.
Jeg regner med ikke dette var alt business development var såpass opptatt med, at flere ble ansatt jfr sist Q.
En preklinisk avtale tar nok tid, men ikke all tid.

Markedet mener PCIB er 1/50 mcap av Nykode/Vaccibody, så det er tydelig hva markedet ønsker.

21 Likes

Tror du dette også kan være det samme i fimaVacc @abacus ? Feks at PCIB + ETheRNA + Stor Pharma tar dette videre fra fase 1?

10 Likes

Ingenting kan utelukkes, men stadig mer tror jeg ikke på noe som helst før det er meldt til børsen.

Men når du først nevner eTheRNA, så har dette samarbeidet nå pågått i mer enn fem år. Så det vil vel ikke være urimelig å vente en snarlig avklaring.

12 Likes

Jeg er ganske sikker på at der kommer en utvikling i løpet av H1.

https://www.etherna.be/immunotherapies-rd-pipeline/

8 Likes

Her inngår Pcib et samarbeid i Asia ,
Som kan vokse til noe stort.
Og så går kursen Ned​:joy::joy::joy:

3 Likes

En samarbeidsavtale har ingen verdi så lenge det ikke er penger i samarbeidet. Ingen surprise det her.

Ingen håndfast verdi…
Men meget positivt , :grinning:

9 Likes

Selvsagt skulle der komme en vanlig “negativ” bemærkning fra dig gerian - ikke særlig overraskende, men dog helt fair at skrive således - selvom du blot gentager dig selv igen og igen.

Men din gentagelse her, er noget unuanceret og ej heller korrekt.

Enhver samarbejdsaftale har en grund (hvorfor eller lave en), og HAR en værdi, størrelsen af denne værdi kendes ikke og kan vel først langt hen i forløbet have en eller anden form mere præcis prissætning - og det kan være lige fra minus (cost gennem forløbet) til en eller anden positiv værdi.

Tit vises denne evt. mulige værdi sig ikke i aktiekursen, men at påstå at en aftale ikke har nogen værdi, er ikke korrekt for det har den for selskabet…!

Og hvorfor viser samarbejdsaftaler sig så sjælden i aktiekursen, tja det er og kan der være flere grunde til

Aftalen er et fælles projekt (hver dækker sin del)
Aftalen løber tit over meget lang tid op til flere år uden ret meget nyt, hvorved det kan være svært at vide præcis hvad en ev.t værdi er.
Aftalen bliver brugt af en del investorer, som sell on news
Aftalen kan være svær af gennemskue for lægfolk

Og der er nok en del flere grunde der kan nævnes.

Er selvfølgelig klar over, at det er ikke en sådan form for nuancering du ønsker at deltage i og med, når du kommer med indlæg - MEN en del af dit indlæg er jeg enig i - Ingen surprise det her.

17 Likes

Hvis noe skal tolkes positivt så KAN det være at det nu har vært en solid wash out OG at omicron KAN være det som kan normalisere hverdagen til verdens befolkning. Artikkelen under har en positiv vinkling i så måte.

Nu kan det være at inkludering til blant annet kreftstudier kan ta seg betydelig opp OM omicron overtar og fortsatt ikke fører til så mange innleggelser som tidligere varianter. Krysser fingrene for forskning og utvikling og hverdagen world wide snart kan normaliseres :muscle::pray:

7 Likes

Begynner også å nærme seg ett år siden AZ dataene ble publisert (på RNA konferansen 10-11 Feb.), siden det gjerne tar 12+ måneder å forhandle en avtale begynner det å bli litt spennende om det kommer noe relatert til det snart.

Tenkte plutselig litt på hva som ble sagt om Vacc under forrige Q også, ved Q2 ble det nevnt både eget studie og med partner, men nå sist hoppet de elegant bukk over noe snakk om partner-studie.
Følte nesten litt de ikke ville snakke om det og avledet oppmerksomheten med mye detaljer og snakk om eget studie?
Eller er det noe jeg gikk glipp av eller innbiller meg?

11 Likes

Også bekreftet av PW på Q dager etter RNA-konferanse at BP viste interesse. Uten det behøver å ende i noe som helst selvsagt.

13 Likes

DN INVESTOR

1 Like

Vurderte å øke med min 10k når jeg leste om potensiell nyttårsrakett men ble usikker og avventa. Det var lurt ( så langt). Ikke bare “DOFFEN SOM DAUA” men PCIB er også snart i respirator.

2 Likes

En trenger ikke ha vært mange dagene i aksjemarkedet for å skjønne at, denne kursen har ingenting med det fundamentale i Pcib å gjøre.
De har 3 fantastiske plattformer,
Noe som vil komme tydelig frem,etter hvert :+1:

6 Likes

Er @Jubel og @Oxion i familie?

2 Likes

Det er ikke alltid at det beste produktet/systemet, objektivt sett, er det som blir foretrukket av aktørene i markedet. Det er mange andre faktorer som spiller inn.
Jfr eksempelet med videkassetter. (Video 2000, Betamax, VHS.) VHS var det dårligste, men var det som ble foretrukket av aktørene.

1 Like

:grinning: det vet jeg faktisk ikke.
Men omgivelsene får ikke meg til å hoppe av Pcib.
Tvert imot👍
PS… Uten Pcib så har du ingen videospiller😂

3 Likes

Jaggu oppdatert på linkedin også med avtalen.

33 Likes

Første børsuke snart over uten spes rakett-tendenser for vår favoritt. Bare å ønske alle god helg og drømme om bedre takter etter hvert.

5 Likes

Når vi verken har hørt fra «Geiran»:new_moon_with_face: eller «ebitor»:face_vomiting: på flere dager må vel det være tidenes bekreftelse på at det fundamentale i teknologien etterhvert vil komme til sin rett.
Ser fram til rekrutteringstall på Q4 og framover etter at pandemien nå ser ut til å gi oss mindre innleggelser og lettere rekruttering til et samfunnsnyttig testløp som vil bidra til å utsette en til nå sikker dødsdom.

3 Likes