Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

så rådet er å sitte i ro foreløpig da el?

Ingen råd. Høyttenkning og sparring rundt en hypotese.

Jeg vurderte denne traden, men avstod.

2 Likes

Aksjen hadde også et bra løft rundt 12 i går, før den falt tilbake utover dagen. Avventer litt til

2 Likes

Teknisk var traden soleklar på både RSI og Stoch 1time / 15 min.
Men jeg tar mine forhåndsregler i bio

1 Like

Min tegning fra i går, må si jeg blir en smule overrasket om 47 faktisk holder.

image

2 Likes

Hva tenker vi om morgendagen da med tanke på TA?

Tja, vi har jo tatt første steg for å bygge et eller annet rundt 47, men den er jo fremdeles langt inne i overkjøpt terreng da.

Men det kan jo en aksje fint være lenge hvis den faktisk skal reprises.

Så who knows. :slight_smile:

image

2 Likes

I dag fikk vi en bullish pin i dags chartet. I en opptrend og på støtte(20ma) blir det sett på som en god indikator for oppgang i kursen. I tillegg så er rsi komt ned fra overkjøpt til et nøytralt territorium på 59,3 nå.

Til tross for overnevnte føler jeg meg ganske bearish på kursen. Kanskje fordi jeg psykologisk sett har vært klar for en tur ned til 37kr noen dager nå. Blir spennende å følge med videre - både på denne tråden og på kursen.

3 Likes

takk for svar :kissing_heart: jeg er jo noob på TA og kjøper på det fundamentale som er blitt en smule hauset opp på diverse fora i det siste med god grunn men jeg var noe sein i avtrekkern på denne så solgte store deler av potten min idag pga SL.
men så kjørte den jo opp på slutten uten at jg gjorde noe med det…
blir jo lettere stressa :sweat_smile:

2 Likes

Jeg er ivertfall litt avventende, siden bruddet opp i ettermiddag kom på ganske lavt volum :blush:

1 Like

Hva med denne i det lange bildet?
Kan vel kanskje si at vi nå har vært nede å testet halslinjen sånn noenlunde
Potensiale over 300

1 Like

Overkjøpt har jo vist seg å være en indikator på lurt kjøp i mange tilfeller. Kanskje helst når det en aksje bikker over i overkjøpt, dvs rsi 70+. Det er da en indikator på at aksjen har tatt av og skal videre opp.

Sjekk ut rsi på stillfront, så ser du hva jeg mener. :tada:

3 Likes

Ja hvis man skal hoppe av alle aksjer med en gang de ser overkjøpt ut vil man aldri få være med på de oppturene som faktisk kan bygge en portefølje. :slight_smile:

4 Likes

Potensialet i den formasjonen sier sitt!
Dog anser jeg den ikke som testet enda, jeg har halslinje verdi på 40.8

Signaler som taler for at mid-høyt 30 tall kan være sannsynlig vendingspunkt.

  • fib 0.618
  • Støtte fra konsolideringstopper i 2017
  • Gap 38,5-39.5kr
  • Halslinje, stor hode skuder formasjon 40.8kr

Det som taler sterkest i mot er at tidligere pullback har en snitt verdi på ca 57% nedgang fra siste topp. Eller vil jeg si gårsdagens vending var imponerende sterk som holdt og closet over 50kr.

@Christian, sitter å ser på ABC korreksjon. Kan se ut som vi har en, men A en her er jeg ikke helt sikker på kvalifiserer. Hva tenker du? Mistenker at A ble satt i går og det jobbers med B nå.

1 Like

Hvordan leser dere utviklingen i dag?

Jeg synes B-en ble litt liten?

Antar den fortsetter i typisk opp litt ned, opp litt ned mønster mott 55 ish, før den snur ned og setter C.

Spørs om vi får noe særlig korreksjon med rally i bgbio, kan hende folk er redd for at det plutselig kommer en analyse på pcib. De pleier å korrelere godt disse bio selskapene

Hmm, ser hva du mener, tenkte at vi skulle videre ned nå. Hmm…

Jeg bare tenker høyt. Basert på styrken den viste i går så ser jeg ikke helt vekk i fra at den kan gå mot 55 etter pullback fra 52 nivået, for deretter å fortsette ned fra 55. Synest det er vanskelig å si. Jeg trader ikke her for å si det slik. Burde selvsagt kjørt traden i går, men passet ikke mine kriterier 100%

1 Like